Chapter 1

Let Me Hear Your Heart
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

Sumi berjalan ke luar rumah dan menghampiri peti surat yang baru sahaja abang posmen memasukkan beberapa ke dalam peti surat itu. Tanpa berfikir panjang, dia mengambil keluar semua surat di dalam dan menyelaknya satu persatu.

 

Hampir kesemuanya milik sahabatnya yang kini bekerja di naungan orang-orang besar. Namun sahabatnya itu sudah lama meninggalkan rumah ini. Itu yang membuatkan Sumi bengang.

 

“Untung betul si Kyungmi ni. Kerja besar, rumah besar, kereta besar,.. surat tawaran pun banyak. Aku baru nak cari kerja tepi-tepi jalan sana. Itu pun nasib dapat ke tak.” Rungut Sumi perlahan. Selak punya selak, Sumi tersenyum lebar apabila ada satu surat untuknya. Dengan rasa tak sabar Sumi mengoyakkan bungkusan surat itu lalu membacanya.

 

“Makan malam bersama EXO?” terkejut besar Sumi apabila surat itu mengatakan yang dia terpilih untuk menghadiri makan malam bersama EXO secara personal. Sungguh Sumi tidak menyangka perkara ini terjadi.

 

“Minggu depan? Awalnya! Aku tak siapkan baju lagi. Macam mana ni,..” Sumi terus berlari masuk ke dalam rumah dan mencari baju yang sesuai untuk dipakai pada malam itu. Di hadapan idol kesayangannya, dia tidak boleh nampak selekeh. Nanti apa pandangan mereka terhadap Sumi ini sebagai peminat fanatik mereka.

 

Machi butterfly, butterfly chereom

 

“Hello, Mingyu? Kau nak apa?” soal Sumi dalam talian. Dia meletakkan telefon bimbit di telinganya sambil tangannya sibuk memilih baju yang hendak dipakai.

 

“Kau tengah buat apa, Sumi? Jom lepak.” balas Mingyu kedengaran ceria. Mingyu salah seorang kawan lelaki paling rapat dengan Sumi. Sumi pula menganggap Mingyu seperti adiknya sendiri.

 

“Aku tengah mencangkul, Mingyu. Nak tolong?” ujar Sumi menyebabkan Mingyu mencebik bibir tanpa Sumi mengetahuinya. Mingyu tahu Sumi menipunya. Sumi tu bukannya tahu mencangkul pun. Pegang cangkul pun tak nak.

 

“Okey, aku tipu kau. Aku tengah cari baju untuk minggu depan.”

 

“Kau nak pergi mana?” soal Mingyu dengan pelik.

 

“Sibuknya dia ni. Aku diundang untuk makan malam bersama EXO secara personal. Jangan harap kau boleh ikut,” kata Sumi.

 

“Siapa nak ikut kau. Aku tak kata apa-apa pun. Sumi perasan!” balas Mingyu tidak mahu mengalah. Namun tiba-tiba dia rasa tidak sedap hati. “Kau okey pergi sana seorang diri? Hati aku rasa tak senang nak lepaskan kau pergi,” kata Mingyu perlahan.

 

“Kau ingat aku nak mati ke apa?” kata Sumi dengan nada tinggi. Ucapan Mingyu seolah-olah dia mahu pergi jauh dar

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
BiniJungkook
FINISHED^^ Thanks for reading =)

Comments

You must be logged in to comment
syaziana97 #1
Chapter 3: so sweet...suka sangat cerita ini... :)
nuluIzaty #2
Chapter 3: Yeayyy daebak la cerita ni !!!!!
minlee123 #3
Chapter 3: So sweet tp apa akan jadi kat sehun oh no dua2 bias sy
starlightkim_
#4
Chapter 3: So sweet..seriously.tak sangka oh sumi adalah first love Sehun..huhu..tak expect langsung sumi suka dkt mingyu...
starlightkim_
#5
Chapter 2: Sambunglah cepat..tak sabar nak tahu apa yg berlaku pada diaorg berempat
starlightkim_
#6
Chapter 1: Mesti terlanggar salah seorang member exo kan??by the way..update soon..
QisHun
#7
Chapter 1: aigoo..bakul pun nak berebut..hehhehehhe....kesian Mingyu...Mingyu saya kan ade..hehehh mengada *blushing*