Chapter 5

Takdir Yang Tercipta (Sequel Kenangan Semalam)

" Siapa Dia "

############

 

Hana terpaku memandang lelaki dihadapannya.Terasa jantungnya bagai nak gugur melihat lelaki itu.

'kenapa dia muncul sekarang ni?'

"Err..That Form.."

Lelaki itu mengangkat kening dan pelahan-lahan mengangkat borang itu.

"This ? " Lelaki itu mengangkat kening.Hana menganguk.

"Hana, awak mengandung?"

Hana hanya kaku melihat wajah separa tenang lelaki itu.

"Dan ini anak saya kan?" Lelaki itu merenung borang ditangannya sambil mengeluh.Hana kekal membeku di posisinya.

"kenapa awak diam?betul kan?" 

"Kenapa awak tak bagitahu saya??!!Kenapa awak tak terus terang dengan saya??! Saya ada hak!!That is mine ,Hana!!!Mine!!"

"Arghhhh!!!Kenapa aku kene bagitahu ko??!!I barely know you!!!Even aku nak bagitahu ko,aku tak tahu satu apa pun pasal ko!!!Dan Ko siapa,nak marah2-marah aku???!!Sapa??"Hana menaikkan nada suaranya lebih dari biasa.Hentah kenapa hatinya mendidih tatkala lelaki itu memarahinya.Rasa marah dan ingin mengalirkan air mata bersatu dan bergelora di dalam hatinya namun soleh-bolehnya ingin menahan rasa sebak di hatinya.

Lelaki itu mengeluh pelahan.Dia meraup mukanya mengunakan sebelah tangannya manakala sebelah tangan lagi memegang erat borong itu.

'Hana-ah..saya bukan marah awak ..saya risaukan awak dan anak kita..'

Lelaki itu merenung borang dihadapannya.Hana melihat jam dan berfkir sesuatu.Ketika Hana perasan lelaki itu leka melihat borang itu ,Hana pantas berlari dan merampas borang itu kemudian melarikan dari lelaki itu.

'Hana!Cepat!' 

"Hana!!!"

Hana melintasi Jalan sambil mengelak kereta yang melalu lintas.Sebuah kereta hampir melanggarnya namun sempat berhenti pada saat lelaki itu berlari dan memeluk Hana seeratnya-eratnya seolah-olah tidak mahu melepaskan Hana.Hana terpaku di dalam dakapan lelaki itu.Lututnya serta tangannya mengigil ketakutan.

"Hye!!Are you crazy ,girl??!!You can get killed !!Troubling me!!!Damn it!!"kata pemandu lelaki  yang keluar dari kereta itu.Kereta disekeliling turut membunyikan hon kereta kerana kejadian itu menganggu perjalanan mereka.

"I-i am s-sorry.."kata Hana pelahan dan gugup.Dia terlampau trauma dengan apa yang berlaku dihadapannya.Nafasnya terasa sangat tak teratur dan susah bernafas.

"That only that you can say,??!!!You are really make me piss..." Pemandu lelaki itu terdiam setelah melihat lelaki yang memeluk perempuan yang menyusahkan dia itu merenung dalam wajahnya dengan pandangan ingin membunuh.

"What just you say?"Kata dingin lelaki yang memeluk Hana.Pemandu kereta itu tersentap.Dia kenal Lelaki yang memeluk perempuan itu.

'! That is Lu Han!!!"

"I-I ..am sorry Mr L-lu..I never expect that you are here..I am sorry..s-sorry"kata pemandu itu sambil seolah-olah cuba sujud di kaki lelaki itu.Lelaki itu tersenyum sinis kepada pemandu itu.

"enough with you talking..Get lost from here before I make the action that make you regret for the rest of your life..." 

"y-yes!Yes..I will...Sorry!" Kata pemandu itu sambil masuk kedalam kereta .Kemudian lelaki itu pelahan-lahan dan penuh kelembutan memaut badan Hana dan membawa dia ke tepi jalan.Hana kekal kaku.

"Hana...awak okey?"Kata Lelaki itu sambil merenung mata Hana dengan penuh kerisauan.Matanya memerhatikan sebarang luka atau lebam mahupun darah di sekitar badan Hana dengan penuh kerisauan sebelum merenung kembali Hana yang pucat. Hana kekal kaku .Dia terasa susah bernafas. Hana mengalihkan pandangannya kearah lelaki itu dengan pandangan mata yang berair.Bibirnya bergetar hebat menambahkan rasa risau lelaki itu.

"Hana??mana yang sakit??Bagitahu saya??Awak okey tak ni??Sayang??" lelaki itu menyoal Hana dengan penuh kerisauan .Jantungnya berdegup kencang tatkala Hana hampir dilanggar dan sekarang ni..diam tanpa sebarang kata.

'tolong...tak-kut..Hana t-takut..'

Air mata mengaburi mata Hana.Hana terasa badannya lemah dan lututnya longgar seperti jelly.Matanya berbalam melihat wajah lelaki itu sebelum jatuh didalam rangkulan lelaki itu.Satu benda yang dia dengari sebelum dia rebah sepenuhnya ialah suara lelaki itu.

"Hana!!!!!"

 


 

Anyeong you ><

This is the third update.... ;)

(Well..jangan risau ahh Ai ingat nak update agi 2 chapter lagi sebelum tinggalkan readers Ai ni untuk balik ke asrama esok >< biar puaskan rindu Ai kat korang )

thanks sebab supporting Ai dan sedia untuk baca cerita Ai walaupun Ai jarang update ..

Keep comment and comment yet klau nak vote pun..best gak XD

Saya memang love,love and love baca comment korang..

Ia dpt Menaikkan semangat untuk Update dan buat yang terbaik untuk korang.

Thanks sebab sudi membaca XD

By ,

          Ai 

(EsperanzaZAwa)

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
EsperanzaZawa
Chapter 23: HanaPlan ..Read & Comment jebal >

Comments

You must be logged in to comment
girly_girl25 #1
Chapter 16: MACAM MANA HANA ADA ANAK NGAN LUHAN AT FIRST PLACE?x kan luhan kejam kot..saya x berapa fhm la..tolong jelaskan bleh? sorry eh otak saya cpat blank and blur..
amalinnasuha07 #2
Chapter 35: Bestlah citer awk✌✌
LHBusanBoy #3
/sediakan popcorn
AngelGuo123 #4
Chapter 34: sorry awak baru baca ni....baru comment pulak.
cerita awak that good.
i love ur story.
AuziSalsabila #5
Chapter 35: Sobs...sobs....cepat nyer cerita ni abis...huhuhu...comel2
AuziSalsabila #6
Chapter 30: Cerita part ni rase nak hempuk seseorang dengan Tao nyet kayu wushu
AuziSalsabila #7
Chapter 27: saya pun nangis ni...huhuhu
AuziSalsabila #8
Chapter 24: Ai...sy baca ni selamat petang yea...hahaha...makin geram, pelik dan sebagai nyer....*hantuk kepala*
AuziSalsabila #9
Chapter 20: jahat kris...haha..comel Boa
AuziSalsabila #10
Chapter 18: Annyeong Ai...jaga diri n kesihatan yea...awk nk SPM...that your future