two

TOMODACHI
Please Subscribe to read the full chapter

"CEPATLA GUNA STERIKA!!!!!" Suara lantang irene bergema di pagi hari. Dia berebut dengan taehyung untuk gosok baju sekolah masing-masing.

"Eleh tulah semalam tak nak gosok" bebel taehyung sambil menghayunkan sterika di atas baju. "Kenapa kau pun tak buat jugak semalam?"

"Selalu kau je rajin gosok baju malam-malam" irene kalah dalam perang lidah mereka. Dia berengus duduk di kerusi berdekatan sementara menunggu turn untuk dia gosok baju.

"DOYEON!!!!! KAU CURI STOKIN AKU KAN?!" Daniel pula menjerit. Huru hara rumah itu. Daniel berlari ke arah doyeon yang sedang memakai makeup di dalam bilik somi.

"DANIEL!!!! THE FISH KAU MASUK!!!!" Somi memarahi daniel kerana dia baru keluar bilik air dengan baju dan berbalut tuala di pinggangnya. Habis muka handsome daniel dibaling bantal.

"SAKIT LA BENGONG!!" Daniel menutup pintu bilik itu semula. Doyeon hanya mempu ketawa melihat kejadian itu.

"DANIEL!!! KAU LETAK STOKING KAU DEKAT DALAM TONG SAMPAH DAPUR !!!" Daniel mendengar suara doyeon memberi penerangan lalu dia berlari ke dapur

Taeyong bertungkus lumus menyediakan sarapan bertembung dengan daniel. "Sampai hati kau tak kejukkan kitaorang" daniel mencebik melihat taeyong.

"Duhhh bukan aku taknak kejutkan korang, dah semua tidur macam mayat. Ingatkan dah arwah baru nak call parents korang. Kuat gila aku pasang radio still korang takbangun" bebel taeyong yang menyapu mentega di atas roti. Daniel mencapai stokingnya di dalam tong sampah itu. Nasib tong dah kosong.

"Nah makan my baby" taeyong menyuapkan roti ke dalam mulut daniel.

"Gay" mereka berdua memandang doyeon serentak. "Hek eleh kau jealous kan?" Kata daniel.

"Duhh tak ada masa nak jealous. Haters gonna hate" taehyung dan irene serta somi turun ke arah dapur.

"Nah aku pack breakfast sorang-sorang. Makan time dalam train"

"Hamboi mak oiii sedap guna tupperware mak aku" taeyong tersengih. "Pinjam je nanti kitaorang bagi balik" mereka bergerak serentak untuk memakai kasut. Sekali lagi, taehyung dan irene bergaduh tempat untuk memakai kasut.

"Boleh kan kau pakai kat situ?ee aku kawinkan korang dua baru tahu" Somi bengang melihat dua malaun itu. Taehyung mencebik dan bergerak ke bangku untuk memakai kasut. Itulah irene dan taehyung sehari tak gaduh tak sah.

Sesampai sahaja mereka di subway, mereka terlepas train mereka. "" daniel menepuk dahinya. "We gonna be ing late today" carut taeyong. Somi sudah meraung di sebelah doyeon. irene smirk ke arah mereka.

"Weh, ponteng nak?" Bisik irene ke arah mereka semua. Riak terkejut terlihat di muka daniel, somi dan doyeon. Dua Tae itu sudah lama setuju kerana jam sudah menunjukkan pukul 8 dan mereka sudah 15 minit lambat.

"Mak aku tahu macam mana??" Daniel sudah takut dan terbayang wajah puan kang yang garang itu. "Chill jangan obvious la. Lets wear casual clothes and........"

"HAVE FUN!!!" Sorak taeyong dan taehyung serentak. Doyeon semakin lemah dengan pujukan rakannya dan dia sudah berbelah di pihak irene. Somi dan daniel dalam dilemma. mereka berempat sudah meninggalkan daniel dan somi di belakang untuk ke tandas menukar baju.

Nak tak nak daniel dan somi ikut sahaja mereka bila terkenang denda berat bagi pelajar yang datang sekolah lambat. Nasib mereka stay rumah somi jadi mereka bawa baju yg dipakai semalam dan memakainya semula.

"Aku tak ada baju" somi mencebik. Doyeon membuka begnya dan menghulur sepasang baju tshirt biru pastel dan seluar short. "I think muat rasanya"

"Weh tiba-tiba aku rasa diri aku ni bad boy" taehyung berbangga selepas mereka semua berkumpul di depan tandas awam. "Bukan kau dah biasa buat benda macam ni ke?" Perli daniel dan taehyung memandang daniel tajam. Benda ini sudah menjadi kebiasaan kepada taehyung dan irene kerana maklumla mereka berdua adalah manusia yang mempunyai rekod sekolah yang paling kurang memuaskan antara mereka berenam

"JOM MAKAN!!!" Sahut irene dan doyeon. Mereka tadi hanya mengalas perut dengan roti yang dibuat taeyong tadi.

Seharian mer

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet