Fun Fair Time ~

♥ My Destiny In The Future ♥
Please Subscribe to read the full chapter

Yes, I'm here now ! :D kata Kwon Min A, sahabat baik Soo Hyun yang sudah lama tidak berjumpa dengan Soo Hyun. Soo Hyun melihat Min A dengan penuh tidak percaya, dia seperti sangat terpegun melihat Min A, sahabat baiknya itu. Wowww, Min A, kenapa balik sini tak cakap ? Tak call, tak mesej tiba-tiba datang sini.. woahh.. Lama gila saya tak jumpa awak ! Makin lawa ye awak sekarang..haha,saya macam tak cam awak tadi tau takk, ingatkan perempuan mana lah yg datang nak jumpa saya tadi.. heheh, joke ~ Soo Hyun masih terkejut dengan perjumpaan mengejut dengan sahabatnya itu.

Terkejut takk ?? haaa, saya saja nak datang sini tiba-tiba, barulah surprise ~~ heheh, sorry ganggu awak masa awak tengah bekerja ni ye.. Mesti awak sibuk. Min A rasa bersalah sedikit dengan tindakannya, datang ke pejabat Soo Hyun ketika dia sedang sibuk. Ahh, gwenchana, lagipon saya baru nak pergi minum.. awak apa khabar sekarang ?? Jomlah kita minum dulu, boleh borak lama-lama sikit nantiii... Soo Hyun tersenyum gembira.

Min A dan Soo Hyun adalah sahabat baik, mereka sangat rapat di Universtiti Seoul. Min A adalah seorang perempuan nerd, dia selalu dipinggir dan dibuli oleh pelajar lain. Soo Hyun berasa kasihan terhadap Min A yang selalu diperlakukan sebegitu di depan khalayak ramai. Dia cuba untuk berkawan dan menolong Min A daripada diganggu oleh pelajar yg selalu membulinya. Mereka berdua sangat rapat kemudian dan Min A tidak lagi dibuli,, ramai pelajar lain cemburu terhadapnya kerana dia selalu bersama dengan Soo Hyun. 

Setelah pelajar di Universiti Seoul pada tahun itu mendapat ijazah, ramai yang mendapat biasiswa untuk menyambung pelajaran mereka di luar negara. Soo Hyun dan Min A juga mendapat ijazah tetapi malangnya mereka terpaksa berpisah kerana Min A mendapat peluang untuk sambung pelajarannya di luar negara iaitu di Australia selama 5 tahun. Soo Hyun berasa sangat sedih atas pemergian Min A, tetapi apakan daya, dia tidak dapat menghalang Min A yang ingin mencapai cita-citanya walau apa pun caranya. Soo Hyun hanya besedih dan dia juga sentiasa menyokong keputusan Min A itu.

Min A juga mengambil kos fesyen, disebabkan dia mengambil kos itu, dia mestilah mengubah gaya penampilannya untuk lebih yakin membuat rekaan baru. Dia seorang yang sangat kreatif, dia pernah membuat gaun untuk perkahwinan dan dia juga sering mereka pakaian mengikut trend pada waktu yang tertentu. Kualiti kain yang digunakannya sangat bagus dan harga yang dijualnya sangat berpatutan. Dia mengesyorkan pakaiannya dijual di beberapa kedai yang selalu dikunjungi orang. Dia masih belum cukup pengetahuan dalam mereka pakaian, dia bertekad untuk menyambung pelajarannya di luar negara.

5 tahun telah berlalu, Soo Hyun sangat terkejut melihat gaya dan kecantikan Min A, dia bukanlah seperti dulu lagi. Seorang perempuan yang nerd yang selalu dibuli telah menjadi seorang perempuan yang sangat cantik dan digilai oleh lelaki ramai. Dia kelihatan seperti seorang model. Soo Hyun sangat merindui Min A, dia juga selalu berhubung dengannya ketika Min A berada di luar negara. Pada asalnya, dia sebenarnya menaruh perasaan terhadap Min A tetapi dia berfikir panjang adakah perasaannya itu benar, mungkin dia salah anggap, dia hanya suka berkawan dengan Min A, mungkin juga dia hanya bertepuk sebelah tangan.

Awak macam mana kat sini sekarang? Perniagaan makin bagus ?? Min A memulakan perbualan. Saya okayy je, perniagaan ?? hmm, kadang-kadang naik secara mendadak, kadang-kadang menurun sikitt, biasalahh, bisnes memang selalu macam ni tapi semuanya sentiasa okayy, tak pernah lagi lah menurun secara mendadakk, cuma rasa kekurangan sebab ayah saya masuk hospital sekarang, dia sangat tenat, dia yang selalu settle kan masalah kalau apa-apa jadi dekat pejabat, sekarang saya yang ambik alih.. Soo Hyun berasa sedih apabila teringatkan ayahnya yang terlantar di hospital.

Mwo ? Ayah awak masuk hospital ? Dia sakit ape ? Lama tak jumpa ayah awak.. haihh, tau2 dah ada kat hospital, kalau awak tak bagitahu memang saya tak tahu pasal ni.. jawab Min A dengan penuh perasaan terkejut. Dia menghidap penyakit kanser paru-paru, asik kerja je ayah tu, tak pernah nak berhenti, degil betul, haihh, nanti saya bawak awak pergi lawat ayah saya ye.. kata Soo Hyun. Hmm, mcamtu.. okayy, kalau awak ada masa, awak bawak saya ye ? Semoga penyakit ayah awak tak bertambah teruk..urmm, Soo Hyun, adik awak mcm mane sekarang ?? Min A bertanya tentang Na Eun.

Na Eun ? Dia dah lama jugaklah balik sini, ayah rindukan dia sangat2, kalau tak, mesti dia masih dekat Hong Kong... sambung Soo Hyun. Jinjjaru ?! wahh daebakk, lama tak jumpa dia, tak sabarnye nk jumpa dia nanti.. Na Eun berasa gembira tentang Na Eun, Na Eun juga rapat dengan kawan baik Soo Hyun. Min A mengetahui bahawa Soo Hyun dan Na Eun mempunyai salah faham yang teruk sehinggakan Na Eun mengambil keputusan untuk pindah ke Hong Kong, tetapi dia masih tidak tahu apakah sebabnya mereka bergaduh. Ehh, awak sambung lah kerja awak dulu, mesti banyak lagi kan ? Maaf sekali lagi menggangu awak, saya pon dah nak gerak ni, jumpa lagi ^^ Min A teringat sesuatu yang penting yang perlu dia uruskan. Okay, bye, saya naik dulu.. :)) Soo Hyun berkata.

Kringgggg !!!!

Waktu pembelajaran di universiti telah tamat awal pada hari itu kerana menjelangnya cuti semester yang ke - 2. Semua pelajar boleh balik ke rumah atau ke kampung mereka melainkan J-Hope yang tidak dapat berjumpa dengan ibu bapanya. Haihh, cuti ni nak buat ape lah agaknyee, takkanlah asik nak practice dance je, lepas cuti ni, minggu depannya ada ujian pulakk.. J-Hope berjalan sambil tangannya dimasukkan ke dalam kedua-dua poket. Dia terus mengeluh dan mengeluh berterusan. Hyunggg ! Jimin datang mengejut dan meletakkan tangannya di bahu hyung nya sambil tersenyum. Dari tadi asik mengeluh je, fikir apa pulak ni ?? muram je muka hyung, jangan2 pasal Na Eun ehh ?? Jimin menyakat J-Hope. Isshh dia ni kan, memandai je, takde papelahh.. J-Hope tersengih sedikit apabila Jimin menyebut nama Na Eun.

Tiba-tiba Na Eun datang ke arah J-Hope. Haa tuh.. Panjang betul umur dia, baru sebut nama, dah datang kat kau Jimin berkata sambil menunjukkan jariny

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
AtyfaArmyForever
Please subscribe me ^_^

Comments

You must be logged in to comment
Seasony
#1
Thumbs up!!!!
baekki_kook #2
Chapter 3: chapter 3:Apa niat dia?!!update soon as fast as you can TT^TT
fanantic #3
Chapter 2: best citer nie^^ thanks cause beri link kat wall post kita^^ klau x, mesti x kan tau pasal citer nie^^ Daebak^^
k-hope
#4
Chapter 2: Wahh!!best....memang padan dengan bomi...suka hati nenek miyang dia ounya atok nak kenakan org...last2 dia sendiri yg kena...XD
baekki_kook #5
Chapter 1: chapter 2:PALLI PALLI!!TENGAH TUNGGU CHAPTER SETERUSNYA NI!!BEST SESANGAT LA!!hope cepat wat chapter 3 ^^
Joshy-muahh
#6
Chapter 1: Wah daetothebakk bomi jdi wtk jahat?? Woii baru tu~ na eun dengan jhope sweetlakk haha. Upsate lagi author!! Excited tunggu chap bru. // sepak punggung jimin// //tolak v jatuh gaung // // gelak mcm org gila//
k-hope
#7
Wahhh!!Menarik citer ni...pasal my bias pulak tu...apapun,Update soon....hwaiting!!!