; Broke

The Second Chance
Please Subscribe to read the full chapter

Iphone 6 milik Hyejin di baling olehnya ke sofa berdekatan. Hyejin mengeluh. Setiap kali conversation call phone tamat daripada Jongin, pasti Hyejin akan mengamuk. Seolah-olah Jongin tidak mahu oncall dengan dia. Dia tahu sebabnya tapi apa salahnya kalau dia call semata-mata untuk ucap "congrats" kepada buah hatinya itu atas game semalam.

Tidak lama kemudian, airmata Hyejin mengalir dek kerana teringat akan kisah lamanya. Kisah dimana janji-janji Jongin terhadapnya. Kisah yang dia sangat rindukan bersama-sama Jongin. Dia tidak mampu untuk bertahan dengan hanya title "kekasih gelap" di mata Jongin. Salahkah dia ingin bahagia? Bersama orang yang dia sayangi?

"I promise to you that i will tell everyone in this world how much that i really love you Hyejin-ah !!"
"After my team win that K cup, i will marry you asap ;)"

Bait-bait yang diungkapkan oleh Jongin hanya mainan semata-mata bagi Hyejin. Lelaki. Pandai berkata. Susah nak tunjuk. Hyejin mengesat air matanya.

"Kata Jongin, lepas team EXO menang piala K, Jongin akan melamar aku dengan secepatnya tapi belum apa apa lagi dia nak marah aku. Aku nak ucap congrats je pun. Bukannya aku nak minta jumpa ke raikan bersama ke" Hyejin mengomel sendirian sambil tersenyum pahit.

Penat. Mungkin itu kata yang terbaik. Mengapa masih stay? Kerana sayang. Percayalah. Tapi sampai bila ? Sampai bila mahu menanggung derita di abaikan kekasih sendiri ?

Akhirnya Hyejin terlelap di sofa rumahnya sambil berharap bahawa esok Jongin akan datang memujuknya.

⚽️⚽️⚽️

Keesokan harinya, Hyejin bergegas ingin ke tempat kerjanya, KBK Publications. Syarikat penerbitan majalah serta akhbar yang terkenal di kotaraya Seoul. Maklumlah dia seorang penulis majalah serta novel di syarikat itu.

Ketika Hyejin sampai di pejabatnya, kelihatan sekumpulan gegadis sibuk bercerita tentang perlawanan bola semalam. Hyejin hanya mencebik mengingatkan peristiwa semalam. Benci dengan perangai Jongin sekarang. Dia ingatkan Jongin akan pujuk dia selepas dia bangun tidur tapi satu call atau satu text pun tak masuk daripada Jongin. Menyampah.

Hyejin menuju ke meja kerjanya. Kedengaran juga nama "Kai" disebut oleh rakan sekerjanya. Panas juga hati Hyejin ketika itu. Mana taknya. Semua dok puji Jongin semalam sebab Jongin yang menjaringkan gol kemenangan buat EXO malam tadi. Tiba tiba,

"Hyejin-ssi, kau pergi stadium tak semalam?" Tanya Nana, kawan meja sebelahnya.

"Em tak pun. Lambat beli tiket hehehe.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
kingbeta
#1
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ
link : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking your time to read this advertise.
taenovella
#2
Chapter 2: Tak tau nape tapi addicted sgt dgn cerita2 author-nim. *baru tau ni author nim sama utk unplanned love hehe*
Seasony
#3
Chapter 1: Looking forword for this story. Fighting!