6. .

We are The Trouble Maker S2. (SEQUEL) [[ 2016 ]]
Please Subscribe to read the full chapter

Preview:

“Jae In, kenapa kamu masih disini bersama sekumpulan lelaki?!” Nada namjoon meninggi.
“Kami nak jupa Ricky cikgu..” jawab Jae jae jujur.

Tiba-tiba ada satu bunyi pelik datang dari tangga. Bunyi barang berat diserek. Bunyi itu semakin kuat dan menakutkan. Mereka memandang sesama sendiri. Cikgu namjoon berlindung dibelakang Yoyo.

 

Trouble maker begins:

6. .

 

Kedengaran bunyi pelik itu dari arah tangga.

    Semua ahli Trouble Maker dan Cikgu Namjoon terdiam, jantung mereka berdengup laju. Bunyi seperti seseorang sedang menyerek manyat. “srekkkkk!” Semua terdiam. Mata mereka memerhati tangga itu.

    Bunyi itu semakin dekat.

“Aduh beratnya sampah ni!” Rupa-rupa itu Pak Leman, tukang sapu sampah sekolah.

“La.. Pak Leman ke?” Cikgu Namjoon menghembuskan nafas leganya. Jinan yang baik hati pun pergi membantu Pak Leman mengangkat sampah itu. “Biar saya tolong Pak cik ye..” Setelah habis mebantu Pak Leman, Jinan kembali ke Trouble maker.

“Cikgu takut hantu kah?” Tanya June selamba.

“Eh mana ada!!!” Cikgu Namjoon menafikannya sama sekali.
“Eh, habis kenapa menyorok belakang Yoyo?” Kini Jae jae pula bersuara.
“Kamu ni Jae, bukan kamu perlu jaga abang kamu di hospital ke?” Cikgu Namjoon menukar topik perbulan mereka. *cover line*

“Saya perlu jumpa Ricky. Saya nak tanya kenapa dia masih disini? Apa sebabnya dia kembali?” jawab Jae jae terus terang.

“Sebab saya mahu Park Jae In mati.” Suara itu mengejutkan semua orang. Jae jae terdiam, bulu romanya meremang serta merta. Dia dapat merasakn ada seseorang dibelakangnya. Ahli trouble maker terperanjat dan memandnag kearah Ricky. “Aaaaaaaa!” mereka menjerit apabila melihat seseorang bermuka biru pucat , rahangnya jatuh, lidahnya panjang ,bermata hitam penuh merah menyala  dan darah mengalir dari biji matanya. Ngeri dan amat menyeramkan.Ya, itu hantu Ricky yang sedang berdiri dibelakang Jae jae. Jae jae tidak berani memandang ke arah belakang. Cikgu Namjoon memandang kearah Ricky yang berada betul-betul dibelakang Jae jae.

“Ricky?”

“Ramlah hyung..” Suara Ricky mendayu-dayu.

“Boleh tak saya nak bawa Jae jae ikut saya balik sana..” tanya Ricky. Jae jae masih tidak berani bergerak. Ricky memegang leher Jae jae.

“Awak nak buat apa? Lepaskan Jae jae!”  Cikgu Namjoon cemas dan mendekati Ricky.

“Bunuh dia, supaya Dia boleh ikut saya ke sana.” Jawab Ricky meninggikan suaranya. Ricky yang dikenalinya dahulu sudah berubah. Mengapa dia berubah sebegitu rupa?

Ricky mula mengcengkik Jae jae. Jae jae mula tidak dapat bernafas. “Aghh... cik-cikgu...Bin!” Air mata jae jae mengalir.

Namjoon menjadi semakin cemas, dia cuba menghalang, tetapi Hanbin dengan beraninya mencapai tangan Jae jae dan menariknya.

“Jaeruk,, bertahan.” Hanbin tidak mahu mimpi buruknya menjadi kenyataan. Dia sedaya upaya menarik Jae jae dari Ricky. Tenyata Ricky lebih kuat.

   Ricky mengcekik Jae jae dengan kuat menyebabkan muka gadis itu bertukar biru pucat. Jae jae tidak dapat bernafas lagi.

“Aku akan bunuh dia di depan mata korang semua. Hahahaha.” Ricky gelak seperti pontianak.

“Nyah kau mahkhluk tak seksi!” Jin bekas ahli trouble maker yang entah datang dari mana menolak Ricky jatuh ke tanah. Jae jae turut terjatuh pengsan. Ricky mula mengamuk, meracau. “BGM- Ghostbuster*

“Whoaaa!” yoyo teruja, mulutnya ternganga besar.Matanya blink-blink kerana keterujaan.

“Jin hyung!” Namjoon teruja dengan kehadiran Jin yang tiba-tiba datang entah dari mana. Ahli trouble maker turut terkejut. Yoyo teruja dengan kemunculan Jin. Hanbin berlari kearah Jae jae, dia mengangkat Jae jae pergi dengan sepenuh kudrat lelakinya. “Bawa Jae jae pergi dari sini.” arah Jin kepada Hanbin untuk membawa Jae jae pergi dari tempat itu. Namjoon hanya memerhatikaan tindakan Hanbin dari Jauh. “Ermmm” dia mengecilkan matanya.

“Bagi aku nyawa budak itu!!!” Suara Ricky bertukar kepada suara garau yang menggerunkan. "Perjanjhian tetap perjanjian!!!!!!" jerit Ricky. Ahli trouble Maker hanya berlindung dibelakang Cikgu Namjoon.Mereka mat takut dengan Ricky selain takut kepad Makjah.

 Jin pun membaca mantranya dan membaling segemgam beras kearah Ricky. Ricky menjerit kesakitan.

“Ricky sudah di ikat mantra lain yang membuatkan dia berubah, mesti ada sesiapa di sekolah ini bermain permainan Roh (spirit). Menyebabkan dia dipanggil ke sini.” Terang Jin. Ricky cuba menyerang Jin, tetapi Jin dapat menepis.. Ricky tidak mengalah. Dia cuba menerkam Jin,Jin dengan pantas membaca mantranya dan menolak Ricky.

  Akhir sekali Jin membaca mantra terkuatnya dan membaling beras dan garam kearah Ricky membuatkan Ricky menjerit kuat. “Arghhhhhh!” Ricky jatuh. Mukanya kembali normal semula.

  Badan Ricky lemah. Ricky yang jahat itu sudah pergi, kini di depan Trouble Maker ialah Ricky yang comel.

“Ricky?” Jin mendekati roh itu. Ricky memandang Jin. “Jin hyung? Kenapa badan saya sangat letih?” Tanya Ricky dengan nada shahdu ingin menangis.

“psst comelnya hantu tu..” Bisik Bobby kepada Channu. Channu mengangguk setuju.

“Awak terkena mantra jahat. Jadi, awak hampir membunuh seseorang.” Kata Jin lagi.

“Adik Jimin? Mana?! Adakah saya hampir membunuh Park Jae In?” Ricky cuba berdiri, tetapi kakinya lemah sekali, malah dia tidak dapat berdiri.

  Namjoon turut mendekati roh Ricky. “Mengapa awak kemari?”

“Pada suatu hari ada sekumpulan budak perempuan telah bermain permainan roh dan duit syiling. Nama saya diseru. Tujuan mereka untuk membalas dendam kepada seorang gadis bernama Park Jae In. Saya tak nak masuk campur pada mulanya, tetapi mereka telah memaksa saya dan mengurung saya ke dalam tandas itu lagi dan mereka turut mebaca mantra kepada saya. Mereka berkata, sekiranya saya berjumpa gadis itu, saya diminta untuk membunuhnya. Kebetulan gadis itu adalah orang yang membuka pintu tempat saya dikurung. Gadis yang perlu saya bunuh itu ialah Park Jae In. Saya tak sedar akan perbuatan saya, saya seperti dirasuk sesuatu.” Terang Ricky.

“Moa?!!!” Ahli t

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
BarmyDew
aku baru perasan aku ship wonho dengan Lisa dalam FF nih... tak ku sangka, tak ku duga... -

Comments

You must be logged in to comment
tyhah_nad #1
Chapter 18: Uishhh heart attack jp..ingatkan hanbin x de part XD awwwwww dong dong ㅠㅠ
sunshine234 #2
Chapter 17: Glad that he have happy ending
whitelove
#3
Chapter 17: Wonho
sunshine234 #4
Chapter 16: Done reading. Thanks for writing. Hahaha kesian dorang tak dapat happy ending. I hope happy ending for donghyuk. Btw part mak Jah lawak
sunshine234 #5
I will start reading your story now. Btw oc is totally me. I'm into GD nowadays.
starlightkim_
#6
Chapter 16: Patutlah diaorg selalu je terlepas..rupanya vernon suka kat jae jae.mesti hanbin jelaous kan?untunglah kau jae jae,ketua pengawas crush kat kau.update soon
Chanyeol_Park02 #7
Chapter 16: Saya suka jeeee semua chapter author buat woo ~ walaupun bae (seventeen) saya agak kena kecam dalam ni , tapi saya redha XD

#siskuad
whitelove
#8
Chapter 16: Hnsemnya vernon ♡♡♡♡♡♡
daniaroo #9
baca karakter pun dh terbahak bahak aku gelak XD
daniaroo #10
baca karakter pun dh terbahak bahak aku gelak XD