Episode 02

Disqualified Heroin by Choice
Please Subscribe to read the full chapter

 

Dengan muka murung habis , So Ra menongkat dagu sambil sebelah tangannya lagi mengacau -ngacau lattenya dengan straw . Tiba -tiba mengidam kaffein. Supaya dia bangun dari realiti baharu ini.

 

 " Janganlah sedih sangat . Kan saya dah pesan yang kamu akan kehilangan semua keistimewaan yang heroin dapat . Kamu sendiri yang kata kamu okay , jadi , nak sedih kenapa pulak?" Sol mengelap tumpahan latte yang dibuat Sora . 

 

Gadis itu melepaskan keluhan berat. Memandang Sok dengan cebikan lebar. 

 

 " Takk..saya tak kisahlah kalau dorang nak ambil semua hero kat dunia nj pun TAPI! .. Kasut saya~~~ uwaaahhhh, tak adilnyaaa!!!" Amuk Sora dengan sedih. Dia meraung dengan penuh kuat. Sehingga Sol terpaksa menyumbat dengan kain lapnya. 

 

Habis semua customers tengok mereka 

 

●●○●●

 " ..well, sekurang -kurangnya aku tak sakit lagi" desis Sora sambil melangkah masuk ke dalam perkarangan sekolah dengan muka sedih. Dia kemudian berhenti sebelum perlahan -lahan mengukirkan senyuman pada wajah. 

 

Betul tu. Aku dah tak sakit !.

 

Memandang sepasang kaki yang sempurna , Sora kembali fokus ke hadapan sebelum dia dengan dramatiknya mula mengorak langkah semaki laju dan laju . Dia berlari dengan hati yang sungguh tenang tanpa perlu memikirkan penyakitnya. 

 

Aku sudah sihat. 

 

Dengan gembira , dia berlari pecut melintasi pelajar -pelajar lain yang lek lek tenang sahaja . Dia pula macam baru menang loteri ,berlari pecut sambil ketawa. 

 

Dari belakang , Seung Yeon , Yo Han dan Hangyul yang kebetulan berjalan di belakang sekadar melihat kegilaan gadis yang terkenal dengan kekecohan mulut itu. Hangyul menaikkan keningnya dengan tinggi.

 

 " Sora tu pulak dah kenapa ? . Salah tidur ke?"monolog Hangyul sambil menggeleng. Dia memandang ke arah kedua rakannya yang tersenyum pulak. 

 

 " Comel" " Comel" tutur Seung Yeon dan Yohan serentak membuatkan mereka berdua memandang serentak. 

 

Kekok sebab terlepas cakap benda yang sama. Mereka berdua mula buat iklan batuk serentak. Mengendahkan Hangyul yang sekadar memerhati dengan muka pelik, Seung Yeon dan Yohan terus angkat kaki pergi ke haluan berbeza tapi tempat yang sama. 

 

Hangyul menggaru -garu belakang kepalanya dengan penuh keliru. Seorang gadis tiba -tiba melintasinya dengan laju sambil mengeluarkan bau segar yang disukainya. 

 

Dia terus menoleh dan melihat gadis itu sudha terkedek -kedek berjalan meninggalkannya. 

 

●●○●●

 " Sora , kenapa kau berpeluh teruk ni?" Soal Hank sejurus dia melihat So Ra sampai ke tempatnya. Sora yang masih tercunggap -cunggap setelah bertawaf satu sekolah yang besar ni mencampakkan begnya pada meja . 

 

Dia menarik nafas panjang sebelum melepaskannya. Dengan senyuman besar dia memandang Hani , si kawan baiknya yang gila. Dengan gembira , dia terus mendapatkan gadis itu dan memeluknya. Membuatkan si Hani meronta -ronta minta dilepas. 

 

 " Yah , kau salah makan ke beb?" Hani dah mula risau. Dia dah standby nak angkat kaki kalau -kalau Sora tiba -tiba jadi sawan. 

 

So Ra laju menggeleng. Dia duduk di tempatnya dengan senyuman yang masih lebar. 

 

 " Tidak. Aku cuma gembira..sangat gembira sebab aku dapat tamatkan sekolah dengan kau ...Sukanyaaaa!!!" So Ra menjerit keperempuanan sambil mendep

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet