4

Still I Love You

Langit mendung seolah-olah memahami apa yang dirasakan oleh Zen. Satu-satunya teman rapat dia dari kecil sudah pergi. Di pinggir kawasan perkuburan, Zen duduk di atas bench sambil merenung kosong ke arah kubur Jay yang terletak beberapa meter dari situ.

“Zen.” Satu panggilan mengejutkan Zen yang termenung jauh. SIsa-sisa air mata yang tumpah segera dikesat. Sesaat kemudian, Luhan mengambil tempat di sebelahnya.

“Zen, be patient okay?”                        

“Dia bestie aku dari kecik, Luhan. Macam mana aku nak teruskan hidup aku lepas ni kalau dia takde?”

“Jangan macam ni Zen. Kan setiap orang akan tinggalkan kita juga satu hari nanti.”

“But I still need Jay in my life...” kata-kata Zen membuatkan Luhan terdiam. Sampailah kelibat seorang manusia datang menghampiri mereka berdua.

“Can I have some time alone with her?” Luhan memandang ke arah L dan kemudian ke wajah Zen. Zen memberi isyarat meminta Luhan meninggalkan mereka berdua sementara waktu. Dengan berat hati, Luhan bangun dan berlalu. Tempatnya kini digantikan oleh L. Tanpa membuang masa, L memulakan bicara.

“First of all, aku nak minta maaf dekat kau.”

“For?”

“Atas semua kelakuan aku kat kau selama ni To be honest...” Kata-kata L terhenti. Zen menoleh ke arahnya.

“Siapa Jay sebenarnya. Maksud aku, siapa kau dalam hidup Jay sebenarnya?” Zen meluahkan persoalan yang terbuku di  hatinya sejak semalam.

“Aku, abang sepupu dia.”

“Oh, then...?”

“Aku kan stay Jepun dari kecik, sebab tu kitorang tak rapat sangat pun. Tapi bila aku balik sini beberapa bulan lepas, Jay tiba-tiba datang minta tolong aku...”

“Mintak tolong... apa?” Zen semakin tak faham.

“This. Aku memang tak pernah bukak surat ni. Semuanya memang datang dari Jay untuk kau.” Zen mengambil sepucuk surat dari tangan L.

“Can I read it now?”

“Up to you.” Tanpa membuang masa surat itu dibuka. Setiap patah perkataan yang ditulis oleh Jay dibaca. Sampailah ke ayat yang terakhir, Zen hanya mampu mengucapkan tiga patah perkataan.

I’m sorry, Jay.

T.T

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
afiqah88 #1
Chapter 10: Sedih giler citer ni TT.TT
ain_mutalib #2
Chapter 10: Daebak!! Sedih gile citer ni... Good job auther-nim.. ^^