CHAPTER 1 - I love him...

I'll Stay With You...

Niel menyukai C.A.P sejak pertama kali dia melihat C.A.P berkunjung ke cafe tempat dia bekerja. Dan pada suatu hari, C.A.P yang baru putus cinta singgah di cafe tersebut dalam keadaan mabuk. Niel yang kebetulan baru habis waktu kerja, segera membawa C.A.P pulang ke rumahnya.

 

Niel cuba menghubungi orang yang berkaitan untuk membawa C.A.P pulang, namun tiada seorangpun yang menjawab panggilannya. "Nampaknya, awak kena bermalam di rumah saya sampai awak betul-betul okey untuk balik sendiri." Ucap Niel lalu meletakkan telefon bimbit C.A.P di meja. C.A.P pula dibaringkannya di katilnya. "Nasib baik saya suka awak. Kalau tak, tentu saya tak benarkan awak bermalam di sini." Ucap Niel lalu dia beredar ke ruang tamu dan terlelap di sofa.

 

Sedang Niel begitu asyik dibuai mimpi, dia dikejutkan oleh seseorang. Niel tidak dapat melihat wajah orang itu disebabkan keadaan yang gelap-gelita. Niel merasakan tubuhnya kini berada di lantai. "Ah! Let me go!!" teriak Niel. Dia cuba meronta-ronta untuk melepaskan dirinya namun orang itu lebih kuat darinya. Niel cuba menjerit lagi, namun mulutnya ditekup orang itu. Air mata Niel mengalir tanpa henti. 'God, help me!' getus hati Niel. Semuanya telah terlambat. Kesucian Niel telah diragut oleh orang yang tidak dikenalinya. Niel perlahan melelapkan matanya dengan harapan kesakitannya akan hilang apabila dia bangun dari lelapnya nanti. Orang itu pula entah ke mana perginya.

 

Keesokan paginya, C.A.P yang terjaga dari tidur merasa pelik melihat keadaan sekeliling. "Ini bukan rumah aku. Aku kat mana, ni?" Ucap C.A.P lalu dia melangkah keluar dari bilik itu. Dia terkejut melihat Niel yang 'half-' terbaring di lantai dengan tidak sedarkan diri. "Dia ni kan pekerja di cafe yang aku selalu pergi, tu? Apa yang dah jadi?" C.A.P segera mendapatkan Niel dan cuba menggerakkannya. "Hey, there...wake up please..." C.A.P melihat Niel tiada reaksi lalu dia segera membetulkan pakaian Niel dan segera mendukung Niel untuk dibaringkan di katilnya.

 

"Hey, are you okey?" soal C.A.P dengan perlahan apabila dia melihat Niel mula sedarkan diri. Niel melihat keadaan sekeliling dan dia mulai menangis apabila dia teringat tentang kejadian semalam. C.A.P yang tidak tahu apa-apa mulai panik. "Why? What's wrong? Are you hurt?" soal C.A.P.

 

"I've been... last night..." ucap Niel tergagap. C.A.P tersentak. "What?! Who did this to you?" soal C.A.P. Niel menggeleng. "It's so dark last night. I can't see a thing..." C.A.P memeluk Niel dan cuba menenangkannya. "Sebenarnya saya nak tanya awak, macam mana saya boleh ada di sini? Tentu saya mabuk, kan? Kalau tak, tentu saya boleh selamatkan awak semalam. Mian..." C.A.P mulai rasa bersalah.

 

Niel seperti tidak percaya yang dia kini berada dalam dakapan orang yang dicintainya. Meskipun peristiwa semalam mencatat sejarah hitam dalam hidupnya, namun kehadiran C.A.P disampingnya dah cukup untuk menghilangkan kesedihan dan ketakutan dalam dirinya. Namun, dia masih tertanya-tanya siapakah orang yang sanggup buat begini padanya? Setahu Niel, dia tidak pernah bermusuhan dengan sesiapapun.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
doyce228 #1
haha akak saya suka yang ni! XD
KimHyelim
#2
Chapter 2: woahh~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~`
Sho sweet~~~^_^
Funny95
#3
Chapter 2: That's the wrong way to show your love, Minsoo ah.
Poor Niel.
But luckily, Niel still accept you and the baby is your's.