Pt.2>Bertemu kembali

We are!THE ZOMBIE KILLER [TRAIN TO BUSAN Parody]
Please Subscribe to read the full chapter

Setelah mendapat tahu tentang itu.V telah menelan air liurnya.tak mahu dia membayangkan,jika Zombi-zombi itu semua dapat masuk kekawasan bilik air itu.lalu,kedua-dua mereka hanya diam membisu saja.tak berani nak buat bising walau sikit pun.kerana,tak mahu menarik perhatian Zombi-zombi itu semua.nak menghembus nafas

pun tak berani.tiba-tiba,V telah terpikir.mereka berdua tu,perlu buat sesuatu dari duduk diam begitu.maka,V pun memerah otaknya dan berpikir macam mana nak selamatkan diri dari situ.kalau mereka nak masuk kedalam dok no.15 tu balik.tentu lelaki pendek tu taknak bagi mereka masuk dan jugak,lelaki pendek tu pasti akan

memperli mereka berdua tu nanti.jadi,sebab dah takde cara yang lain lagi.hanya dengan bersembunyi kat dalam bilik air tu je la jalan yang terbaik sekali untuk mereka berdua tu sekarang ni.kalau pintu antara dok tu pecah je,V akan mengarahkan Jimin supaya bersembunyi kat dalam bilik air tu.Jimin pun bersetuju dengan cadangan itu.

Selepas mereka berempat berjaya mengurung Zombi itu kedalam bilik air lelaki itu tadi.mereka berempat akhirnya,dah boleh menarik nafas lega sekarang ini.dalam beberapa saat kemudiannya.Daehyun pun mengeluarkan smartphonenya dari dalam beg tangannya.lalu mencari nombor adiknya dan terus touch butang hijau.

Sewaktu Zombi itu cuba nak serang mereka berempat tadi.Daehyun cuba nak telefon V,untuk meminta pertolongan dari adiknya itu.tapi,apabila keadaan dah menjadi kelam-kabut begitu tadi.Daehyun,terus mematikan smartphonenya dan jugak taknak menjawap panggilan dari adiknya.sewaktu adiknya menelefonnya tadi.

Tapi sekarang ini,lepas je keadaan dah jadi reda.barulah dia boleh nak memberitahu segala-galanya kat V,pasal perkara yang telah terjadi sebentar tadi.walaupun dah takde Zombi kat dalam dok no.13 itu lagi.tapi,kat dalam dok no.12 dan 14 itu.iaitu,dok sebelah-menyebelah dengan dok mereka berempat berada sekarang ini.

Ada begitu banyak sekali zombi.mereka berempat itu,tak boleh nak rasa lega lagi.mereka berempat,kena sentiasa berwaspada pada setiap masa itu,selagi mereka semua tak sampai lagi ke Busan itu.kerana,silap haribulannya nanti.sewaktu dah sampai ke Busan itu.mereka berempat,bukannya merupakan seorang manusia lagi.

Tapi dah pun bertukar menjadi Zombi pulak nanti.mintak dijauhkanlah perkara seperti itu.jadi,untuk mengelak segala perkara buruk yang mungkin akan terjadi itu.mereka berempat,nak bergilir-gilir berehat.tapi,Woozi telah dikecualikan.memandangkan Woozi masih kecil lagi.maknanya,Woozi je yang takde had masa untuk

berehat.hanya mereka bertiga itu,yang 'terpaksa' bergilir-gilir berjaga itu nanti.setelah ketiga-tiga mereka telah bersetuju nak buat begitu.mereka bertiga pun,memilih siapa yang patut dulu menjadi 'JAGA' itu.memandangkan J-Hope satu-satunya lelaki kat situ.dialah mangsa yang pertama.maka,Daehyun dan Jin terus pergi berehat.

Sekarang ini,tibalah giliran Daehyun pula yang menjadi 'JAGA'.akibat kebosanan yang melampau.dia pun membuang masa dengan bermain CANDY CRASH.sementara nak tukar tugasnya dengan Jin pulak.dalam bermain CANDY CRASH tu.dia mula teringat kat adiknya V.mereka berdua,memang gila main game tu.lalu,Daehyun buka

LINE nak berchat dengan adiknya.dia pun tanyalah kat V,semuanya baik-baik saja?tapi,V serba salah nak jawap.Jimin yang berada kat sebelah V dan nampak chat mereka berdua itu.terus merampas smartphone milik V itu,dan membalas chat Daehyun tadi.Jimin memberitahu kat Daehyun apa yang sebenarnya.kerana tak boleh nak buat

bising,kerana takut menarik perhatian Zombi-zombi itu semua.V,tak boleh nak marah Jimin yang telah merampas smartphonenya,membaca dan membalas chatnya dengan kakaknya itu.dia hanya merenung maut je kat Jimin.tapi,Jimin tak rasa bersalah langsung.walaupun dah buat macam tu tadi.dia rasa,dia takde buat kesalahan pun.

Apabila Daehyun baca je chat apa yang Jimin balas kat dia tadi.Daehyun telah terkejut dan hampir-hampir nak menjerit.nasib baik dia teringat yang dok sebelah-menyebelah tu ada Zombi.kalau tak tadi,mahu terkejut mereka bertiga itu [Jin,J-Hope dan Woozi] mendengar jeritan dia tu yang dah macam bunyi kapal terbang tu.

Serba salah Daehyun jadinya.dia mula rasa risau kat adiknya itu.walaupun V dah kata jangan risau.tapi,dia tetap risau kat adiknya itu.apabila Jin terperasan yang Daehyun tu macam ada masalah je.Jin pun cuba nak bertanya kepada Daehyun.tapi,Daehyun taknak beritahu pasal tu kat Jin.tapi,Jin tahu yang Daehyun tu menipu dia.

"Daehyun,cakap la kat aku.apa masalah kamu tu?jangan pendamkan je"

"Emm.."

"Aku tahu kamu tu ada masalah"

"Eh?camne kamu boleh tahu pulak?"

"Tadi,kamu tu nampak agak ceria.tapi sekarang ni,kamu nampak memang mempunyai masalah"

"Sebenarnya..hish..serba salah aku na

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
1004ngel
Update!
kali ni,ada penambahan watak
pembaca yang rajin baca foreword tu,akan tahu la sape dia
haha!
harap,suka dengan chapter kali ini

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking the time to read this advertise.
LittleMeigeni #2
Hahahahah belum start lagi sy dah gelak awal2 baca tajuk n watak2 tu XD
miyurihatsune #3
Chapter 5: Wowow,makin berdebar pulak baca ni ><;
xoxowolfxoxo
#4
Chapter 4: Pelocok jamban pun pelocok jamban lah senjatanya. XD Sapalah budak kat sini? Suga ke Woozi? XD Woozi lebih pandai XD
aquariusxpisces
#5
Chapter 3: Aduuuu.... Degilnya si JB -__-
aquariusxpisces
#6
Chapter 2: time suga dengan woozi bergaduh aduuuu suga macam budak kecik!! xD woozi lagi matang hogobo
Chiko_Miari #7
Chapter 2: Woozi plk yg slamatkn Suga..adoyaii
Chiko_Miari #8
Chapter 1: Euwwww!! Abg kook..haha
Daehyun dgn v dh knp suka adik bradik sndiri adoiii..update lagi yaaa!!
aquariusxpisces
#9
Chapter 1: lawakkk!!,! yang tak boleh tu part daedae dengan v bergaduh xD

daebakkkk