BAB 1.

Rumah Pelik
Please Subscribe to read the full chapter

                                                  

Kelihatan dua buah kereta memasuki perkarangan rumah banglo yang sudah lama ditinggalkan akibat insiden 10 tahun lepas. Rumah banglo itu kelihatan bersih dan rapi walaupun sudah lama ditinggalkan. Setelah berhenti betul-betul di hadapan rumah, pemilik kedua-dua kereta itu terkesima. Tanpa membuang masa, mereka terus keluar dari perut kereta dan mengambil barang masing-masing.

"Fuhyoo spek hitam baii." usik satu suara. Perempuan yang diusik itu menoleh. Kelihatan rakannya sedang tersenyum manis kepadanya. Dia menjulingkan matanya. Malas nak layan. "Sombong." ujar perempuan itu lagi. Dia hanya memekakkan telinganya apabila mendengar celoteh rakannya. 

"Weh, jawablah." desak perempuan itu. Perempuan berkaca mata hitam itu mendengus lalu membuka cermin mata hitamnya. Matanya sepet sedikit akibat cahaya yang silau meneranginya. Dia menoleh kepada perempuan itu lalu bertanya, "Dah takde kerja lain ke? Angkat lah cepat barang. Panas ni." Perempuan itu mencebik. Mulutnya laju bergerak membebel tanpa suara. Agaknya sedang menghamburkan kemarahan. Perempuan berkaca mata hitam itu tersenyum lalu pergi ke pintu utama.

Krekkkkk. Bunyi kuat mengalu-alukan kedatangan mereka berdua. Dia seperti biasa seorang yang malas nak ambil tahu hanya membiarkannya manakala rakannya lagi seorang sibuk bertanya, "Kenapa bunyi seram sangat?" "Ada apa-apa ke kat sini weh?" "Eii, seram." "Agak-agak kita selamat tak eh?" 

Sekali lagi perempuan berkaca mata hitam itu menjulingkan matanya. Anak manja. Bisiknya dalam hati. Dia segera meletakkan barangnya di tempat yang sesuai. Sambil mengemas, dia sempat memandang rakannya yang sedang asyik meneroka rumah itu. 

"Woi Seo Rim, sampai bila nak meneroka? Cepat lah kemas barang." kata perempuan berkaca mata hitam itu. Seo Rim mencebik. "Kau tak rasa ke rumah ni berhantu?" soal Seo Rim. Punya celopar mulut. Perempuan itu menggeleng. "Biarlah, senang aku nak amik gambar dia guna camera nikon aku." jawab perempuan itu sambil menunjukkan barisan giginya yang putih. 

"Aku bukan apa, seram pulak rasa. Dahlah kita berdua je ada dekat sini. E

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
aquariusxpisces
#1
Chapter 2: Waaaaa creepy duih
1489Sya
#2
Chapter 4: Looking forward 4 ur next chapter update. Fighting!
QuincyOat
#3
hai, awak patut letak tag 'malay' kat fanfic awak. so that,readers boleh perasan fanfic awak :)
pumpkinsly
#4
Chapter 3: FIGHTINGSEUUUUUU~~~~~~~~~~~~~
masih menunggu bila horror nak sampai heeeeeeeeeeeeeee~~~ :DDDDDDDD
song_hye_rim99 #5
Fuyoh! I've read the description and now...I'm scared to read the next chapter author nim. >_<