Nurul Sufina

Searching For Amira: Nurul Sufina

 

 

03JCVzH.jpg

 

 

Kenapa pembaca harus membaca Byun Baekhyun 

Pertama sekali, pembaca harus baca Byun Baekhyun untuk support Lily. Maybe Byun Baekhyun ni boleh jadi platform untuk Lily jadi penulis novel terkenal macam klon Niel tu an ? Plus, gaya tulisan dan cara penyampaian fic ni pon sangat sangat baik! Pengolahan character dalam fic ni pon sangat perfect dan jelas. 

Selain tu, fic ni dapat tambah gaya bahasa untuk bebudak yang lemah bm (macam sy XD), and deorang boleh belajar metafora, simile, hiperbola dan macam macam lagi. Banyak kelebihan baca Byun Baekhyun ni. Dan sesungguhnya, ni first malay fic yang sy tersangkut, selalunya pandang sebelah mata je malay fic cewah XD Tapi this one is the best , I can say :)

Rugi, serious rugi kalau deorang tak baca Byun Baekhyun ni. Ha! Lagi satu, banyak unsur kemelayuan yang boleh budak remaja macam kita ni ambil pengajaran. Contoh macam sifat Amira yang bersopan santun, budi bahasa, baik hati dan lain lain lagi. Balqis pulak menunjukkan sisi kawan yang sentiasa ada untuk kawan dia, high-spirited dan etc. Juga, pembaca boleh muhasabah diri bila tengok kaum keluarga yang miskin pon sanggup tolong jaga orang dan kita semua tahu perkara tu memerlukan banyak kesabaran. Nak kena sedia tempat tidur, belikan baju, sediakan makanan, bayar extra bil api, ambil risiko kalau pihak SM kata deorang kidnapper semua kan ?

Lagi satu ! Cerita ni sesuai untuk rakyat Malaysia yang berbilang kaum. Contoh macam ayah Amira yang terus menyelamatkan Baekkie walaupun dia bukan berbangsa melayu. 

Dan itu semua merupakan salah beberapa sebab pembaca PERLU baca Byun Baekhyun !

 

 

Kenapa saya layak menjadi Amira?

Sebab saya cuncantikcomely lmao o/
Tak lah, sesungguhnya, perwatakan Amira sungguh tak berapa sesuai dengan gambar sy. Berdasarkan pemikiran dan perspektif si punya badan ini sendiri, beta lebih sesuai dengan Balqis. Yeah. Pemakaian saya lebih cenderung kepada budak bandar hohohohoho \o dan saya suka EXO lmao.

Tetapi menjawab persoalan memandangkan ianya wajib, saya layak menjadi Amira sebab saya suka bergambar... dan saya bergambar di mana saja saya pergi so probability untuk memberi gambar mengikut kehendak tuan lebih mudah :)
Sedihnya, ituje yang boleh sy beri. Sorry lily ~

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
aegyoreader
#1
Chapter 1: Yeah!!! Good luck my baby Suuu!!!!! I'll keep supporting u bebeh. heee Loveyou!
kim_iqa #2
Goodluck :)
--vikseu
#3
i'm voting for her. lololol~