Bab 9 Mason is missing!

Hello Baby?

"I'M HOME!!" Zelo menjerit kegembiraan tetapi dorm mereka sunyi sepi. Mata dia meliar mencari hyung-hyungnya.

"Hyung?? Korang kat mane?" Zelo mencari merata tempat tapi kelibat hyungnya tetap tak ada. 
Dia memasuki biliknya. "Fuhh lega..." Dia meletakkan begnya dia atas meja. Diatas mejanya terdapat sebungkus bungkusan seperti hadiah."Siapa bagi ni?" Dia membuka bungkusan tersebut. Matanya terbeliak hampir tersembul keluar. Itu ialah skateboard! Repeat again skateboard.! Ohh damn siapa yang baik hati sangat bagi orang yg kuat merajuk ni hadiah?. "Ehh ada kad la..."

Dear Zelo...

Memandangkan skateboard maknae hyung yang comel ni kena muntahkan oleh Mason, Hyung dan Daehyun hyung belikan skateboard baru untuk Zelo. Jangan merajuk lagi tau? 
Sesungguhnya hyung faham perasaan Zelo kena pinggir sebab Mason tapi...
Dalam hati hyung-hyung, Zelo tetap adik kesayangan kami... 
Kami begitu risau bila Zelo merajuk... entah Zelo makan ke tidak...
Hyung betul-betul minta maaf tau...
Sayang Junnie selamanya... 


From Yours baddas leader.

-Bang Yongguk-

 

Zelo hampir air matanya. 'Betul ke apa yang aku buat ni? Selamanya aku terlalu mementingkan diri sendiri.' Dia mengenggam kertas itu. DIa terharu dengan pemberian hadiah dari hyungnya. Selama ni dia selalu menyangka yang hyung-hyungnya tidak lagi menyayanginya semenjak Mason hadir dalam hidupnya. Zelo sungguh menyesal. Tersangat la menyesal. Dia tidak sedar bahawa hyungnya tetap mengambil berat tentangnya. Dia kini sedar. Sesedar sedarnya! Zelo harus menjadi budak yang matang! Bukan seorang yang kuat merajuk! *Bagus la Zelo dah sedah 'lap air mata'*

Zelo terdengar pintu dorm dibuka.

"Mesti hyung dah balik!" Dia mengelap air matanya. Dia berlari ke ruang tamu. Hyungnya memasuki dorm dengan muka yang kelat + sedih. Susah nak gambarkan yang pasti memang muka dia sangat menyedihkan.

"Yongguk hyung!" Zelo memeluk Yongguk. Yongguk mengusap kepala Zelo. "Terima kasih cili padi sebab bagi hadiah..."

Yongguk hanya tersenyum kelat. "Sama-sama..." Dia duduk bersebelahan dengan Himchan. Himchan pulak dengan muka tak ada perasaannya sedang bermain dengan Iphonenya. Youngjae, Daehyun dan Jongup pula asyik termenung.

"Hyung kenapa ni?? Tell me juseyo?" Zelo memandang sorang-sorang hyungnya.

"hurmmm pasal Mason..." Yongguk memandang Zelo. Muka Yongguk kelihatan tersangat sedih sampai hatinya tersentuh.

"Mason? Mana dia? Zelo tak nampak dia pun dari tadi?" Zelo memandang sekeliling. Biasanya time macam ni Mason mesti tengah bermain dengan Daehyun ataupun Jongup tapi hari ni kelibatan nya tidak kelihatan.

Yongguk hanya mendiamkan diri.

"Mason hilang.." Himchan berkata-kata tanpa ada perasaan.

"HYUNG!!" Jongup, Youngjae dan Daehyun berkata serentak. 

"Wae? Memang dia hilangkan kenapa korang susah sangat nak terima kenyataan huh? At least kita tak payah nak susah-susah nak jaga dia lagi... " Kata-kata Himchan membuatkan Yongguk melenting.

"KAU DAH KENAPA HUH? SELAMA NI KITAORANG JAGA DIA ADA MENYUSAHKAN KAU KE?! KIM HIMCHAN KENAPA KAU NI TAK BERHATI PERUT HUH?! DENGAN BUDAK KECIL PUN KAU NAK JADIKAN MUSUH? KAU CUBA BAYANGKAN KALAU KAU KAT TEMPAT MASON? KENA TINGGALKAN DENGAN PARENTS? APA PERASAAN KAU?! AKU DAH FADE UP DENGAN PERANGAI KAU NI! SELAMA NI AKU SABAR JE DENGAN PERANGAI KAU!" Yongguk bangun dari tempat duduknya, dia menuju ke biliknya dan 'GEDEBANGGG!' dia menutup pintu bilinya dengan kuat sekali. Boleh roboh pintu. Himchan terkedu. Ini kali pertama dia nampak Yongguk marah semarah-marahnya! Kali ni garis kesabarannya Yongguk sudah menjangkau garisan. Semua orang terdiam. Tiada siapa yang berani berkata-kata. 

***

Zelo pergi ke dapur. Perutnya terasa lapar teramat sangat. Maklum la sejak dari petang tadi dia tak mengisi perutnya. Dia melihat Himchan yang sedang mengidangkan makanan di atas meja. 

"Hyung... Zelo nak makan..." 

"Makan la..." Himchan menyedukkan nasi dipinggan.

"Hyung... yang lain tak makan ke?.." 

"Hyung dah panggil tapi dia orang cakap tak nak makan..."

"Daehyun hyung?"

"Dia pun sama... katanya tak ada selera..." Himchan menuangkan air untuk Zelo. 

Selama ni, Daehyun tak pernah pun sekali menolak makanan dan ini adalah kali pertama dia kata yang dia tak ada selera makan. Mesti la orang pelikkkan.

"Hyung tak makan sekali ke?"

"Malas la... hyung rasa tak ada selera... kau makan je la.."

"Hyung merajuk ke?"

"Choi!!! Kau ingat aku kaki merajuk macam kau?..."

"Tapi kenapa hyung macam sedih je...?" Dia melihat wajah Himchan yang kelihatan sedih itu. ".... pasal Yongguk marah tadi eh?"

Himchan mengeluh. "Kali pertama dia marah macam tu... dia marah pun sebab kan hyung... kalau mulut hyung tak lesar ni mesti dia tak marah macam tu sekali..."

Zelo menepuk perlahan badan Himchan. "Hyung jangan la sedih nanti dia ok la tu..."

"Tapi sobbs mesti--dia ta--k nakk ma--afkan hyung lagiiiiii!" Himchan menangis di bahu Zelo. Mereka berpelukan. Zelo memujuk hyungnya dengan penuh kesabaran.

***

Mason merangkak laju ke arah Zelo tetapi Zelo melarikan diri. Mason tetap mengejarnya tetapi seseorang telah menangkap Mason. Mason menangis teresak-esak. Mukanya kelihatan merah teramat sangat dan kotor. Badannya kelihatan susut dan sangat menyayat hati. Mason merengek memanggil Zelo dalam bahasanya tetapi orang tersebut tetap membawa Mason pergi... 
Zelo mengejar orang tersebut tetapi dia mengugut bahawa dia akan membunuh Mason jika dia mengikutnya.
Kelihatan pisau dileher Mason.

Zelo menjerit "JANGAN!!! MASON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

 

"JANGAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" Zelo terssedar dari mimpinya. Dia terbangun. 

"Fuhh mimpi rupanya..." Dia mengusap mukanya. Jantungnya berdenyut laju. Dia melihat Jongup. Jongup tidur dengan lena sampai Zelo menjerit pun dia tak dengar. Zelo keluar dari biliknya. Dia ke dapr untuk mengambl air. Tekaknya begitu haus. Semasa dia berjalan, dia terpijak patung mainan Mason. Dia menghentikan langkahnya. Dia meyambil mainan itu. Kepalanya ligat memutarkan mimpi yang dialaminya tadi. 

Dia mengenggam patung itu. "Apa aku dah buat ni?... Zelo kau dah buat kesilapan besar dalam hidup kau!"

 

 

 


Fuhhh! Sori short update. Sebenarnya saya tengah moody pasal kat sekolah tadi... Untuk menyubat hati yang membara ni saya siram hati saya dengan lagu bts XD. Sorry kalau update kali ni tak kelakar dan tak best. ==' Saya betul-betul tengah moody ni...

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
bysyyui
Sesiapa nak sequel or nak special chapter sila la komen ye ^^

Comments

You must be logged in to comment
Kikiaaa94
#1
Chapter 1: Kasihan Zelo. Tenang la, hyung tak akan melupakan baby Zelo. Hyung sayang sekali pada Zelo
Kikiaaa94
#2
Quote Jelo and Daehyun cem apalah XD
Kikiaaa94
#3
Chapter 13: Saya teringat upin dan ipin ketika Daehyun bernyanyi. Lucu la ini cerita, saya sampai tertawa
kamboja #4
English version please,.....
JunAra
#5
Chapter 20: Hye.. New reader here. Sy suka sgt Dgn Fanfic nI ! Semua element ada funny, horror, sad, love, friend easy word it is perfect ! Cuma sy xberapa suka bila tau Himchan ada anak luar nikah (luluh haty Saya Y.Y) *bdak bwah umor lah katakan*
Papapun sy harp akak akan bwt Fanfic psal BAP lgy.. Sy akan setia membaca nye
firmanhaziq
#6
Chapter 21: Gila lah ni malay fanfics pertama yg sya baca dan ianya daebak. I love daejae so much. Thank you for make this beautiful story. And saya lagi muda kak hehehehehe
ondubuliya
#7
actually im indonesian but i know malay XD this fic is so funny, really XD i cant stop laughing XD sequel pls authornim :3
Exotic_Baby_99
#8
Chapter 21: sequel sequel sequel juseyoooo..... Wooo Jello nakalnye >_<
hafzadeena #9
Chapter 20: Daebak!!! ^-^(mohon buat sequel;))