Saya maafkan ^^

Hanya Satu ku Pinta...

 

 

 

Woohyun tercengang apabila dia mendengar penjelasan daripada doktor yang merawat Sunggyu. Isterinya hamil 2 bulan dan dia hampir-hampir keguguran akibat dirogol Woohyun malam tadi. Nasib baik Woohyun sempat membawa Sunggyu ke hospital tepat pada masanya.

 

 

"Dah 2 bulan? Saya tak tau pun." jelas Woohyun.

 

 

"Mungkin ada sebab dia tak bagitau awak."

 

 

"Apa sebabnya?"

 

 

"Pada pandangan saya, awak tak cintakan dia sebab awak sanggup menyakiti dia. Dan mungkin sebab itu, dia takut nak bagitau awak pasal ni sebab dia takut awak akan suruh dia gugurkannya. Itu pada pendapat saya la. Maaf kalau saya buat awak kecil hati."

 

 

"Tak, doktor. Betul cakap doktor tu. Kalau dia bagitau saya sebelum ni, mungkin saya akan minta dia gugurkannya, tapi sekarang, saya lega dia dan baby kami selamat. Terima kasih, dok!" Woohyun berjabat tangan dengan doktor itu.

 

 

"Baiklah, saya minta diri dulu. Awak boleh masuk melawat dia. Esok baru dia boleh balik dan buat sementara ni dia akan bermalam di sini sebab keadaan dia masih lemah."

 

 

"Baik, doktor. Thanks again!" Woohyun melangkah masuk ke dalam wad Sunggyu setelah doktor itu beredar.

 

 

Woohyun perlahan menghampiri katil Sunggyu dengan penuh rasa bersalah. Dia duduk di kerusi yang terletak di sebelah katil Sunggyu. Dia mencapai tangan Sunggyu lalu dikucupnya dengan penuh penyesalan. Air matanya berlinangan jatuh ke pipi tatkala dia melihat wajah orang yang sering dilukainya sejak hari perkahwinan mereka.

 

 

Dia terpaksa mengahwini Sunggyu atas desakan neneknya sebab dia secara tak sengaja dah meniduri Sunggyu sewaktu di atas kapal persiaran mereka. Sunggyu sebenarnya, pembantu peribadi nenek Woohyun dan sebab itu dia mengikuti mereka untuk majlis pembukaan syarikat perkapalan mereka. Namun segalanya berubah bila Woohyun tersalah masuk bilik disebabkan bekalan elektrik yang terputus. Dan waktu tu juga, dia mabuk jadi...(faham2 la)...itu jer kisahnya...

 

 

"Gyu, maafkan saya...saya hampir-hampir jadi pembunuh sebab saya hampir membunuh bakal anak kita. Dan saya tau, awak tentu takkan maafkan saya kalau itu betul-betul jadi, kan? Saya minta maaf sebab lukai awak selama ni. Walaupun kita kahwin bukan atas dasar cinta, tapi saya tak berhak mengasari dan menyakiti awak. I'm sorry, i really am..." Woohyun menangis sambil tangannya masih menggeggam erat tangan kanan Sunggyu.

 

 

"Hh-Hyun...?" kedengaran satu suara yang lemah memanggilnya. Woohyun segera mengangkat kepalanya dan dia gembira melihat Sunggyu dah sedar.

 

 

"Gyu, awak dah sedar...bagus la!"

 

 

"Hyunnie, a-apa dah jadi? Ke-kenapa awak nangis?" soal Sunggyu dengan suara yang tersekat-sekat sebab dia masih lemah lepas kehilangan banyak darah. Tapi, dia bernasib baik sebab kandungannya masih selamat.

 

 

"Gyu, i'm sorry..." suara Woohyun kedengaran seperti berbisik di hujung ayat. Dia rasa bersalah sangat-sangat. Mana tak bersalahnya, bila dia selalu sakiti atau memarahi Sunggyu, Sunggyu hanya bersabar saja dan tak pernah sekalipun melawan. Tapi, dia bukan saja tak hentikan perbuatannya tu, malah makin hari, makin teruk dia buli Sunggyu.

 

 

"Tak per Hyun. Saya tau satu hari nanti awak akan berubah. Sebab tu saya terus bersabar." Sunggyu memegang tangan Woohyun juga.

 

 

"Kenapa awak tak bagitau saya, Gyu? Why? Saya tak berhak untuk tau, ke?"

 

 

"Bagitau apa?"

 

 

"That you're pregnant."

 

 

"Baru saya ingat. Hyun, macam mana baby? Tadi saya berdarah banyak. Baby macam mana, huh?" soal Sunggyu dengan cemasnya. Air matanya mula mengalir.

 

 

"Gyu, jangan nangis. Baby, okey. Dan saya minta maaf sebab hampir buat awak kehilangan baby kita. Mianei..."

 

 

"Maaf awak diterima sebab baby selamat. Kalau tak, saya takkan maafkan awak sampai bila-bila."

 

 

"Ya, saya tau."

 

............................................................................................................

A/N: Chapter baru! So, macam mana? Harap2 best la, kan? Kan? ^^

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
mpreggoland
semoga happy2 dgn citer baru saya ni ^^

Comments

You must be logged in to comment
hjkyung #1
Kyaaaaaa~ Namu
empresschingyu
#2
Chapter 3: its okay author-nim.
kyu_jiji #3
Chapter 3: aww, its okay ;)
NinaNaz
#4
Chapter 3: Its okay author-nim :) I understand ^^
namuchi #5
Chapter 2: update soon... ;3
KJNYeol
#6
Chapter 2: cute ^^
update -buing buing-
Eternal_KPOP_Lover
#7
Chapter 2: hu~~~~ selamat.... jangan kata sungyu je yg takkan mafkan hyunnie oppa... even i dont.. hmmpphh... btw nice chapter author-nim.. :DDD Soooo Sweeettt...
kay_yayah #8
Chapter 2: Nasib baik selamat...kalo x menduda la ko hyun oiii(tp xpe i sanggup jd wife u) hahaha....

Harap2 lps ni hyun jd hubby yg penyayang kt gyu...biar brbaloi la dgn kesabaran gyu tu ye.....
>_<