-A Real Loser!-

How We'd Wish To Be
Please log in to read the full chapter

 

 

-A Real Loser!-

 

*Sebelum baca chapter ni, standby lah apa2 lagu yang korang rasa boleh feel.Saya cadangkan IKON-AIRPLANE*

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

[Jung Feylin’s POV]

 

 

Sudah dua hari aku terperap dalam bilik.Tak keluar pergi mana-mana.Marah aku masih belum hilang lagi; lebih tepat lagi ego.Aku mengaku aku nak minta maaf semula kat Jongdae tapi aku tak boleh.Aku tak boleh nak ungkapkan perkataan maaf tu buat dia, AKU TAK BOLEH!

 

Aku bodoh sebab marahkan dia pasal perkara kecil tu.Aku tahu aku berhak nak tahu tapi aku tersilap, bukan sepatutnya begitu.Memanglah aku terkilan sebab bukan dia yang beritahu aku yang dia nak pindah ke luar negara, Abang Joonmyun yang beritahu aku pasal tu.Tu pun sebab aku terserempak dengan dia masa pergi beli barang kat mini mart.So bila aku dapat tahu hal tu, perkara pertama yang aku rasa adalah kesedihan.

 

Siapa yang tak sedih kalau kawan baik merangkap ‘crush’ kau nak tinggalkan kau jauh dari sini? Sebab aku sedihlah aku marah dekat Jongdae.Dia tak sepatutnya sembunyikan hal itu daripada aku.Dia lupa ke yang aku ni 'kawan baik' dia?

 

Cut that part Jung Feylin, jadi kawan baik, bukannya kekasih.

 

Ni lagi satu masalah aku.Jongdae tak habis-habis mention yang aku ni kawan baik dia.Penat tahu nak berpura-pura jadi kawan sedangkan AKU CINTAKAN DIA!

 

"Jong-Dumb-Dae!!"

 

Aku menjerit sambil menekup muka aku diatas bantal.Habis berselerak cadar katil aku.Semuanya sebab Kim Jongdae.Benci betullah.Salah aku pun, memang salah aku pun.Sepatutnya hari last sekolah a.k.a hari last aku jumpa dengan dia, aku tak patut hancurkan hubungan kitorang.Maybe memang aku hanya layak untuk jadi kawan baik dia.Tak boleh lebih dari itu.

 

Realiti ini aku telan, memang pahit.Sangat!

 

 

 

'Knock-knock-knock!'

 

 

 

Aku terkejut dengan ketukkan di pintu bilikku.Aku bangun dan mengemaskan diriku lalu pintu bilik aku buka.Bila aku tunduk ke bawah baru lah aku tahu siapa yang berdiri di depan pintu bilik aku.

 

"Joshua, nak apa ni?".

 

"Nah, Jongdae hyung kasi.Dia nak jumpa noona kat tempat biasa."

 

Aku menyambut huluran Joshua yang baru berumur 6 tahun.Jadi despatch pulak budak kecik ni.Suka hati je si Jongdae arah adik kesayangan aku itu ini!

 

"Okay..Thanks Joe." Rambut Joshua aku usap dan barulah dia berlalu pergi.Dalam banyak-banyak benda yang dia bagi kat aku, kenapa nak bagi aku memo?

 

 

Jom jumpa petang esok,

tempat biasa pukul 3 P.M.

Let's clear things up, Jung Feylin.

 

By, Jongdae Kim

 

 

 

Aku terpana dengan tulisan tangan dia.Aku rebahkan diri semula ke atas katil.Bila aku berpusing ke sebelah kanan, gambar aku dan Jongdae sewaktu kami menyambut hari jadi aku yang ke-17 aku tatap.Aku malu nak jumpa Jongdae.Aku tak ada kekuatan nak jumpa dia sebab aku malu.Malu dengan kebodohan diri sendiri sebab perkara kecil.Dan akhirnya, aku terlalu ego untuk berjumpa dengan dia.Memo kecil itu aku keronyok dan dicampak tanpa tahu dimana jatuhnya.

 

 

 

 

 

<=>

 

 

 

 

 

 

[Kim Jongdae’s POV]

 

 

Sudah dua jam aku menunggu, namun bayang dia langsung aku tidak nampak.Dia masih marahkan aku ke? Sekali lagi untuk kali ke berapa aku tengok jam tangan aku.

 

 

'17:05 P.M'

 

 

Aku mengeluh.I guess she's still mad at me.

 

Telefon aku berbunyi mi

Please log in to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
sayhershe
Epilogue HWWTB dah keluar~ Come here and read it guys :p

Comments

You must be logged in to comment
lugege_
#1
Chapter 5: Tak saba tunggu epilog T.T
QuincyOat
#2
Chapter 5: Kyak~~! Boleh dapat kaviti aku baca chap ni! Gila sawit sangat !!
Haha....Okay, I tunggu epilog kisah ni! Hwaiting!
QuincyOat
#3
Chapter 2: Jongdae, you might catch my eyes but you'll never catch my hearteu sebab Coups cakap over his dead body first before you flirt me with your mischievious attitude! Okay, tipu je. You're too sweet dalam ni! Jeles dengan Fey dapat member terbaik dari langit macam Jong-Sweet-Day ni!