c-4

Helper

AUTHOR POV

Tepat pada pukul 7 pagi alarm dari telefon bimbit jisoo berbunyi. Setiap hari jisoo akan set alarm pada telefon bimbit nya.

Jisoo meraba-raba mencari telefon bimbit di atas meja tepi katil nya dan matikan alarm tersebut dengan mata nya masih terpejam/ tertutup.

Tanpa fikir panjang jisoo sambung tidur balik. Pada pagi ini jisoo merasa sangat mengantuk.

Sejam kemudian, jisoo terbangun dari tidur nya. Dia mengambil telefon bimbit nya untuk melihat jam pukul berapa sekarang ini.

Setelah melihat jam tersebut. "Matilah aku, aku dah lambat!" jisoo tergesa-gesa turun dari katil pergi ke bilik mandi dan bersiap-siap pergi ke pejabat.

Jisoo keluar dari bilik nya dengan lengkap berpakaian pejabat. Jisoo lalu ruang tamu dia berjumpa dengan taehyung.

Apabila taehyung nampak jisoo. Dia terpersona melihat kecantikan jisoo yang menawan itu. Taehyung terpersona melihat jisoo itu tidak bermakna dia telah jatuh cinta pada jisoo.

Taehyung terus bangun dari sofa dan menegur jisoo. "Good morning miss jisoo" kata taehyung dengan suara 'perempuan' nya sambil bowing ke jisoo.

"Morning" balas jisoo dengan pendek sambil bowing balik kearah taehyung.

"Miss jisoo, saya dah sediakan breakfast, miss jisoo nak breakfast ke?" bagitahu taehyung yang memandang ke jisoo.

Jisoo memandang jam tangan rolex nya. Dia dah tak sempat untuk bersarapan lalu dia menolak nya dengan cara yang baik. "Sorry, saya dah lambat dan tak sempat nak breakfast"

"Nak saya bekalkan  ke?" tanya taehyung lagi.

"It's okay. Saya breakfast dekat office je".

Taehyung temankan jisoo pergi ke pintu utama untuk melihat jisoo pergi.

Tiba-tiba taehyung teringat, dia masih belum tahu dimanakah bilik tidur nya.

Apabila taehyung nak buka mulut untuk bertanya pada jisoo, jisoo telah keluar dari condo itu. "Dah keluar dah, aku tak sempat nak bertanya dia dah keluar" kata taehyung.

"Jisoo ni cantik orang nya tetapi pengotor. Tak reti nak kemas rumah" dalam memuji jisoo, taehyung juga mengata jisoo sambil berjalan menuju ke dapur untuk bersarapan.

Jisoo masuk kedalam kereta, start engine kereta dan bersedia untuk pergi ke office. Tiba-tiba dia teringat sesuatu, dia terlupa untuk memberitahu taehyung dimanakah bilik nya.

Jisoo mengeluarkan phone nya untuk menghubungi dan memberitahu taehyung tetapi dia tak ada nombor taehyung pon.

Nak tak nak jisoo terpaksa keluar dari kereta pergi naik ke condo nya untuk memberitahu taehyung.

Baru saja taehyung nak suapkan omelette ke dalam mulut nya, tiba-tiba dia terdengar seseorang menekan loceng condo itu. "Sapa pula tu? Aku baru je nak makan ni" omelan dari taehyung sambil bangun dari kerusi pergi tengok siapakah itu.

Taehyung buka pintu tersebut. Dia terkejut bahawa orang itu adalah tuan punya condo iaitu kim jisoo. "Miss jisoo? Ada barang tertinggal ke?" tanya taehyung.

Jisoo mengeleng kepala nya "Eh tak, saya cuma nak bagitahu bilik awak. Awak tahu kan bilik master room bilik saya tu. Bilik awak hujung sekali" bagitahu jisoo. "Okay saya pergi dulu" pinta jisoo dan pergi dari situ tinggal taehyung yang masih memandang jisoo.

"Dia patah balik semata-mata nak bagitahu aku tu je" kata taehyung menggunakan suara jantan nya itu. Taehyung tutup pintu dan sambung aktiviti dia tinggalkan tadi (Sarapan).

Seulgi berdiri dan menunggu depan bilik jisoo sambil melihat jam pada tangan nya.

Sekarang ni dah nak dekat pukul 9 pagi. Biasa nya jisoo telah berada didalam bilik office nya sebelum seulgi sampai lagi.

Beberapa minit kemudian, seulgi nampak jisoo berjalan kearah nya. "Miss jisoo, kenapa hari ini miss datang lewat?" tanya seulgi.

Jisoo tolak pintu bilik nya sambil berkata "Pagi ni saya lambat bangun" jisoo masuk kedalam bilik nya. Seulgi mengekori jisoo dari belakang.

Jisoo duduk di tempat meja kerja nya manakala seulgi pula berdiri di depan meja sambil mengeluarkan buka yang merupakan jadual jisoo untuk hari ini. seulgi baca kan jadual itu untuk jisoo.

Selesai sahaja taehyung bersarapan dan membasuh mangkut, pinggan, chopstick, sudu, garfu, cawan dan lain-lain lagi. Lepas itu dia pergi ke bilik nya.

Taehyung pulas tombol pintu bilik nya. Dia masuk slow, slow kedalam bilik. Dia sangka kan bilik itu berselerak seperti ruang tamu dan dapur macam semalam. Rupa-rupa nya bilik itu kemas dan rapi tetapi berabut sikit lah sebab bilik itu tak diguna kan.

Taehyung letak beg baju nya diatas katil dan dia duduk diatas katil itu sambil melihat sekeliling bilik itu. Bilik itu 2 kali ganda besar daripada bilik rumah nya dan memiliki tandas didalam nya.

Taehyung bangun dari katil itu sambil memgang beg baju nya. Dia ingin kemaskan baju nya di dalam almari yang berdekat dengan katil tersebut.

Selesai masukkan baju nya kedalam almari, taehyung pergi mandi. Siap mandi dia nak buat kerja rumah.

☆☆☆

Jisoo yang tengah sibuk check dokumen dengan teliti. Tiba-tiba telefon bimbit nya berbunyi. Dia mendapat panggilan dari nombor luar Negara. Tanpa ragu-ragu jisoo mengangkat panggilan tersebut.

"Hello, Ceo kim jisoo speaking" kata jisoo. Dia ingatkan client dari luar Negara telefon nya tetapi jisoo mendengar suara orang tengah ketawa kan dia didalam talian. jisoo jadi hairan, siapa ni?.

"Darling, it me eunwoo. Tunang u" kata eunwoo dalam talian yang masih ketawa kan jisoo.

"Ahh u ni. I ingatkan client luar Negara mana call I tadi" eunwoo berhenti ketawa.

"Ni kenapa call i? Do you miss me?" tanya jisoo.

"I tak boleh ke call tunang I sendiri? Lagipun dah beberapa hari kita tak jumpa kan? Of course lah I rindu u sayang" balas eunwoo dalam talian dengan suara sweet nya itu.

"AH so sweet. I miss u to darling" balas jisoo dengan blushing di pipi nya.

"U balik esok kan?" tanya jisoo lagi.

"Darling, emm sebenar nya I call u ni i nak bagitahu u yang I tak jadi balik esok sebab kerja dekat sini tak settle lagi" bagitahu eunwoo dengan panjang lebar.

"Oh yeke? So bila u balik sini?"

"I tak sure lah darling, bila I balik sana"

10 minit kemudian, "Okay lah sayang, I nak sambung buat kerja ni. Nanti bila I free, I call u back, see u soon and I love u" pinta eunwoo

"Baiklah, see you soon darling. I love u to"

Setelah melepaskan rindu nya pada eunwoo. Jisoo sambung kerja yang terbekalan sebentar tadi dengan hati nya gembira. Maklum lah selepas bercakap dengan si tunang kesayangan nya.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
nanadjiyongie_01
#1
Chapter 5: <span class='smalltext text--lighter'>Comment on <a href='/story/view/1374459/5'>c-4</a></span>
Eunwoooooo ah update soon
Darborjes #2
Chapter 5: Eunwoo sudah muncul.. next please!!!
Darborjes #3
Chapter 4: Chapter 4: Next next next.. tak sabar nak tunggu untuk next chapter. Nasib kau la jisoo dapat abang macam tu. Hahaha. Baling je beg Gucci tu. Hahaha
nanadjiyongie_01
#4
Chapter 4: aish Kim seokjin ni ..geram je aku..sabar lah jisoo
hwaiting authornim thanks for the update ❤❤
nanadjiyongie_01
#5
Chapter 3: taehyung jadi perempuan..cantik sangat! goodluck lah tae oii
nice update!
Darborjes #6
Chapter 3: Hahahaha. Nasib kau la taehyung. Waiting for next chapter....
nanadjiyongie_01
#7
Chapter 2: eiii jimin ni tk malu ke ..hahahahaha saya sendiri malu bila beli benda tu XD nasib kau la taehyung...nice update..tak sabar nk baca chapter seterusnya .. hwaiting!! besttt