FINAL

I'll Stay With You...

Tiga bulan kemudian...

Niel mulai merasa mual dan dia muntah-muntah hampir setiap pagi. Dia sering lewat ke tempat kerja kerana itu. "Kamu tak pergi klinik, ke? Ntah-ntah kamu keracunan makanan." tegur Il Hoon kawan baiknya. Niel hanya tersenyum lemah. Dia malas untuk ke klinik sebenarnya. Selalunya, setiap kali dia sakit dia akan ke farmasi yang berhadapan dengan cafe untuk membeli ubat. Klinik pula terletak agak jauh dari rumahnya.

 

"Lain kali la. Saya okey lagi, ni. Masih boleh bekerja kira okey..." belum sempat Niel menghabiskan ayatnya, tekaknya terasa loya. Dia segera menuju ke tandas dan mulai muntah lagi. Il Hoon mulai risau melihat keadaan Niel. "Jom, saya temankan awak ke klinik. Jangan nak berdegil lagi!" paksa Il Hoon. Setelah meminta izin dari bos mereka, Il Hoon membawa Niel pergi ke klinik dengan menaiki keretanya.

 

"I'm what?!" soal Niel yang tidak percaya dengan penerangan doktor itu. "But how? He's guy so it can be wrong with your test." Il Hoon juga tidak percaya dengan penerangan doktor itu. "So, just call it's a miracle. He can get pregnant and now it's 3 months already. Congratulations!" ucap doktor itu sambil tersenyum melihat mereka. "So Niel, ini jadual temu janji awak yang seterusnya. Awak mesti datang, tau? Kali ini bawa ayahnya sekali."

 

Air mata Niel mula mengalir. "Macam mana? Hoon..." soal Niel. Dia memandang Il Hoon yang juga kelihatan keliru. "So, awak memang tau yang awak boleh..." Niel mengangguk. "Saya memang dilahirkan macam ni dan sebab itulah saya jarang bergaul dengan lelaki lain untuk mengelakkan perkara ni jadi tapi..." Niel hanya menundukkan kepalanya. Dia bingung. "Hoon ah. Should i keep this baby or..." "No! You can't kill it. It's your own blood." tegas Il Hoon. "Tapi saya taktau siapa ayahnya...macam mana saya nak lalui perkara ini seorang diri? I'm not strong enough."

 

"I'll stay with you." ucap C.A.P yang sedari tadi terdengar perbualan mereka. Niel tercengang. Orang yang dicintainya sanggup menjadi 'pak sanggup'. Niel terharu.

 

"C.A.P..." ucap Niel apabila C.A.P menghampirinya lalu memeluknya. "Thanks sebab awak sanggup terima anak orang lain sebagai anak awak. Mian..." Niel mulai rasa bersalah kerana C.A.P berhak mendapat yang lebih baik darinya.

 

"Actually, Niel ah..." C.A.P meleraikan pelukan dan memandang Niel. "Yeah?" ucap Niel. "At that night, I..." C.A.P tidak dapat meneruskan kata-katanya kerana dia takut Niel akan memarahinya.

 

"What?" soal Niel.

 

"Sebenarnya malam tu, saya yang...well, anak yang awak kandung tu, memang anak saya." ucap C.A.P dan Niel tercengang. "Mian..."

 

"I...I don't understand. Why would you do that?" Niel mulai berundur.

 

"I love you. I want you to be mine so, i..." belum sempat C.A.P menghabiskan ayatnya, satu tamparan dari Niel hinggap di pipinya. "How could you?! I can't believe this...so all this time you're lying to me?" Niel segera mengatur langkah meninggalkan C.A.P.

 

C.A.P mengekori Niel. "Niel ah, mianei..." C.A.P mencapai tangan Niel lalu memeluknya. Niel cuba meleraikan pelukan itu namun gagal. "Listen to me, Niel. I love you for the first time i saw you at the cafe. Dan bila saya fikir yang awak tak mungkin sukakan saya, saya terdorong untuk...you know, that night...i'm sorry. Saya fikir dengan cara itu tiada sesiapapun yang nak bersama awak lagi, melainkan saya."

 

"Sayapun sukakan awak sejak pertama kali saya lihat awak. Dan saya juga takut awak akan tolak cinta saya, so saya hanya mendiamkan diri. Tapi sekarang awak..." mendengar kata-kata Niel itu, C.A.P segera meleraikan pelukan itu dan memandang Niel. "Niel, mianei...saya taktau yang awak boleh...kalau saya tahu saya takkan..." Niel segera mengucup C.A.P untuk mendiamkannya. "I'll forgive you. Sekarang saya gembira sebab anak yang saya kandung sekarang ialah anak orang yang saya cintai. I love you, C.A.P!" ucap Niel. "I love you too, Niel ah!"

 

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
doyce228 #1
haha akak saya suka yang ni! XD
KimHyelim
#2
Chapter 2: woahh~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~`
Sho sweet~~~^_^
Funny95
#3
Chapter 2: That's the wrong way to show your love, Minsoo ah.
Poor Niel.
But luckily, Niel still accept you and the baby is your's.