PROLOG

DAMBAAN KASIH (RE-EDIT)
Please Subscribe to read the full chapter

 

Kelihatan Chorong sedang menyiapkan kerja sekolah subjek Sejarah dengan tekun. Tiba-tiba kedengaran bunyi ketukan daripada pintu biliknya membuatkan dia bangun darpada kerusi dan menuju ke pintu biliknya. Kelihatan ibunya, Puan Park  sedang berdiri dihadapannya sambil tersenyum nipis. Chorong mengajak ibunya memasuki biliknya.

"Ada apa-apa yang omma nak cakap dengan Chorong?"

"Sebenarnya appa dan omma nak bincang hal yang penting dengan kamu ni. Boleh kamu turun sekarang? Omma dan appa tunggu kat ruang tamu."

" Okey, omma. Chorong nak kemas barang-barang sekolah dan nanti Chorong turun ya." Chorong tersenyum nipis kepada ommanya dan Puan Park pun berlalu meninggalkan  Chorong sendirian.

' Ada apa pula mereka nak bincang malam-malam macam ni? ' Chorong tertanya-tanya

Dia pun pantas mengemas barang-barangnya dan berjalan turun ke ruang tamu yang terletak di tingkat bawah banglo mereka.

 

 

Tuan dan Puan Park  sudah pun menunggu kehadiran Chorong di ruang tamu dengan muka yang serius. Walaupun terasa tidak sedap hati, Chorong menghampiri kedua ibubapa dia dan duduk di sofa berhadapan mereka.

"Perkara penting apa yang omma dan appa nak bincang dengan Chorong ni? Macam serius je."

" Sebenarnya... appa dengan omma nak kahwinkan kamu dengan anak kawan baik appa...kamu setuju?"tanya Puan Park dengan nada lembut supaya tidak mahu memberikan tekanan kepada anaknya. "Bwo? Kahwin?!.... Tapi appa, omma... Chorong masih muda lagi. Kenapa nak kahwin sekarang? " "Sebenarnya appa dan kawan appa dah lama rancang benda ni. Sejak kamu kecil lagi appa dan omma memang nak jodohkan kamu dengan anak kawan appa tu" kata Encik Park sambil memandang anaknya "Emm, siapa bakal suami Chorong? Chorong kenal dia ke?" "Mereka akan datang makan malam kat sini malam ni. Jadi Chorong boleh la berkenal-kenalan dengan mereka. " Puan Park mengenggam kedua-dua tangan Chorong.

" Chorong, omma dengan appa tahu yang keputusan kami ni melulu dengan kahwinkan kamu pada usia kamu masih muda tapi..kami buat semua ni demi kebaikan kamu. Tapi kalau kamu rasa semua ni membebankan kamu atau kamu tak sedia lagi ke beritahu kami ya"

" Memang Chorong terkejut dengan keputusan omma dan appa ni tapi Chorong tak kisah asalkan omma dan appa bahagia "Chorong tersenyum kepada ibu dan bapanya. Entah mengapa hatinya berasa terbuka untuk menerima semua
Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
starlightkim_
alhamdulillah akhirnya dah siap edit dah fanfic ni. Just tambah sikit and tukar gambar je. Poster kita paka yang tu jelah:]

Comments

You must be logged in to comment
Infinite_Ifnt7
#1
Chapter 11: Hope u can update
Infinite_Ifnt7
#2
Chapter 11: I still wanna read!!!
xoxowolfxoxo
#3
Chapter 4: Bila nak update!? *goncang2 telefon*
AngelBap #4
Chapter 4: Bila nk update...
hanazraf95 #5
Chapter 4: update more pleasee~~
hanazraf95 #6
Chapter 3: such a nice story :) update soon~