No Passport -2-

No Passport
Please Subscribe to read the full chapter

 

Bagasi Jenny diturunkan Eun Woo dari bonet keretanya. Senyuman lega terukir pada wajahnya seraya dia menghampiri gadis itu dengan bagasi ditangan. 

 

 " Hana , mari .. Mama mesti tengah tunggu " ajak Eun Woo dengan nada yang sungguh lembut. Jenny terpingga -pingga tatkala lelaki kacak itu memanggilnya sebagai Hana. Dia dengan rasa kekok sekadar mengangguk dan membontoti lelaki itu masuk ke rumah yang agak besar itu. 

 

Pintu besar rumah ditolak buka oleh Eun Woo. Sebaik sahaja kedengaran bunyi tolakan pintu , seorang wanita dengan riak risau terus memunculkan diri dengan suaminya dibelakang. 

 

 " Oh , anakku ~.. Hana " sambut Puan Soo ,ibu kepada Hana merangkap isteri kepada Ahli politik terkenal, Hong Gi Man. 

 

Dia terus berlari memeluk anak tunggalnya yang masih tercegat di muka pintu. Senyuman lega terukir pada wajahnya . Risau dengan kehilangan anaknya sejak pagi. Tahu -tahu sahaja dia menjumpai surat diatas katil si gadia itu. Mengatakan yang dia akan pergi. 

 

Nasiblah bakal menantunya ini cepat bertindak. 

 

Puan Soo meleraikan pelukannya dan memandang anaknya itu. Dia terdian sejenak tatkala melihat pakaian yang tersarung pada badan anak gadisnya itu. Seluar jeans dan sweater . Terlalu kasual untuk Gong Ha Na yang meminati fesyen. 

 

 " Sayang.. kamu mesti lapar.. Pergi rehat dulu, nanti kita dinner sama -sama" celah Tuan Hong sambil tersenyum. Puan Soo hanya mengiakan . Matanya masih memandang kearah pemakaian gadis itu.

 

Mungkin sebab tak sempat pagi tadi.

 

Eun Woo pantas mengambil alih sebaik melihat isyarat dari Tuan Hong. Pantas dia memegang tangan tunangnya itu dan membawa dia naik ke tingkat atas. Jenny yang tidak tahu mahu lari ke mana sekadar mengikut . 

*****

 

Bagasi diletak ke tepi katil dan Eun woo memandang Jenny yang masih di depan bilik. Tunangnya itu dari tadi langsung tak berkata apa -apa. Seperti orang bisu pula. Selama ini ada sahaja benda yang gadis itu ingin memberontak atau memarahinya.

 

 " Hana ..." panggil Eun Woo namun tidak dibalas. Mata Jenny melilau memandang sekeliling bilik besar itu sehingga tidak sedar akan panggilan lelaki itu. Lagipun ,bukan namanya . 

 

Eun Woo menghela perlahan melihatkan Jennyal yang langsung tak memberi perhatian kepadanya. Nampaknya gadis itu masih seperti biasa. Dengan perlahan ,dia menghampiri tunangnya itu dan mendakap erat badan Jenny. 

 

Mata jenny terus terbutang tatkala dirinya dipeluk oleh lelaki asing itu. Dia hampir sahaja melepaskan gas bernama kentut tatkala badannya dan badan Eun woo melekat bersama.

 

 " Maaf... " ujar Eun Woo sambil dia meletakkan kepalanya diatas kepala Jenny yang entah kenapa terasa lebih pendek pula dari biasa. Adakah sebab gadis itu tak memakai sebarang kasut .

 

Jenny kaku tak bersuara. Akhirnya Eun Woo meleraikan pelukannya dan memandang tepat kearah Jenny. 

 

Dammm! Kacak gila mamat ni !.

 

Jenny mula merasakan pipinya menghangat macam pemanggang burger tepi jalan. Dia memandang tepat kearah Eun Woo yang berwajah kacak itu. 

 

Wajah lelaki itu terbina dengan begitu sempurna sehingga satu cela pun tak terwujud. 

 

 " Beritahu saya... apa yang awak nak saya buat supaya awak terus stay.. " tutur Eun woo dengan nada terdesak dan merayu. Dia kemudian meletakkan kedua dua telapak tangannya ke muka Jenny yang makin memerah. 

 

Wajahnya yang sungguh polos membuatkan Jenny tak dapat menahan jantungnya dari meletus. Ini kali pertama kot tengok lelaki kacak macam ni!. Hell, crushnya pun tak sekacak mana. Crushnya yang berlagak gila nak mampus.

 

Eun Woo buntu apabila Jenny langsung tak bersuara. Sekali lagi gadis itu menyakitkan hatinya dengan perlahan . Tangannya yang hampir diturunkan dari pipi gadis itu ditahan . 

 

 " Ha N--"

 

Jenny mengambil langkah ke hadapan dan dia terus menjongket lalu mencium Eun Woo. Eun Woo terus kaku tatkala bibir tunangnya itu menyentuhnya . 

 

Seluruh perutnya terus terasa seperti sekumpulan rama -rama sedang bertebangan. Matanya membutan besar melihat Jenny yang sedang menciumnya. Cium pertama mereka sejak bertunang. 

 

Jenny meleraikan ciumannya dan dia terus tersedar akan tindakan gilanya. Inilah bahayanya bila dia nampak lelaki kacak. Eun Woo is to hot to handle. Wajah lelaki itu terlalu ..terlalu..

 

Mereka berdua berpandangan untuk seketika dengan rasa kekok. Tiada siapa yang tah

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
leyna_nieka
#1
Chapter 3: Hana? Sape hana sebenarnya? And knp parent hana x dpt nk aim yg jenny tu bkn hana. And mcm mne jenny bole dpt id hana tu? Pelik bin Ajaib btol lh... BTW best story authornim. Jjang!