Result

Mellisonant // Malay writing contest

 

Winners
Result
 
2nd Place

 

3rd Place
Pendrive 2gb {2000}

 First sekali, ff yang Blue_recover buat layak , memang layak kalau saya cakap setaraf dengan cerpen yang dihasilkan oleh penulis Malaysia. Persahabatan antara Chen dan Melissa digambarkan dengan baris kata yang indah dan sesetengah pembaca boleh kait dengan kehidupan realiti diorang. Jangkaan yang Chen dan Melissa mungkin berkahwin nampaknya salah dengan penambahan karakter Lay. Situasi nampak realistik, bahasa pasar dalam dialog pun menarik. Good job, Blue_recover!!

 

 
 
The last words : rain and tears
Situasi Baekhyun dan Daehyun di bar digambarkan secara unik, situasi yang biasanya penulis inggeris gunakan tetapi jarang digunakan penulis melayu. Babak Yongguk menyula Daehyun langsung tak dijangkakan sebab biasanya kalau balas dendam, samaada menculik, bunuh ataupun memukul yang dah menjadi cliche. Tetapi sekali lagi mengejutkan dengan plot twist selepas babak kematian dan suasana cerita taklah 100 peratus sedih yang membuatkan cerita ni menarik. Ada hubungan adik beradik tanpa melibatkan cinta , so thumbs up fixi_baby!
1st Place
Don't drag us to hell
Jalan cerita bagus, cara cerita disampaikan tak berjela dan perkataan yang digunakan mudah difahami. Latar tempat yang digunakan jenis perkampungan, jadi pembaca Malaysia mestilah mudah gambar dengan pokok pisang dan rumah kayu. Lagipun, latar tempat macam ni sinonim dengan gambaran hantu. Cara ShiMatoki berinteraksi melalui author's note pada penamat chapter buatkan pembaca rasa lebih dekat dengan penulis dan lawak yang disampaikan pun taklah berlebihan. Ending yang unik dengan penambahan karakter secara berkait memang best!
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
azure_bliss
#1
Chapter 5: Congrats to the winners!
Mmg deserving! c:
ShiMatoki
#2
Chapter 4: aigooo!!! waaahhh!!! /face palm/
sye menang 1st place??!! *^*
waaahhh...thanks to all judges!!!
uwu...trimasss!! /bow 90 degrees/
Shimmieh
#3
Chapter 4: sat, saya menang tempat kedua kah? seriously? O_o
HugVIXX
#4
Chapter 3: Pertengahan bulan 3....
Miss_Tuxedo
#5
juri memilih dengan penuh kebijaksanaan.. :D
tyra99 #6
bila nak umumkan pemenang?
nak tahu jugak,banyak citer best-best,mesti susah nak pilih,kan?
EsperanzaZawa
#7
bila tarikh tutup yg sebenar-benarnya?
Miss_Tuxedo
#8
bila tarikh tutup?? confiuss