BAB 33

CAUSE I LOVE YOU!

                                                                

 

 

 

                Pada esok harinya,shin hye melawat ayah mertuanya.''luhan tak datang ke?''soal puan xi.kepala shin hye digelengkan perlahan.''maaf kan shin hye mama ,shin hye tak boleh pujuk dia''ujar shin hye.puan xi tersenyum pahit.''tak pe lah shin hye mama paham''ucap puan xi.mereka kemudian masuk ke wad encik xi.

 

 

 

                              ''shin hye nanti boleh bagi luhan tak benda ni''ujar encik xi sambil menghulurkan sampul surat ke pada shin hye.shin hye mengambil dari sampul surat itu dari tangan encik xi.''apa ni papa?soal luhan.''ni adalah wasiat untuk luhan bila papa dah tak de nanti''ucap encik xi.'''papa kenapa cakap macam tu,tak baiklah''ucap shin hye.''papa tahu papa dah tak lama lagi dah,papa juga selalu pinggirkan luhan,sebab tu dia jadi  macam tu,kamu cakap dengan dia yang papa nak minta maaf dengan dia,papa yang salah sebab abaikan dia,memang selalu papa marah dia tapi dekat dalam hati ni hanya tuhan yang tahu,betapa risau nya papa dekat luhan''ujar encik xi sambil menitis kan air matanya.puan xi mengosok belakang encik xi perlahan lahan.''dahlah yeobo,sudahlah tak payah lah nak fikirkan pasal luhan tu lagi''ucap puan xi.shin hye juga menitis air mata mendengar sahaja ucapan encik xi itu tadi membuatkan hatinya sebak.

                               

                                puan xi dan shin hye ke luar dari wad encik xi kerana mahu makan tengah hari di cafe yang berdekatan dengan hospital itu.sejurus sahaja kelibat mereka berdua lesap  seorang lelaki yang menyamar sebagai doktor memasuk ke dalam wad encik xi kelihatan encik xi sedang tidur,lelaki misteri itu kemudian mengambil batal lalu menekup muka encik xi,membuatkan encik xi tersedar dari tidur encik xi sesak nafas dia cuba sedaya upaya untuk melawan tapi apakan daya lelaki mesteri itu lebih bertenaga daripadanya,encik xi cuba melayan tapi bila di lawan lelaki misteri itu makin kuat menekup muka encik xi,dan akhirnya encik xi ke tidak mampu untuk bertahan lagi,dia telah menghembuskan nafas terakhirnya.lelaki misteri itu tersenyum dan cepat cepat keluar dari bilik encik xi.

                    

 

                  puan xi dan shin hye masuk kembali ke dalam wad encik xi terlihat ayah shin hye sedang menarik selimut encik xi sampai menutup mukanya.''papa kenapa dengan papa luhan?soal shin hye.encik shin mengelngkan kepala perlahan.''encik xi sudah mnghembus nafasnya yang terakhir''ucap puan shin.mendengar sahaja ucapan ayah shin hye membuatkan puan xi rebah lalu pengsan.''mama!mama! bangun lah!

 

 

 

 

 

                           luhan mendapat panggilan telefon dari pada shin hye,lalu dengan malas dia menjawab.''kau ada apa telefon aku kau.....''kata luhan terputus.''awak papa dah tak ada,papa dah meninggal dunia''ujar shin hye perlahan .telefon yang di pengang oleh luhan jatuh,dia kemudian terduduk air mata mula menitis..

 

 

 

 

                                  

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Emylia #1
Chapter 60: Yes abis gak cite yg best kebaboom ni... so sweet. Huhu. Love it! Yehett
baekielover #2
Chapter 60: Omo...yeay dh tamat dh.endingnya sweet sngt.
Park_Rafa88
#3
Wahhh akhirnya diupdate dan complete pun ff ni!! Tahniah author-nim!! But saya rasa maybe awak boleh betulkan sikit tulisan awak yang berperenggan rapat ni selain bagitahu sama ada itu flashback atau karakter sudah bertukar scene but semuanya perfect and saya suka sangat dengan karakter dan jalan cerita awak konflik yang bagus dan..Ahhh tak tahu nak komen apa jjanglah!! Keep your effort!!
BabySprinkle98
#4
Chapter 60: Wow dpt ank kmbar la due2 pempuan mst comel cam appa n omma die kan hihihi ;~D diorg pun dh hdup bhgie wlaupun dh bnyk rntangn dan dugaan yg dhdapi ;P.....Akhrny tmat jgk citer ni so s......weet <3 hehe :V.......DaEbAk !!!
GreenDecember #5
Chapter 60: Cerita nie memang dah tamat ke??? Btw...tahniah....cerita ni best...tp di awal chapter tu...kepala sy skit bc cerita yg xada perenggan...tp lama2 gaya penulisan awak dah meningkat baik....
BabySprinkle98
#6
Chapter 59: Wow *kelip2 kan mate* mcm x prcye pun ad yela citer ni dh lme x diupdate.....yeay akhrny Shin Hye dpt mngndung blik p bru je nk bgtau brite gmbire tu kat Luhan tbe2 je ad org bgtau yg Luhan ad kat wad kecemasan sdihny hrp2 Luhan smbuh blik.....UpDaTe SoOn ^_- DaEbAk !!!
erasyazana_kookie
#7
saya nk buat ff jgk,sesiapa bleh tlong ajarkn x di mna saya boleh write ff?saya da siap ff tu,saya tulis di buku,jz nk type je,btw ff ni best..good luck admin ff ni..
ChanBaekLu #8
Chapter 21: Kkaebsong~~ my Baekkie ada!
riqa_kpoperz #9
Chapter 58: Update soon.... thedih giler kotttt... btw.... fighting!!!!!
fna_shn #10
Chapter 57: Please updateeeee....