03

Yakini Aku

Pada malam itu.,di dalam bilik Jimin.

 

Jimin hanya termenung di meja belajarnya. Dia masih memikirkan kejadian yang tak sepatutnya terjadi ke atasnya petang tadi. Tetiba dia dikejutkan dengan ketukan pintu biliknya dari luar.

 

" Jimin! Marilah turun makan! " panggil Yuri dari luar bilik. Sebaik sahaja mendengar suara Yuri memanggilnya,Jimin segera menghampiri pintu itu lalu di bukanya.

 

" Siwon hyung ada sekali tak?" soal Jimin membuatkan Yuri kehairanan.

 

" Mestilah kena ada. Dia kan abang ipar kamu. Kenapa tanya macam tu?" soal Yuri hairan.

 

" Tak-Takda apa la. Noona makan la. Saya dah kenyang sebenarnya nie." kata Jimin yang cuba menggelakkan diri daripada berjumpa dengan Siwon.

 

" Betul kamu dah kenyang? Jangan menyesal."

 

" Saya takkan menyesal. Percayalah.."

 

" Okay,la kalau camtu. Noona turun dulu eik." kata Yuri lalu beredar dari situ. Sebaik saja Yuri menuruni tangga,Jimin segera menutup pintu biliknya.

 

" Nasib baik dia tak tanya banyak." ngomel Jimin sendirian dan kembali ke meja belajarnya semula.

 

" Jimin mana?" soal Siwon apabila melihat hanya Yuri sahaja yang menghampirinya.

 

" Dia taknak makan. Katanya dah kenyang."

 

" Ohh,ye ker? Baiklah kalau camtu."

 

Selesai makan,mereka berdua menonton TV di ruang tamu. Jam sudahpun menunjukkan pukul 9.30 pm. Yuri meminta diri untuk tidur terlebih dahulu kerana terlalu letih. Siwon hanya membiarkan sahaja. Yuri segera menuju ke tangga untuk ke biliknya. Jimin yang terdengar bunyi loceng gelang kaki milik Yuri segera membuka pintu biliknya untuk berbual dengan Yuri.

 

" Noona,saya nak cakap sesuatu boleh?" soal Jimin dan Yuri hanya mengangguk. Yuri mulai masuk ke dalam bilik Jimin untuk berbual dan ada sepasang mata sedang memerhati mereka dari bawah.

 

" Kalau kau bocorkan rahsia tadi siap kau Jimin. Aku akan buat sampai kau menyesal seumur hidup kau nanti." getus hati Siwon.

 

Yuri duduk di birai katil manakala Jimin duduk di kerusi meja belajarnya yang berada tak jauh dari katilnya.

 

" Ada apa?" soal Yuri ingin tahu.

 

" Esok boleh tak kalau Yuri noona hantarkan saya ke sekolah dan ambil saya dari sekolah?" soal Jimin dengan muka yang berharap Yuri akan menjawab 'boleh'.

 

" Sebenarnya bukan noona taknak hantarkan kamu tapi kamu tahu kan noona sibuk sejak kebelakangan nie. Jadi susah untuk noona.." belum sempat Yuri menghabiskan ayatnya Jimin menyampuk.

 

" Noona,please..Saya merayu sangat-sangat. " rayu Jimin sambil memegang erat kedua tangan Yuri. Pandangannya turut mencairkan hati Yuri dan akhirnya Yuri mengangguk setuju. Jimin yang gembira itu terus memeluk Yuri dengan erat sekali.

 

" Thanks,Yuri noona."

 

" Dahla. Noona nak tidur dah nie." kata Yuri dan Jimin segera meleraikan pelukan itu. Yuri hanya tersenyum sebelum beredar keluar dari bilik Jimin. Jimin berasa lega kerana tak perlu bertemu dengan Siwon lagi esok pagi dan hari-hari seterusnya. Mungkin?

 

Seperti yang dijanjikan, Yuri menghantar Jimin ke sekolah.

 

" Hei,nampak happy semacam jer nie kenapa?" tegur Hoseok sebaik sahaja menghampiri Jimin.

 

" Takda apa,la awak. Entah kenapa harinie saya rasa happy sangat." jawab Jimin dengan penuh senyuman. Hoseok juga turut gembira walaupun tak tahu apa punca yang sebenarnya. Yang penting Jimin gembira dia pun turut gembira.

 

Sesi pembelajaran Jimin di sekolah berjalan dengan sempurna sekali sehinggalah dia mendapat mesej dari Yuri yang mengatakan dia tidak dapat ambil Jimin lepas waktu persekolahan. Rupa Jimin yang gembira itu tetiba berubah menjadi muram membuatkan Hoseok hairan.

 

" Kenapa nie? Tadi saya tengok awak happy jer kenapa tetiba  muram nie?" soal Hoseok ingin tahu. Sebenarnya,sekarang ini masa waktu rehat dan mereka bercadang hanya ingin melepak di pondok yang berdekatan dengan makmal sains sahaja.

 

" Noona saya tak dapat ambil saya satgi balik."

 

" Ohh,pasai tu ke? Kalau dia tak dapat ambil awak,saya boleh tolong hantarkan."

 

" Baru dapat lesen L ada hati nak bawa orang menumpang dengan dia." sampuk JB yang kebetulan berada di belakang Hoseok membuatkan mereka berdua sedikit terperanjat.

 

" Banyaklah lesen L. Aku dah P,kot.. Yang korang nie buat apa kat sini??? " soal Hoseok tak puas hati. JB duduk berhadapan mereka diikuti JR dan Namjoon.

 

" Nak melepak ngan korang la. Kau pun satu,bukannya nak kenalkan kami dengan budak baru nie. Cer kenalkan kat kitorang sama." kata JR dan Namjoon hanya mengia-iakan aja.

 

" Dulu bukan korang ker yang nak buli dia?" bebel Hoseok perlahan.

 

" Janganlah nak gaduh lagi. Biar saya perkenalkan diri saya sendiri. Saya Park Jimin dan selamat berkenalan kat korang bertiga."

 

" Nama aku Jinyoung a.k.a JR. dan yang tu Jaebum a.k.a JB dan lagi sorang tu Namjoon a.k.a takda nickname." JR memperkenalkan diri serta kekawannya yang lain.

 

" Kepala hotak kau aku Namjoon a.k.a takda nickname. Sesedap mulut kau jer bagi nickname kat aku kan? Memang nak mampos kau nie! " marah Namjoon dan JR hanya ketawa sahaja tanpa rasa bersalah. Jimin juga turut ketawa dan hal itu menyenangkan hati Hoseok..

 

Waktu rehat telahpun habis. Jimin masuk ke kelasnya manakala yang lain juga turut masuk ke kelas mereka. Beberapa jam telahpun berlalu dan tibalah waktu pulang ke rumah. Saat itu amat menyeramkan bagi Jimin kerana Siwon yang akan menjemputnya dan bukannya Yuri.

 

' Noona mungkir janji. Saya benci noona.' getus hati Jimin geram.

 

Sedang dia menunggu,seperti biasa Hoseok akan menemaninya.

 

" Betul awak taknak tumpang saya balik?"

 

" Tapi tadi JB kata awak ada lesen L? Boleh ker nak bawa saya sekali?"

 

" Jangan nak percaya sangatlah dengan kata-kata mamat JB tu. Semuanya bohong belaka. Saya dah ada lesen P,kot. Nak tengok ker?"

 

" Tak payahlah. Saya percayakan awak."

 

" Jadi nak naik sekali?" soal Hoseok sambil menghulurkan helmet extra kepada Jimin. Jimin mengambilnya tanpa berfikir panjang. Yang dia fikirkan sekarang ini hanya ingin melarikan diri dari Siwon buat seketika.

 

Mereka pun beredar dari situ dan dilihat oleh Siwon. Siwon memukul stereng keretanya melepaskan geram kerana tak dapat pulang bersama dengan Jimin.

 

" Tak guna kau,Jimin. Kau tunggu la! "

 

Siwon segera memandu keretanya semula untuk pulang ke rumah. Beberapa minit kemudian,Jimin tiba di depan rumahnya dan kelihatan kereta Siwon berada di dalam halaman rumahnya membuatkan Jimin berasa enggan turun dari motorsikal Hoseok. Sebenarnya,mereka singgah sebentar di stesen minyak untuk mengisi minyak motorsikal milik Hoseok.

 

" Awak taknak turun lagi ke?" soal Hoseok sambil melihat Jimin yang berada dibelakangnya.

 

" Kita ke tempat lain dulu boleh? Kedai makan ke? Saya lapar la." kata Jimin yang cuba mengelak dari Siwon.

 

" Awak lapar? Kalau camtu kita ke kedai saya la,nak?"

 

" Okey,jugak."

 

Mereka mula beredar dari situ. Siwon hanya melihat mereka dari dalam rumah.

 

" Kau cuba mengelak dari aku rupanya. Baiklah. Kau tunggu Jimin. Kau dah buat aku hilang sabar dekat kau. Kau tunggu."

 

Di kedai Hopie-Hopie Chicken..

 

" Appa,saya dah pulang." kata Hoseok segera menghampiri Tuan Jung yang berada di kaunter bayaran.

 

" Apsal lambat balik? Ingatkan tak reti-reti nak.." takdan dia nak membebelkan anaknya itu dia dikejutkan dengan kehadiran Jimin yang tetiba muncul dari belakang Hoseok dengan senyuman yang amatlah manis.

 

" Siapa nie?" soal Tuan Jung tetiba.

 

" Perkenalkan nie keka...maksud saya kawan saya.."

 

" Anyeohasseyo,Park Jimin inmida. Selamat berkenalan." ucap Jimin sambil menunduk hormat. Tuan Jung segera menghampiri Jimin dan membawa Jimin ke tempat duduk yang kosong.

 

" Kamu mesti laparkan? Nanti pakcik akan bawakan makanan yang paling special untuk kamu,okay?" kata Tuan Jung yang gembira kerana ini kali pertama Hoseok memperkenalkan kawannya yang baru selain JR,JB dan Namjoon yang sememangkan kawan Hoseok dari sekolah rendah lagi..

 

' Mesti dia orang yang paling special buat Hoseok. Kalau tak,takkan dia nak bawa jumpa dengan aku?' getus hati Tuan Jung.

 

" Amboi,lupa terus dah kat anak dia sorang nie? Dahsyat sungguh appa aku sorang nie." bebel Hoseok sendirian lalu mengikut mereka dari belakang.

 

Seperti yang dikatakan Tuan Jung,mereka dihidangkan dengan makanan yang begitu istimewa sekali. Jimin begitu teruja sekali dapat makan sehinggakan dia terlupa pasal Siwon buat seketika. Jam menunjukkan pukul 5.15 pm. Jimin meminta diri untuk pulang kerana sudah terlalu lama dia berada di sini dan tiba masanya untuk pulang. Hoseok menghantarnya pulang. Setibanya di rumah Jimin,kereta Siwon tidak lagi kelihatan. Jimin mulai turun dari motorsikal Hoseok lalu membuka helmetnya dan diserahkan kepada Hoseok.

 

" Thanks,untuk harinie. Saya gembira sangat."

 

" Lega hati saya. Pergi la masuk dulu."

 

" Bbye awak." ucap Jimin dan segera masuk ke dalam halaman rumahnya. Sebaik sahaja Jimin memasuki halaman rumahnya,Hoseok mula beredar dari situ.

 

Jimin berjalan hingga ke pintu rumahnya. Sebaik sahaja dia memasuki rumahnya dan baru sahaja dia ingin menutup pintu utama itu,dia diserang seseorang dari belakang. Orang itu menghempas pintu itu dengan kuat lalu mengheret Jimin hingga ke ruang tamu dan menolaknya sehingga terjerumus ke lantai.

 

" Arghhh! " Jimin mengerang kesakitan akibat terjatuh.

 

" BERANI KAU MENGELAK DARI AKU,KAN?! NIE,BALASAN KAU SEBAB CUBA MENGELAK DARI AKU!" tengking Siwon lalu menumbuk muka Jimin dengan kuat lalu ditariknya rambut Jimin supaya melihatnya.

 

" Hyung SAKIT!!"

 

" Kau milik aku dan takda siapa dapat MILIKI KAU! " jerit Siwon lalu dia mengheret Jimin sehingga ke biliknya dan.........

 

Pada malam itu,Yuri pulang agak awal kerana kerjanya selesai awal. Sebaik sahaja dia memasuki rumahnya,kelihatan rumah itu sangat gelap dan sangkaanya mungkin Jimin dan Siwon keluar makan di luar. Yuri memasang lampu di ruang tamu sebelum dia menaiki tangga ke biliknya.

 

Setibanya di bilik,dia dikejutkan dengan...

 

" Apa korang buat nie?!! " soal Yuri kemarahan dan dia segera menghampiri Jimin yang berada di atas katil bersama Siwon.

 

" Sa-sayang..Saya boleh jelaskan.."

 

" Noona,ini semuanya salah..." belum sempat Jimin memberi penjelasan,Yuri menarik tangannya untuk turun dari katil dengan kasar lalu menamparnya dengan kuat.

 

" Adik TAK KENANG BUDI!! Macam nie ker kamu balas budi noona selama nie,HA?! " jerkah Yuri membuatkan Jimin berlinangan air mata. Siapa sangka kakak sendiri taknak dengar penjelasannya malah menuduhnya bukan-bukan.

 

" Noona.. Dengar dulu penjelasan saya noona..Siwon hyung.."

 

" SUDAH!! Noona taknak dengar lagi. Kau keluar dari rumah aku SEKARANG! Aku taknak tengok muka kau lagi. Kau bukan adik aku mulai sekarang. Aku takkan mengaku ada adik yang macam KAU! KELUAR!! " kata-kata Yuri itu membuatkan Jimin tersentak dan tanpa berfikir panjang Jimin segera keluar dari rumah itu dengan hati yang kecewa.

 

" Sayang.." Siwon menghampiri Yuri dan cuba menenangkan isterinya namun Yuri hanya menolaknya ke tepi dan keluar dari bilik itu.

 

Kebetulan pada hari itu hujan mulai turun agak lebat.

 

Sementara itu,di dalam kereta keluarga Jung.

 

" Lebatnya hujan." rungut Tuan Jung.

 

" Dah tau hujan knape ajak keluar? Saya baru teringat nak main wassup cinta-cinta dengan Jimin." bebel Hoeok tak puas hati.

 

" Habis,time malam jer pun appa ada masa nak berdating dengan kamu. Lagipun kan esok kamu cuti sekolah. Tidur la lewat sikit malam nie."

 

Sebaik mereka melalui perhatian bas yang berdekatan,Hoseok tetiba sahaja bersuara suruh berhenti.

 

" Kamu knape suruh berhenti nie?! Terkejut tau tak?! " marah Tuan Jung namun Hoseok segera keluar dari kereta tanpa menghiraukan Tuan Jung.

 

" Hei,Hoseok kau nak ke mana tu?! " jerit Tuan Jung lalu dia mula memarking keretanya dan mengambil payung yang sedia ada di seat belakang lalu keluar dari kereta itu.

 

Hoseok berlari ke arah perhentian bas dalam hujan untuk mendapatkan sesusuk tubuh yang terbaring kaku di bangku batu dengan kesan lebam dimuka serta baju seragam sekolah yang terkoyak teruk sepertinya di koyak seseorang.

 

" Jimin,bangun! " panggil Hoseok sambil menggoncang-goncang badan Jimin namun tidak berjaya membangunkannya. Tuan Jung yang menghampiri mereka pun turut terkejut dengan apa yang dilihatnya.

 

 

 

 

 

to be continues..

maaf kalau korang tak brapa nak faham ke atau tersalah ejaan ker tolong diabaikan okay.

Thanks sebab sudi comments dan setia membaca citer saya ini..

:)

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Hopehope94 #1
Chapter 3: please update soon! *puppy eyes*
kingbeta
#2
lets join akdong malay igrp ー( ´ ▽ ` )ノ : goo.gl/FetpC9
thankyou for taking the time to read this advertise.
nanadjiyongie_01
#3
Chapter 3: ARGHGHHHHH SIWON TAK GUNA kesian Jiminie..kakak sendiri pun tak percaya dia..tuan jung yang budiman,please jaga jimin!
hwaiting authornim!
Umin92 #4
Chapter 3: Awwww tqqqq... Tuan jung, plis bela jimin, bela sbgai bakal menantu.... Eiii siwon ni geram betullll
1004ngel #5
Chapter 3: rasa gembira!
fanfic ni dah update
saya akan menantikan chapter seterusnya
daebakQ93 #6
Chapter 3: Tak berhati perut punya abg ipar..yang si noona tu pun satu..kesian kat jimin.. Nasib baik ada hoseok.. Update soon :)
1004ngel #7
Chapter 2: Chapter ni pun agak pendek
Tapi best
Hyung dia dah tunjuk belang
Tak sbr nak tahu apa akan jadi lepas ni
1004ngel #8
Chapter 1: Chapter agak pendek
Tak puas baca
Tapi memang best la
Bnyk part yang telah buat saya ketawa
Ada masa,authornim update la fanfic ni