Tersembunyi

Antara Cheesecake dan Tiramisu
Please Subscribe to read the full chapter

[CONTENTID1] TERSEMBUNYI [/CONTENTID1]

[CONTENTID2]

lagu-lagu ni saya dengar time tulis fic ni. korang pun boleh dengar time baca jugak. ;D Playlist: https://www.youtube.com/playlist?list=PLmbmRvDWL-CwyF6CU-q7863Lr7Vi-4dnE

 

“But Baekhyun, I really really like you! Kenapa pulak awak tak boleh terima perasaan saya?” Luah Chorong seikhlas hati. Memang Chorong dah sukakan Baekhyun sejak hari dia menguji lelaki itu. Melihatkan respons lelaki itu tidak seperti jantan-jantan hidung belang di luar sana, tanpa di sangka-sangka, terus Chorong jatuh hati. Walau bagaimanapun, tidak semua yang kita mahu akan jadi sama dengan apa yang kita harapkan. Apabila Chorong memberitahu kesemua detail tentang penyamarannya tempoh hari, Baekhyun tampak sukar untuk menerima fakta itu. Langsung ajakan Chorong untuk berkenalan dengan lebih rapat ditolak mentah-mentah.

Baekhyun tampak ragu-ragu sebelum dia mempamerkan wajah serius. “I can’t accept what you have done to me. Benda ni sama ja macam awak tipu saya.”

Lantas kepala Chorong menggeleng sambil tersenyum sinis. Perasaan hampa cuba ditutup dengan egonya. “Itu bukan alasan yang kukuh, Baekhyun. Awak pun tahu kenapa saya kena buat macam tu. Kalau saya tiba-tiba muncul dengan pakaian judo siap bawak pedang samurai, awak terima saya jugak ke? Because, that’s what I usually wear.”

Kelihatan halkum Baekhyun turun naik. Chorong tunggu juga apa yang mahu diucapkan oleh pemuda itu. Tapi tiada apa yang terluah. Melainkan bunyi-bunyian utensil berlaga dengan pinggan kaca di sekeliling restoran makanan kampung yang terletak di tingkat paling bawah Alba Mall.

“Look, Baekhyun. The thing is, we,” Ucap Chorong, menunjukkan jari ke arah dirinya dan Baekhyun. “are getting married. Your father has agreed to married us off.”

Terbeliak mata Baekhyun mendengarnya. “What? No! Mustahil. Kenapa saya tak tahu apa-apa?”

“Well, ayah awak yang nak sangat kita bersama. Takkan nak hampakan dia pulak.” Terang Chorong cuba membujuk Baekhyun. Separuh alasan itu penting. Sebab selain memang Chorong yang sukakan Baekhyun, bapa Baekhyun, Byun Hyeong Woon sendiri yang berjumpa dengan Chorong dan bapa Chorong, Park Yong Tae, dan mengusulkan supaya anak mereka disatukan.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
barelybearable
Maaf kepada yg tertunggu-tunggu update. ><

Comments

You must be logged in to comment
Ydvvfjkch #1
Chapter 29: Exopink fighting ????
kingbeta
#2
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking the time to read this advertise.
bomishii #3
Chapter 22: Now i shipped Suho and Bomi more. Lambat sngatt baek dtng!! What a snail. Update soon!!
thelucidream
#4
Chapter 22: Guess that... Jooheon dah tahu pasal plan ni, tak? Oh no! Konflik datang! (º_º) next next next!! xD tak pasal pasal Bomi pun nanti terlibat sama
b2stFanz
#5
Chapter 22: Uish conflict apakah ini???!!! Update lagi!!! Daebakkkkk
thelucidream
#6
Chapter 21: Hahha this is good! Anticipate sangat dgn pasangan baekbom ni. Raksasa monyet gitu xD Character flow dia pun menarik, dan saya suka cara awak sampaikan cerita. Sempoi gila! *thumbs up*
bomishii #7
Chapter 21: Stupid baekhyun. Chorongieeee dont love baekhyunnn please. and Bbom ahhh, Suho's is Chorong T.T updatee soon!!
LeeAYeong #8
Chapter 18: Author-nim, update jusaeyo~ ^^
Min_Arisu
20 streak #9
Cantik poster awak. Nampak ringkas tapi menyerlah! :)