scene 8 (FINAL)

YOU'RE NOT ALONE

 

 

 

Ding dong…

 

Pintu dibuka. Seraut wajah yang tersenyum manis menyambut kedatangan Daehyun.

 

“En. Daehyun kan? Jemput masuk ke dalam and  sila ikut saya sebentar.” Tanpa banyak soal Daehyun mengikut gadis muda itu.

 

‘Aik? Tak sempat aku cakap dia dah tahu dah. Hmmm tengok dari segi pemakaian mesti dia maid kan sini.’ Getus hati Daehyun.

 

Gadis itu berpaling ke belakang memandang Daehyun. “Ye, saya salah seorang maid kat sini.” Senyuman masih tidak lekang dari bibirnya.

 

‘Gulp! Macam mana dia tahu apa yang aku fikirkan. Scary ye…’(Daehyun POV)

 

Langkah mereka terhenti di hadapan tangga. “saya teman sampai sini saja, En Daehyun boleh naik ke atas yang lain sedang menunggu En di atas. sebelum itu saya ucapkan semoga panjang umur dan bahagia selalu, saya minta diri dulu.” gadis itu memberi tunduk hormat.

 

“Kamsahamnida…” balas Daehyun semula. Daehyun mula menaiki tangga satu persatu namun otaknya tak berhenti berfikir. ‘yang lain sedang tunggu? Siapa? Kenapa dia ucap kat aku tadi? Hmmm pelik.’

 

Sebaik sahaja dia sampai tingkat atas dan menapak dua tiga langkah

 

SURPRISE!!!” belon2 diletupkan dan serta merta cebisan kertas berwarna-warni bertaburan di ruang udara.

 

   Happy birthday to you
   Areumdaun nae sarang
   Baby, only for you
   Niga isseo haengbokhae
   Happy birthday to you
   Oneulcheoreom yeongwonhi
   Baby, only for you
   Urin hamkke halgeoya

 

Pasangan Woogyu menyanyikan lagu hari jadi dengan merdu sekali.

 

Daehyun menjadi speechless. Dirinya benar2 terkejut tak terkata.

 

Pn Jung mendekati anaknya. “selamat hari jadi sayang.” Lalu mengucup dahi Daehyun.

 

“Besday?” ujar Daehyun kebingungan.

 

“Laaa lupa ke hari ni kan besday kamu sayang.”

 

“Ahhh saya dah ingat. Hehe mian, tapi apa korang semua buat kat ni? Bukan korang kata…” soal Daehyun pada kawan2nya

 

“Sorrylah Dae ini semua idea ma kau, kitaorang follower je.” jawap Yongguk.

 

“A’ah Dae, kitaorang just nak tunaian impian kau je. Jangan marah.” sampuk Himchan pula.

 

“Yela2 aku tak marah, apa2 pun thanklah korang. Terharu aku tau.” Daehyun tersenyum lebar.

 

“Lagi satu ma nak beritahu yang kamu sudah bebas.”

 

“Bebas?” mereka memandang satu sama lain dengan penuh tanda tanya.

 

“Eh Dae kamu tak cerita kat dorang ke?” soal Pn Jung memandang sekilas ke arah anaknya.

 

 “Errr…”Daehyun mengosok2 belakang kepalanya. “ah! ma ni rumah sapa? Jangan2…” Daehyun cuba mengelak dari menjawap soalan mamanya.

 

“Choiii jangan nak fikir bukan2 pulak, sebenarnya ni rumah…”

 

“Ini rumah saya. Selamat datang Daedae…” kata seorang lelaki berwajah ala2 prince dan berpakaian kemas yang muncul secara tiba2.

 

‘Daedae? Panggilan tu…macam pernah dengar je. Dalam dunia ni hanya seorang je yang panggil aku dengan nama tu. Takkanlah…’ bisik hati kecilnya. Daehyun berpaling memandang mamanya. “siapa dia ma?”

 

Pn Jung merenung dalam mata anaknya. “Sebenarnya ma ada satu lagi kejutan untuk kamu sayang.” “Kejutan? Kejutan apa?” soal Daehyun semula.

 

“Kamu semua dengar sini, mak cik ada satu pengumuman penting.” Semua mata tertumpu pada Pn Jung.

 

“Kenalkan…di sebelah ahjumma ni ialah L atau Myungsoo, future husband Jung Daehyun.”

 

“Myungsoo…oppa?” kata terakhir Daehyun sebelum

 

*Faint*

 

 

 

setengah jam kemudian...

 

‘Ahhh…apa yang dah berlaku ni? Aku kat mana sekarang ni?’

 

Dengan perlahan-lahan Daehyun bangun dari pembaringannya. ‘Katil? Oh mimpi je rupanya. Tapi apsal bilik ni lain?’(Daehyun POV)

 

Daehyun memejamkan matanya kembali untuk seketika dan saat dia membuka semula matanya sepasang mata sedang melihat ke arahnya bersama senyuman.

 

Daehyun mengosok matanya berulang kali. “ini bukan mimpi jadi…”

 

“Awak dah sedar? Awak tak apa2 kan?” tangan Daehyun digenggam erat. “Maaflah dah buat awak terkejut.” ujarnya lembut.

 

Daehyun merenungnya lama sebelum bertanya. “betulkah awak Myungsoo? Kim Myungsoo yang saya kenal 13 tahun dulu?”

 

“Ya Daedae. sayalah...oppa awak." genggaman dilepaskan. "Selepas perpindahan awak secara tiba2 saya hidup dalam kesunyian. setiap hari saya bertanya pada diri saya, apa salah saya sampai awak pergi. tak lama kemudian mummy dan daddy memutuskan menghantar saya ke luar negara tinggal bersama ahjussi saya. hinggalah pada suatu hari saya bertemu dengan ma awak secara tak sengaja 4 tahun yang lepas ketika saya pulang ke Korea sebentar atas urusan peribadi. ma awak telah menceritakan segala-galanya dan pertemuan itu telah melenyapkan salah faham saya terhadap awak selama ini iaitu awak tak pernah tinggalkan saya.” luah L panjang lebar.

 

"Anak ma dah sedar, baguslah. Risau ma dengan keadaan kamu tadi lebih2 si L ni, dari tadi tak berganjak." kata Pn Jung gembira yang baru masuk ke dalam bilik itu.

 

"Jadi ma dah jumpa dia 4 tahun yang lepas? Kenapa ma rahsiakan daripada saya?” soal Daehyun tiba2. “Dan tentang perjanjian itu…adakah ia hanyalah…satu alasan.”

 

Pn Jung tergamam dengan pertanyaan anaknya. dia memandang L sebelum menundukkan wajahnya. “Ya! apa yang kamu cakapkan tu benar. Ma dah janji dengan dia. Ma tiada pilihan selain memastikan kamu bukan milik sesiapa pun melainkan L. ma hanya nak yang terbaik untuk kamu Dae.”

 

"Ma awak tak salah Dae, saya yang minta dia supaya rahsiakan perkara ini hinggalah saya tamat pengajian dan pulang semula kat sini untuk selamanya." jelas L. 

 

"Kamu boleh marah dengan ma tapi kamu tak boleh bohong dengan perasaan kamu sendiri. Dae juga cintakan L bukan?" soal Pn Jung pula.

 

Daehyun berpaling memandang L sejenak sebelum melarikan pandangannya ke arah lain.

 

‘Cinta?’ Daehyun terkenang kembali satu persatu kenangan silam. Betapa bahagianya sangat itu. gelak tawa, suka duka di kongsi bersama.

 

‘Ya! Aku cintakan dia. Dari dulu sampai sekarang perasaan ini tak pernah berubah. Aku…taknak kehilangan dia lagi.’ (Daehyun POV) Tanpa sedar air matanya menitis. Keadaan itu mengejutkan Pn Jung dan L lantas L mengrapati Daehyun lalu mengangkat wajahnya.

 

"Look at me Daedae. Saya cintakan awak. Past it is past, forget it because i want to be in your future baby. You’re not alone. Im always with you until the end. Please smile my angel." tutur L penuh ikhlas.

 

Daehyun memeluk L dengan erat. "saya juga cintakan oppa." pelukan dileraikan. tak semena-mena  Daehyun menumbuk dada L.“Oppa jahat! Kenapa baru sekarang nak jumpa saya?” rajuk Daehyun.

 

“Aduh! sakitlah...siapa kata oppa baru jumpa Dae? Dari minggu lepas lagi oppa muncul tapi Daedae yang tak perasan. Patutnya oppa yang berasa marah tau.” balas L selamba.

 

Seribu kerutan terpamer pada wajah comel Daehyun. Dia tidak mengerti apa yang dinyatakan L.

 

L tertawa kecil. Geli hatinya melihat ekspresi wajah insan kesayangannya itu. “cuba ingat betul2. ok, oppa bagi clue. Muzik jalanan…sekolah…paper plane…café…”

 

Daehyun cuba mengingat kembali. Buntang matanya apabila dia mula teringatkan sesuatu. ‘Patutlah seminggu yang lalu aku rasa macam ada orang ikut aku je. Ingatkan mainan perasaan rupanya sebaliknya. Aigooo…’(Daehyun POV)

 

Daehyun tersenyum manja. "Lagi satu, kawan2 Dae tahu tak tentang hal ni?" soal Daehyun pada mamanya yang sedari tadi hanya memerhati MyungHyun cp.

 

"Diorang pun macam kamu gak dapat tahu hari ni cuma tak pengsan je." sindir Pn Jung selamba

 

 

Sementara itu…

 

Geng BabySpirit masih menunggu. masing2 membuat hal sendiri.

 

"Apa yang diorang buat lama sangat tu? Pn Jung kata Daehyun dah sedar." soal Zelo yang mula bosan.

 

"Kau ingat aku ni ada super power ke macam exo boleh tahu apa yang dorang buat kat dalam tu." smash Woohyun.

 

"Ntah kau ni, dah kau pun tak tahu apatah lagi kitaorang ni yang sama2 tunggu kat sini. Lain kali nak tanya fikir dulu." sokong Sungyeol pula. "Hey Uppie, ko nasihat sikit buah hati ko ni. Kecik je aku tengok dia."

 

Jong up pura2 tak dengar. Zelo menjuihkan bibirnya. “Alaaa kita tanya je, tu pun nak marah.”

 

"Woi! Apa gaduh2 ni? Memekak je sampai dalam bilik boleh dengar. Aku nak rehat pun tak senang." tegur Daehyun yang datang tiba2 bersama L and Pn Jung.

 

"Daehyun aku ingatkan kau dah ma…" seloroh Hobaby.

 

"Apa? Mati? Sampai hati kau…korang dah tak sayang aku ke.?" Daehyun pura2 merajuk.

 

"Kau jangan dengar cakap dia tu. Kitaorang ni dari tadi risau tahap gaban tau tapi bila tengok kau kat depan mata sekarang kitaorang gembira sangat kau dah pulih." Sunggyu membuka bicara.

 

"Dah2 jangan nak berdramatic kat sini. Meh aku tambahkan kegembiraan korang dengan satu berita.  Dengar baik2 aku nak announce ni." Daehyun berwajah serius.

 

"Berita baik or berita buruk." tanya sorang lagi mamat blurr, Dongwoo.

 

Tukkk!!!

 

"Kan dia dah kata terang lagi nyata yang kau dok tanya lagi apsal?"

 

"Terima kasih Mr. Hoya sebab tolong sekeh dia untuk aku." ucap Daehyun lalu menyambung semula katanya.

 

"Nampak tak jejaka hensem kat sebelah aku ni? Seperti yang ma aku dah beritahu tadi, he my finance and kitaorang akan kahwin sebaik sahaja aku graduate dari sekolah tinggi." umum Daehyun tenang.

 

"Kahwin?" Masing2 terperanjat dan speechless dengan apa yang  didengar serta saling memandang antara satu sama lain.

 

"Graduate? Tak silap aku 5 bulan lagi kan? So itu bermakna…" "Absolutely! Don’t worry korang semua dijemput datang ok." Daehyun memotong kata Sunggyu.

 

"Aku tahu korang terkejut biawak dengan berita ni tapi aku pun cam korang jugak."kata Daehyun lagi.

 

"Gwaenchannhayo...anyway kitaorang ucapkan tahniahlah." ucap Yongguk mewakili BabySpirit.

 

"Benda baik kenalah dirai. Let party babe..." ujar Jongup excited. "Yeahhh!!!" sorak yang lain. majlis pun bermula dengan happening.

 

Daehyun mendekati Sungyeol lalu membisikkan sesuatu. “jangan pandang lama2 kang jatuh hati pulak. Ingat dia aku punya!"

 

Sungyeol tersenyum sinis. "Eleh tengok pun tak boleh, jangan risau Daehyun aku takkan rampas dia dari kau, aku bukan sejahat tu walaupun aku nakal. Lagi satu Jongie aku nak campak mana."

 

"Apa yang korang bisik tu?" tanya Himchan.

 

"Hal orang besar, budak2 buat apa nak ambil tau. Menyibuk je." balas Daehyun selamba.

 

 

Hari ini dalam sejarah. Aku dapat apa yang aku inginkan selama ini iaitu cinta .Bertahun aku diuji tapi sekarang aku dapat melihat hikmahnya. Thank you mama! Dan yang paling best, aku tak perlu cemburu dengan kawan2 ku lagi kerana aku dapat namja yang lagi hensem dari Hoya, lagi romantic dari Woohyun, lagi sweet dari Jongup  and lagi cool dari mr. Bang. Senang citer, my namja adalah mr. perfect! Jangan jealous…Hohoho (evil laugh). Apa yang paling penting, aku tak sendiri lagi. Yeoreobun, Im not alone…*scream* peaceV.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NOTE :  MYUNGHYUN = MYUNGsoo + daeHyun <3

 

 


 

 

jyeahhh akhirnya tamat gak fanfic ni^^... how the ending.? ok @ ko.? hahaha....*big laugh* anYway thanx a lot for your support...readers

saranghae^_-

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
chanyeolsehun77 #1
Best sangat sangat
chanyeolsehun77 #2
Best
mpreggoland
#3
Chapter 9: romantiknyer!! I like! nak sequel, bleh? kali ni nak ada mpreg hehe :D
nak tau pasal baby diorang ^^
apa2pun citer ni BEST!
KJNYeol
#4
Chapter 9: cute sangat^^
kyeopta :D
dae_yeol
#5
Chapter 8: so sweet...comel sangat
yoongsoshi
#6
Is that lyric on description is from Marvell's song? o_o
KJNYeol
#7
Chapter 8: Comel sgt^^
KJNYeol
#8
Chapter 7: update soon^^
x sabar nak baca kesenambungannya
dae_yeol
#9
Chapter 7: update soon...
klakar gle part woohyin prasaan hensem tu..hahaha..
KJNYeol
#10
Chapter 6: yah!!!
sambung cute sangat
BAP + Infinite <3
update soon :D