Aku Cintakan Kau Setiap Hari- Jangan Pergi, Bawaku Bersamamu

Aku Masih Tidak Faham Isi Hati Dia
Please Subscribe to read the full chapter

Air mata jatuh ke pipi.



Sepuluh tahun.



Itulah tempoh berapa lama kita sudah kenal antara satu sama lain.



Tetapi aku masih tidak faham isi hati dia.





Semuanya bermula pada hari-hari sekolah kebangsaanku. Aku merupakan pelajar yang terpandai di sekolah. Markah penuh pada setiap kelas, dan juga kokurikulum.


Sehinggalah pelajar pertukaran itu datang. Posisiku diambil alih, dan aku tidak pernah dapat merampasnya semula. Walau apapun, aku tidak pernah mengaku yang aku tidak boleh tewaskannya. Aku mengumumkan perlawananku dengannya tetapi dia masih emotionless.


Setelah graduate dari sekolah kebangsaan, aku mengikut dia ke sekolah menengah kebangsaan yang sama. Malangnya, kami berada di kelas yang lain. Dari situ, aku dapat satu idea iaitu melawannya dalam ujian keseluruhan.


Apabila keputusan telah ditampal, aku berada di tempat kedua. Teka siapa pertama? Ya, budak itu lah.


Tetapi setelah masa berlalu, wajahnya juga mula berubah. Budak-budak perempuan mula menghantar surat cinta padanya dan ada juga yang memberikan hadiah padanya. Tidak, aku bukan cemburu- atleast, aku tidak tahu aku cemburu waktu itu.


Pada suatu hari, kami terserempak di koridor. Hanya kami berdua ada disitu. He didn't even take a single look at me. Mungkin dia tidak ingat siapa aku.


Aku hilang segala-galanya. Keputusan, gred, dan paling penting sekali-


Hatiku.


Tetapi, aku masih tidak faham isi hatinya.


Setelah habis sekolah menengah, dia mendaftar di kolej lelaki-sahaja, while aku pula, mendaftar di kolej yang terbaik. Aku kembali menjadi yang tertinggi.


Tetapi, aku masih hilang sesuatu.


Sesuatu yang mengikat persahabatan kami. Dan aku tidak akan pernah menjumpainya lagi.


Aku memberitahu diri sendiri untuk melupakan dia.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
4DwindflowerJS
#1
Chapter 1: omg! serius.. *macam baca luahan hati authornim la plak.. kekeke.. btw, memang gempak! terharu plus very-very cwweeett!!!
Hamsteriz
#2
Chapter 1: it's a sweet story. ^^ i hope it was all written in malay though cos i like reading in one language only. thanks for sharing.