Final

Cinta Upahan

Sesi pertunangan antara Suho dan Chorong akhirnya direstui oleh Dato Tengku Ahmad Farid. Hubungan Suho dan ibu tirinya Puan Najminah ataupun Datin Najminah akhirnya pulih. Keesokkan hari yang dia bertengkar dengan papanya, Suho datang semula ke rumah gah tersebut dan meminta maaf. Dia akui kesalahannya. Chorong pula terpaksa menerima rombongan peminangan dari pihak Suho pada dua minggu selepas kejadian itu. Itu pun kerana Suho yang memaksa. Chorong terpaksa mengikat tali pertunangan ini dengan Suho kerana dia 'diupah'. Selain itu, Chorong mengakui bahawa dia mencintai lelaki yang bernama Tengku Arfan Suho.  Cuma kini dia tidak mengetahui bahawa Suho benar-benar menyukainya atau sekadar menyakitkan hati Tengku Eun Hye. Kini Chorong telah digelar tunangan orang .

 

Dikolej:-

'Chorongg... ' Fathia menjerit memanggil nama rakan baiknya itu.

Chorong berkalih. Dia tersenyum 'Iyee.. apa dia makcik Jemah?' gurau Chorong diiringi tawanya, Fathia dan Emma.

'Sorry eh kitaorang tak dapat hadir majlis pertunangan kau..' Emma mencebik mulut menggayakannya secara'comel'

'Tapi kitaorang janji.. kau kawin nanti kita datang hihihi' Fathia menekup mulutnya.

'Huhuhu tulah korang.. sampai hati tau.. aku ni tunggu jugaklah kau tapi hampeh' Chorong bergurau. Dan ketika itulah Sungjae dari arah mana entah mendekati mereka. Dia tersenyum.

'Hai korang' Sungjae senyum. Wah! Sungguh manis gayanya. Lantas dibalas HAI oleh tiga orang gadis yang kecil molek dan comel-comel belaka. Emma tersenyum sumbing dan diperasan oleh Fathia dan Chorong.

'Ish.. korang ada apa2 ke?' Chorong membuka bicara

'Emm.. okey.. aku memang nak bagitahu korang tapi aku malu.. >< Sungjae ni bakal jadi suami aku' Chorong dan Fathia ternganga. Sungjae hanya tersenyum mengiakan.

'So dear ladies.. can i take my princess for lunch?' Tanya Sungjae.

'Hah.. ambiklah ambik. tapi sekejap je tau' Fathia cemburu.

'Alaa nanti kau dapat juga.. btw gegirl aku semua aku keluar dulu ek dengan prince aku' ujar Emma dan Sungjae akhirnya berlalu meninggalkan Chorong dan Fathia.

'Sweetnya lah dorang tu kan Tia?' tanya Chorong.

'MM.. btw Chorong jom lunch laparlahh'

'Emmm okey jom!'

'Hye Chorong Hye Fathia' Suho yang entah dari mana menyapa mereka. Chorong terkesima. Dia memandang Suho yang menyapanya.

"Hye' Fathia membalas. Chorong hanya menunduk.

'Btw sayang.. jom ikut i lunch' Ujar Suho memandang Chorong.

'Emm takboleh lah.. sebab saya dah janji dengan Tia' ujar Chorong serba salah.

'Eh takpe takpe.. korang pergilah' ujar Fathia.

'MM kalau macam tu sayang pergi lunch dengan Fathia jelah.. petang ni u balik dengan i eh' ujar Suho.

'Ehhh..  jangan emm aku rasa...' ayat Fathia tergantung.. dia berpura -pura mengeluarkan phone dan melihat phone. 'Weh, aku ada hal lah Chorong.. btw aku pergi dulu' Fathia segera berlalu.

.... Fathia..... Fathia..-Chorong menggeleng.

_______________________________________________________________________________________________________________________________

Fathia POV (last)

Aku berjalan entah kemana. Perut mula berkeriuk .. Ahhh laparnya.. Mula-mula tadi aku nak keluar makan dengan Chorong dan Emma.. pastu Sungjae datang dan Emma membuat pengakuan dan Sungjae mengajak Emma lunch. Lepas tu tinggallah aku dengan Chorong. Tak sampai beberapa minit. Suho, Tunang si Chorong pulak ajak Chorong lunch. dan akhirnya tinggallah aku alone.

 

Alonenya aku.. kesiannya aku sorang-sorang. Untuk pengetahuan semua dulu aku pernah jugaklah ada crush kat Suho dan Sungjae.. tapi last-last aku tak dapat. HUH! siapa sangka rakan karibku yang dapat kedua-dua orang yang aku minati.  Aku mengeluh. Aku tidak salahkan mereka kerana aku tahu mereka bukanlah jodohku. Sebaliknya aku sentiasa menanyakan siapakah yang bakal menjadi jodohku. Aku mengeluh. Namun tiba-tiba ketika aku berjalan-jalan seorang jejaka... yang boleh dikira hot datang menghampiriku. Aku terkejut. Yelah dia ialah crush aku yang terbaru. YA! Aku hanya mampu mempunyai crush kerana aku ni seorang pemalulah jugak. Lelaki tersebut mengajak aku lunch dan aku terkedu.

__________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Jungkook POV (last)

Aku memerhatikan dia. Tadi dia bersama dengan 2 orang rakannya. Tapi seorang demi seorang rakannya pergi meninggalkanya. Dia berjalan-jalan tanpa arah. Ye! dia seorang yang aku suka. Dia seorang yang tinggi lampai, berkulit cerah, lawa dan lemah lembut. Cantik. Aku mula tertawan dengannya. Entah mengapa setiap kali melihatnya hatiku berdegup kencang. dan.. Yang pasti aku tahu kini dia menyukaiku juga kerana aku sering terperasan apabila dia curi-curi pandangku. Hari ni aku sendirii juga. Almaklumlah sepatutnya aku keluar lunch dengan kumpulan assignment aku Jimin dan Jin tapi diorang dah awal2 bla dari aku-_- sebab ade datelah dan sebagainya yang membuat aku meluat. Dan aku pun duduklah dekat kerusi. dan... dekat situlah aku nampak dia.

 

Aku bangun. nervouslah jugak.. Aku ajak dia keluar lunch dan dia macam terkedu dan akhirnya dia setuju. Akhirnya kami menjadi kawan.

_______________________________________________________________________________________________________________________________

 

Fathia tersenyum melihat Jungkook. Tiba-tiba Jungkook menyatakan bahawa dia menyukai Fathia. Fathia tersenyum dan  dia menyatakan bahawa dia turut menyukai Jungkook. Dannnnn Happy ending untuk Fathia dan Jungkook :)

________________________________________________________________________________________________________________________________

Suho dan Chorong sama-sama makan tengahhari. Tinggal kurang lagi 2 minggu untuk mereka bernikah.. >< Chorong memandang muka Suho.

'Suho ahh~~ macammana dengan Tengku Eun Hye" tanya Chorong mematikan suapan Suho kedalam mulutnya.

'Chorong yaa.. boleh tak kau tak cakap pasal perempuan tu?' tanya Suho. Chorong terdiam. Suho seperti hilang mood.

'Mianhae' ujar Chorong perlahan

TTTTT

Terdengar jeritan seorang perempuan. Semua orang didalam restoran tersebut termasuklah Chorong dan Suho berpaling kearah suara.

 

Eun Hye...

Suho mengeluh. Eun Hye datang kearah Chorong dan Suho dan menarik rambut Chorong. Chorong terjerit-jerit. Sakit rambutnya. Chorong menangis.

'Sebab kau dah rampas Suho aku. haa.. ni balasan untuk kau..rasakan' Eun Hye berkata sambil tangannya belum lepas menarik rambut Chorong. Suho menghalang tindakan Eun Hye tapi tidak dapat. Akhirnya Suho terpaksa memeluk Eun Hye dari belakang bagi menenangkannya. Orang ramai mula beransur mengalihkan pandangan dan menyambung makan.

Eun Hye melepas rambut Chorong dan menangis teresak-esak. Chorong juga menangis. Suho menarik tangan Eun Hye keluar dari restoran. Diikuti dengan Chorong. Eun Hye semakin esak menangis semakin kuat. Chorong hanya memandang Eun Hye. Suho memeluk Eun Hye. Dan Eun Hye membalas pelukan. Chorong pula hanya menangis ditepi Suho.

'Suho.. ahh.. u know kan yang i sayangkan u.. kenapa buat i macam ni'  Eun Hye berkata tersekat-sekat. Suho memujuk Eun Hye.

'I tahu.. tapi i mintak maaf~~ i tak cintakan u' Ujar Suho meleraikan pelukan. Eun HYe memandang Suho dengan pandangan yang begitu ikhlas. Dia mengelap air mata.

'i'm sorry Eu Hye' Suho berkata dan pergi berlalu kearah Chorong. Suho lantas menarik tangan Chorong dan pergi meninggalkan Eun Hye seorang diri. Suho masuk kedalam restoran dan melangsaikan bayaran makanan tadi. Chorong masih lagi teresak.

'Shh.. dah.. janganlah kau nangis' Suho tersenyum dan membelai rambut Chorong yang serabut. Chorong hanya mengangguk. Seraya itu Suho menghatr Chorong pulang.

________________________________________________________________________________________________________________________________

2 minggu kemudia~~

'Aku terima nikahnya Nur Aisyaa Chorong dengan mas khawin Rm520 tunai' Suara Suho memenuhi ruang tamu kediaman Dato Tengku Ahmad Farid.

'Sah?'

'Sah'

'Alhamdulillah'

Cameraman dan orang ramai mengambil gambar Suho dan juga Chorong. Dengan sekali lafaz akhirnya mereka menjadi suami isteri. Chorong kelihatan cantik sekali dalam memakai baju dress pengantin berwarna putih dan memakai tudung jenis shawl juga berwarna putih. Sama padan dengan Suho yang memakai baju melayu ekslusif berwarna putih. Kini acara membatalkan air sembahyang. Suho memandang Chorong. Hatinya berdegup kencang. Chorong pun.

Bibir Suho kini berada didahi Chorong dengan itu ramai yang berebut-rebut mengambil gambar kenangan yang terindah mereka termasuklah Fathia, Emma, Sungjae dan Jungkook. Dan ketika itu lah Suho mengangkat wajah Chorong dan menyatakan

'Saranghe Chorong.. saranghae' Suho tersenyum. Kali ini dia menyatakan dengan ikhlas. Chorong memandang Suho dan tersenyum.

'Saranghae too awak' ujar Chorong. Dan ketika itu tiba-tiba Eun Hye datang menghampiri mereka. Eun Hye kelihatan lain sangat. Pertama kali SUho melihat Eun Hye tanpa makeup dan memakai baju kurung.

Dia mendekati Chorong lantas memeluk Chorong 'Chorong yaa mianhae atas segala Eun Hye selama ni' Eun Hye mula teresak-esak. Chorong turut mengalirkan air mata dan membalas pelukan Eun Hye..

'Tak Eun Hye.. saya tak pernah marah.. tak pernah pun' ujar Chorong. Eun Hye meleraikan pelukan dan memandang Suho.

'U r my first love. mungkin sukar untuk i nak lupakan u tapi i akan cuba... dan i nak mintak maaf dekat u and isteri' ujar Eun Hye ikhlas. kali ini lebih tenang.

'I.. i memang dah lupakan pun' ujar Suho sedikit gagap.

'I harap lepas ni kita boleh jadi kawan.. btw lepas ni tolong delete gambar kita yang dulu dan memori kita' Eun Hye berkata sedikit tegas.

'Gambar kita mungkin i akan delete tapi memori kita... tak dan tak akan sebab u masa lalu i dan u yang mematangkan i' ujar Suho. Eun Hye tersenyum sinis.

'I harap korang bahagia. bye , Assalamualaikum' ujar Eun Hye berlalu. Hatinya sakit tapi tak mengapalah. Langkahnya diiringi dengan air mata namaun cepat disekanya. Dia melangkah dengan penuh keazaman.

Chorong dan Suho saling berpandangan. Dia tersenyum dan mengharapkan yang terbaik untuk Eun Hye dan kesemuannya. Lantas itu sekali lagi Suho berbisik ke telinga Chorong

"Saranghae sayang" bisikan Suho membahagiakan Chorong

Chorong tersnyum dan membalas.." me too.. more and more.. saranghae"

                                                                                                                                                                                                                           ~TAMAT~

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Finally tamat pun cerita pasal surong ni~~ okey terima kasih kepada yang sudi subscribe cerita ni dari awal (walaupun tak ramai) .. saya betul betul haragai..~~ yang komen dan yang sudi membacanya.. *author*

Thank you (Subscriber)

@ifahzira   @kim_hye_ah_lulu   @Syezashane   @surongcouple   @Kimchiana   @Keyqa98   @afifah_hunnie   @btsgot7fan

@iamcutegegirl   @hanakim86   @nisa25   @cinta94

 

Thank you (commenter)

@shiqah_minseok   @nisa25   @iamcutegegirl   @kimchiana

 

again again thank you... Bye

love's: Najwanamani

hopely korang enjoy..~~ saranghae!!

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
starlightkim_
#1
Chapter 7: Good job..daebaklah cerita ni..mmg best sangat2..><
Shiqah_minseok #2
Chapter 6: Yeayy best. Keep it up !!!
nisa25 #3
Chapter 6: best, update soon awk ><
iamcutegegirl #4
Chapter 3: good.. I like chorong character.. :)
kimchinana #5
Chapter 3: Waiting for your update :)