Maafkan saya...

Hanya Satu ku Pinta...

 

 

 

"Yah, Kim Sunggyu! Mana awak letak barang-barang saya yang ada dalam bonet kereta ni, ha?!" teriak Woohyun dari luar rumah sambil menyelongkar bonet keretanya.

 

 

Sunggyu yang sedang menghidangkan sarapan, segera keluar ke halaman rumah untuk melihat apa yang dibebelkan oleh Woohyun tadi. "Ada apa, Hyun?" soal Sunggyu sambil dia menghampiri Woohyun. Tangannya mulai berpeluh, dan tubuhnya terketar sedikit. Dia cukup takut setiap kali Woohyun marah-marah macam ni.

 

 

Woohyun menghentikan pencariannya di seluruh kereta, dan dia memandang tajam ke arah Sunggyu. "Mana barang-barang aku yang dalam bonet ni?" soal Woohyun perlahan. Dia cuba mengawal kemarahannya. Ya la, siapa tak marah bila barang-barang kita disentuh dan dialihkan ke tempat lain tanpa izin kita.

 

 

"Saya dah simpankan kat dalam rumah sebab saya tengok bonet kereta awak berselerak sangat. Dan saya fikir, barang-barang tu awak tak perlukan sangat, tu yang..." suara Sunggyu kedengaran gugup dan dia terhenti tatkala dia melihat muka Woohyun seperti gunung berapi yang akan meletus bila-bila masa saja. Dia segera menundukkan kepalanya dengan berlinangan air mata. Woohyun memang panas baran, dan perkara kecil macam ni pun boleh buat dia bengang.

 

 

"Yah! Berapa kali aku nak cakap kat kau? Barang-barang aku, kau jangan sentuh! Ini kereta aku, so tak payah nak buat rajin untuk kemaskannya! Sekarang ni, kau pergi ambil balik semua barang tu, dan susun macam sebelum ni. Cepat! Aku dah lewat ni!" jerkah Woohyun.

 

 

Sunggyu tersentak sebelum dia segera masuk ke dalam rumah semula untuk mengambil semua barang itu. 'Aku cuma berniat baik nak tolong dia kemaskan bonet kereta sebab aku ingat dia tak sempat nak buat sebelum ni. Lagipun, aku dah satukan semua barang tu kat dalam satu kotak dengan siap label 'BARANG WOOHYUN' lagi. Takkan dia tak nampak kat tepi rak kasut tu? Saja kan, nak cari salah aku?' bentak hati Sunggyu.

 

 

Sunggyu mengambil semula kotak tersebut dan dibawa keluar untuk diserahkan kepada Woohyun. Woohyun mengambil kotak itu dengan kasar lalu dia meletakkan kotak itu ke dalam bonet keretanya.

 

 

"Lain kali jangan dok gatai tangan nak bersihkan barang-barang aku, tahu?!" Woohyun memberi amaran dengan jelingan tajam kepada Sunggyu. Sunggyu hanya mengangguk.

 

 

Woohyun menaiki keretanya dan dia memandu pergi menuju ke syarikatnya.

 

 

"Aku nak buat apa, ya? Hmm...kemas rumah dah, cuci pinggan mangkuk dah, memasak dah, apa lagi, ya?" Sunggyu berfikir dan terus befirkir sambil dia berjalan masuk ke dalam rumah.

 

 

Tiba-tiba, telefon rumah berdering. Sunggyu segera menjawab panggilan telefon itu.

 

 

"Hello?"

 

 

"Hyung, boleh tolong jemput Sooyeol dari tadika tak? Saya dengan Yeollie ada hal urgent sangat ni. Kitorang tak boleh nak gi jemput dia. Boleh, ya?"

 

 

"Hal apa yang lebih urgent dari jemput anak kamu? Kamu berdua ni memang gila kerja la sampai anak sendiri pun diabaikan." bebel Sunggyu.

 

 

"Ala hyung, baru hari ni. Please...Lagipun, Sooyeol tu bukan siapa-siapa, anak saudara hyung juga. Please..."

 

 

"Okey, okey. Tapi hari ni jer tau."

 

 

"Okey, thanks hyung!" ucap Myungsoo dengan riangnya sebelum dia segera mematikan talian.

 

 

><><><><><

 

 

"Sooyeol, jangan la nangis. Nanti papa dan mama kamu datang. Ya? Sudah la." Cikgu Sungjong cuba memujuk Sooyeol.

 

 

"Budak lain dah balik. Sooyeol jer ada kat sini lagi. Papa, mama memang tak sayang Sooyeol. Huwaaaaaaaaaa!!!!" Sooyeol menangis lagi kuat.

 

 

'Aduh, mana papa dan mama dia ni? Aku telefon pun tak angkat. Takkan la lupa nak ambil anak sendiri? Tak logik, pasal setiapa hari boleh plak diorang jemput. Ish!' getus hati Sungjong yang gelisah melihat Sooyeol masih menangis.

 

 

Beberapa minit kemudian, Sunggyu muncul dan Sungjong mengukir senyuman lega. Sunggyu menghampiri mereka dan mula mendukung Sooyeol untuk mendiamkannya.

 

 

"Sooyeol budak baik, kan? Dah la jangan nangis. Nanti kita gi makan lollipop, nak?" pujuk Sunggyu sambil mengesat air mata Sooyeol.

 

 

"Sooyeol taknak lollipop. Sooyeol nak ais krim." ucap Sooyeol yang hampir berhenti menangis.

 

 

"Okey, nanti kita gi makan ais krim, ya?"

 

 

Sooyeol mengangguk.

 

 

"Nasib baik awak datang. Sayapun dah taktau macam mana nak pujuk dia. Mama dan papa dia mana?" soal Sungjong.

 

 

"Mama dan papa dia ada hal. Diorang baru telefon saya untuk jemput Sooyeol. Tu yang saya datang. Baiklah, saya minta diri dulu. Terima kasih sebab temankan dia sampai saya datang." ucap Sunggyu.

 

 

"Tak apa. Pelajar saya juga. Bye!" Sungjong melambai-lambai ke arah mereka sehingga mereka berlalu pergi dari situ dengan menaiki teksi.

 

 

><><><><><

 

 

Woohyun balik ke rumah pada malam itu, dalam keadaan mabuk. Dia mulai mengamuk apabila dia dapati Sunggyu tiada di rumah.

 

 

"Siap kau aku kerjakan bila kau balik nanti!" ngomel Woohyun. Dia menuju ke sofa dalam keadaan terhuyung-hayang.

 

 

Beberapa minit kemudian, Sunggyu baru pulang. Dan dia terkejut melihat Woohyun tertidur di sofa. Dia sebenarnya baru balik dari majlis hari jadi Sooyeol yang dirancang oleh papa dan mamanya. Itu la perkara urgent yang dicakapkan oleh pasangan MyungYeol tadi. Mereka menjemput seisi keluarga mereka termasuk Woohyun, tapi Woohyun yang enggan pergi dengan alasan busy.

 

 

"Hyun, bangun! Bangun la!" Sunggyu cuba mengejutkan Woohyun.

 

 

"Jangan kacau aku nak tidur la!" Woohyun menepis tangan Sunggyu.

 

 

"Hyun, mari tidur dalam bilik. Nanti awak demam plak tidur kat luar ni. Kat dalam ada selimut, dan katil yang empuk. Ia boleh panaskan awak. Hyun ah..."

 

 

"Aku kata pergi! Pergi la! Jangan kacau aku nak tidur!" tengking Woohyun.

 

 

Sunggyu mengalah dan dia menuju ke dapur untuk minum air. Tiba-tiba, dia merasa seseorang memaut pinggangnya dari belakang. Dia gugup.

 

 

"Hyun? Awak buat apa ni?"

 

 

"Aku nak kau...kau pergi mana tadi?"

 

 

"Saya hadiri parti har..."

 

 

"Kau tak bagitau aku, berani kau, ya?" nada Woohyun seperti marah.

 

 

"Saya dah telefon awak, tapi awak tak angkat. So, saya..."

 

 

"Ikut aku!" Woohyun mengheret Sunggyu dengan kasar menuju ke ruang tamu.

 

 

"Hyun, awak nak buat apa ni?" soal Sunggyu dengan panik. 'Please, Hyun...jangan buat apa yang saya fikir awak akan buat...please...'

 

 

Woohyun menolaknya terbaring di lantai. "Aku dah kata, kalau kau buat aku marah, tubuh kau yang akan terima balasannya..."

 

 

"Hyun, please no! Lepaskan saya..." rayu Sunggyu dengan berlinangan air mata. Kemudian dia terhidu satu bau yang amat dikenalinya. "Hyun, awak mabuk ni. Dan saya tau awak takkan buat macam ni kalau awak tak mabuk. Tolong la sedar. Hyun..."

 

 

"Diam!" Woohyun menampar Sunggyu yang telah dipinkannya ke lantai. Woohyun naik ke atas Sunggyu dan mula menanggalkan pakaiannya.

 

 

"Hyun, jangan! No!" Sunggyu meronta-ronta.

 

 

"Diam kau!" Woohyun sekali lagi menampar Sunggyu sekuat hati sehingga Sunggyu pengsan. "Taupun diam. Hahaha..."

 

 

><><><><><

 

 

"Argh!" teriak Sunggyu dari dalam bilik air.

 

 

"Gyu, apa dah jadi? I'm sorry for you last night! Tolong jangan takutkan saya macam ni! Gyu?" Woohyun mengetuk-ngetuk pintu dari luar dengan cemas bila dia terdengar Sunggyu mengerang kesakitan.

 

 

"Hyu-Hyunnie..." ucap Sunggyu dengan lemahnya sambil melihat darahnya yang hampir memenuhi lantai bilik air itu.

 

 

"Gyu, buka pintu ni! Apa dah jadi kat dalam tu? Please, jangan buat saya panik! Saya mabuk semalam. Kalau tak, saya takkan sakiti awak. Walaupun saya tak cintakan awak, tapi ia tak bermakna saya boleh sakiti awak. Saya sedar saya salah. Gyu, buka pintu ni..."

 

 

"Hyunnie..." air mata Sunggyu mengalir. Dia tak berdaya untuk berbuat apa-apa. Tubuhnya terasa lemah.

 

 

Woohyun memecahkan tombol pintu dan dia segera mendapatkan Sunggyu yang duduk bersandar di dinding dalam keadaan tak bermaya. Dia semakin panik melihat darah di lantai bilik air.

 

 

"Gyu, awak..."

 

 

"Hyunnie..." ucap Sunggyu dengan lemahnya sebelum matanya terpejam rapat. Dia pengsan.

 

 

"Gyu, bertahan la!" Woohyun segera mendukung Sunggyu dan dibawa ke keretanya. Kemudian, dia memandu menuju ke hospital. 'Gyu, saya minta maaf! Saya takkan maafkan diri saya kalau sesuatu terjadi kat awak...'

 

 

................................................................................................................

A/N: Bab pertama dah siap! Yay! Kalau tak suka sila bagitau, tapi jgn bashing2 sgt, ya? Saya ni sensitif sikit...mudah nangis...tak la gurau jer XD Semoga terhibur! ^^

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
mpreggoland
semoga happy2 dgn citer baru saya ni ^^

Comments

You must be logged in to comment
hjkyung #1
Kyaaaaaa~ Namu
empresschingyu
#2
Chapter 3: its okay author-nim.
kyu_jiji #3
Chapter 3: aww, its okay ;)
NinaNaz
#4
Chapter 3: Its okay author-nim :) I understand ^^
namuchi #5
Chapter 2: update soon... ;3
KJNYeol
#6
Chapter 2: cute ^^
update -buing buing-
Eternal_KPOP_Lover
#7
Chapter 2: hu~~~~ selamat.... jangan kata sungyu je yg takkan mafkan hyunnie oppa... even i dont.. hmmpphh... btw nice chapter author-nim.. :DDD Soooo Sweeettt...
kay_yayah #8
Chapter 2: Nasib baik selamat...kalo x menduda la ko hyun oiii(tp xpe i sanggup jd wife u) hahaha....

Harap2 lps ni hyun jd hubby yg penyayang kt gyu...biar brbaloi la dgn kesabaran gyu tu ye.....
>_<