No Passport -1-

No Passport
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

 

Mesej yang baru sampai itu dibuka Eun Woo yang baru selesai mandi. Sambil mengeringkan rambutnya dengan tuala, jarinya menekan pada skrin telefon pintar berjenama Samsung itu. Dia duduk di hujung katil bujangnya. 

 

​​​​

Mesej daripada tunangnya itu membuatkan dia tidak dapat lari dari tersenyum. Namun ,baru sahaja dia ingin melebarkan lengkungan pada senyumannya , mesej yang diterimanya itu membuatkan senyumannya itu terus terpadam. 

 

 

Dia terus bangun dan tuala yang dipegangnya jatuh keatas lantai. Pantas dia mendail nombor tunangnya itu. 

 

 

 "Hana!!"jeritnya geram apabila panggilannya tidak dijawab.

 

 

Dengan tergesa -gesa ,dia mencapai jaket sejuk dan dompetnya lalu berlari keluar dari bilik sewanya. 

*****

 

Jenny memandang tiket kapal terbang yang baru dibelinya itu. Dia berjalan ke tempat menunggu dan duduk di salah satu kerusi yang kosong. 

 

 

Dia merehatkan badannya yang keletihan . Dia perlu menunggu lagi 30 minit untuk berlepas jadi sementara itu bolehlah dia merehatkan matanya sebentar. 

 

 

Tanpa sedar,seorang perempuan berpakaian serba hitam dan bertopi Hawaii duduk di sisinya. Gadis itu menjeling kearah Jenny yang sudah terlena. 

*****

 

Bagasi besar itu diheret Jenny ke kawasan pemeriksaan. Dia tersenyum kearah pegawai imigresen (?) yang agak kacak itu. Sudahlah tegap badannya.. Seksi.

 

 

Tiba di gilirannya ,dia dengan yakinnya memberi bagasinya kepada pegawai itu. Tangannya didepa bersedia untuk diraba (?). 

 

 

Pegawai itu hanya menskan badan Jenny dengan alat imbasnya. Zaman dah maju..

 

 

 "Passport miss ?"pinta pegawai itu . 

Jenny pantas menceroboh beg galasnya itu dan...

 

 

Dahinya berkerut apabila melihat passportnya tiada di dalam begnya itu. Dia yakin yang dia ada letak di situ.. 

 

 

Cari punya cari,pegawai itu mula kebosanan. Dia sudah bercekak pinggang memandang Jenny yang tak henti -henti menyelongkar beg galas. 

 

 

 "Miss, your passport please "pinta Pegawai itu sekali lagi. 

 

 

Jenny menoleh kearah pegawai itu dengan wajah cuak. "Dah hilang encik"jawabnya membuatkan pegawai itu memberi pandangan menakutkan. 

 

 

Serentak itu ,dua orang lelaki berbadan

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
leyna_nieka
#1
Chapter 3: Hana? Sape hana sebenarnya? And knp parent hana x dpt nk aim yg jenny tu bkn hana. And mcm mne jenny bole dpt id hana tu? Pelik bin Ajaib btol lh... BTW best story authornim. Jjang!