chapter 9

L.O.V.E you more my stupid idol

Hongdae street ~

 

Jiyeon pov

 

Jiyeon menilik jamnya yang baru menunjukan pukul 3:30 petang. Huh eunjung habis class pukul 5,perhh lama lagi la nampaknya,so better aku pii jalan2 cuci mata dulu sementara tunggu minah tuu habis class. Jiyeon pun menahan Teksi yang berdekatan dengan kampusnya.

 

Jiyeon: ahjussi bawak saya pergi hongdae street

 

Ahjussi:boleh je anak,haa silakan laa masuk yew

 

Jiyeon:dae ahjussi

 

Sampai sahaja hongdae street ~

 

Jiyeon:gomawo ahjussi

 

Hongdae street adalah syurga fashion.Banyak baju2 jenama terkenal yang dijual di situ dan banyak jugak laa baju-baju yang serupa macam kekpop retis pakai,tapi harganya ya tuhan hanya penjual jee yang tahu,agak mahal jugak laa.Jiyeon mampu tengok harga,senyum dan blah.Tak mampu laa nak beli,duit yang dia ada cukup-cukup untuk dia makan ramen je. Sedang busy cuci mata melihat kawasan persekitaran,jiyeon terdengar seorang Mak Cik meminta tolong.Beg Mak Cik tuu rupa-rupanya kena ragut.Haiyoo peragut nii macam tak de Keje lain je nak buat,ragut beg orang jugak yang jadi pilihan kau.Jiyeon yang konon-konon power tuu kejarlahh peragut tuu. Uishh tak disangka laju jugak aku lari yek.Dengan muka yang bajet2 cool gitu,jiyeon pun menendang peragut tersebut lalu ditumbuk peragut tu bertalu-talu hingga nyawa-nyawa ikan jadinya. Dasar badan kering,tapi ada hati nak ragut orang,ni namanya tak sedar diri.

Mak Cik tersebut menuju ke arah jiyeon.

 

Puan park: aigoo Ank ok x ni??

 

Puan park menilik muka jiyeon takut2 terluka.

 

Jiyeon: (jiyeon menghulurkan beg tangan jenama LV limited edition yg diragut oleh peragut tersebut ke arah puan park)dae~ jangan risau saya ok je,erkk saya cuma risau dekat Puan je,Puan ok x?? Peragut badan macam ikan kering nii ada cederakan Puan tak??

 

Puan park:syukur laa awak ok.Hihihi janganla ber-puan2 dengan saya,panggil je saya nenek park.

 

Tiba-tiba datang 4 orang yang pakai blazer hitam menuju ke arah Puan park.

 

Bodyguard 1:maaf madam kami lambat bertindak tadi.Madam ok tak ni??

 

Puan park: haishh saya ok je,mujur ada budak perempuan ni selamatkan saya.Haa saya arahkan awak call polis tangkap peragut ni.

 

Bodyguard 2: baiklah madam.

 

Puan park melihat ke arah jiyeon.Dia membuka beg tangannya lalu menghulurkan wang.

 

Jiyeon:erkk puan x pe laa,saya tolong ikhlas dari hati yang suci lagi murni nii.(jiyeon menolak Wang yang diberi oleh puan park.Walaupun dia sangat memerlukan duit tapi x de laa sampai nak gunakan kebolehan yang ada untuk dapatkan duit.)

 

Puan park: ehh first time saya jumpa orang yang tolak duit.(puan park tersenyum kearah jiyeon.) Baiklah kalau macam tuu,nah sila datang ke rumah saya.Saya ada buat majlis makan2 pada hari sabtu nii,jangan lupa pakai cantik2 tau sebab awak adalah tetamu VVIP saya (puan park menghulurkan kad nyer ke arah jiyeon)

 

Jiyeon:ohh gomawo. Haa saya pasti akan pergi Puan. (Jiyeon melihat jam nyer yang sudah menunjukkan pukul 8 malam,uishh kena balik nii). Erkk puan saya minta diri dulu yew,hari pun dah malam ni,saya pergi dulu ye.

 

Puan park: awak balik naik apa nii?? Kalau naik subway better saya hantar awak je,awak duduk dekat mana?? Haa sebelum terlupa nama anak nii apa yew??

 

Jiyeon: ehh x pe,saya tak nak menyusahkan Puan.Lagipun subway dengan rumah saya dekat je.Nama saya park jiyeon (senyum jiyeon)

 

Puan park: x de nyer menyusahkan.Jom la saya hantar awak,malam2 nii bahaya tau untuk perempuan balik sorang2.Ohh jiyeon,sedap nama awak.Haa jangan panggil saya puan tak selesa pulak,pangg jee saya nenek park.😊

 

Jiyeon:ahh dae nenek park.

 

Puan park pun menghantar jiyeon sehingga betul-betul sampai kerumahnya.Puan park sangat selesa bercerita dan berkongsi pendapat dengan jiyeon.Tak tau laa kenapa dia rasa macam dia bercerita dengan cucunya yang dah lama menghilangkan diri.

 

Puan park POV:

 

Seronok pulak laa bercerita dengan budak nii,kenapa aku rasa selesa je bila dengan dia.Perasaan ni sama macam duduk dengan budak jungkook tu,cuma yang beza jungkook tu lelaki and agak manja.Tapi jiyeon pulak perempuan dan agak mature sikit.Kalau cucu aku masih ada lagi,confirm2 dia sama umur dengan jiyeon.Sampai je rumah jiyeon,agak terkejut jugak sebab rumah yang dia duduk nii tak silap rumah anaknya dahulu.Aikk takkan lah jiyeon nii cucunya.Kena siasat ni.

 

Jiyeon:baiklah pu... Ehh nek,saya masuk dulu yew,terima kasih banyak2 kerana tumpangkan saya sampai ke rumah

 

Puan park: no problem laa cu,nenek yang patut terima kasih pada cucu sebab bertarung nyawa selamatkan nenek.

 

Jiyeon:nek x nak masuk dulu ke?? Minum2 teh ke?? 

 

Nenek: tak pe laa cu,nenek pun letih nii nak balik rumah tidur je. Erkk sebelum tu nenek nak tanya kamu duduk sorang ke or duduk dengan family dekat sini??

 

Jiyeon: duduk dengan Kwan nek,omma saya kat Malaysia.Kebetulan saya dapat tawaran masuk university sini,so saya terpaksa laa berhijrah dengan kwan dekat sini.

 

Nenek:sewa ke or rumah sendiri?? (Haishh curious pulak aku dengan jiyeon ni)

 

Jiyeon: ni rumah appa saya,kebetulan appa saya terpaksa kena pindah Malaysia, so rumah nii appa biar kosong je laa dn akhirnya saya yang duduk sini. Kenapa?? Nenek berminat nak beli ke?? Kalau berminat sila visit my IG or pm omma saya ok.

 

Puan park terkejut dengan penyataan jiyeon yang agak panjang lebar jugaklah.Dia sembunyikan rasa terkejutnya agar jiyeon tak rasa curiga dengannya.

 

Nenek:ohh kalau camtu x pe laa.Amboi visit my IG haa,nenek nii dah tua tak main Instagram nii.Hahaha ok laa jiyeon,nenek pergi dulu yew,jaga diri baik2 dan jangan lupa datang rumah nenek sabtu ni tau.Kalau tak datang siaplah jiyeon 

 

Nenek park bagi warning pada jiyeon.

 

Jiyeon:hahahaha yes sir,don't worry laa nek,pasti jiyeon orang pertama akan datang.

 

Nenek pun tersenyum melihat kecomelan jiyeon,dia pun bertolak untuk pulang kerumahnya.Setelah sampai di villa mewah miliknya,dia pun cepat menuju ke private office. 

 

Nenek park mencari sesuatu didalam lacinya dan akhirnya menjumpai sebuah fail lama yang dah agak kuning2 jugak laa warnanya. Dia membuka fail tersebut yang merupakan milik dan hak peribadi anak kesayanganya.

 

Nenek park:tekaan aku memang tak salah tapi aku akan pastikan apa yang aku rasa tu adalah betul.

 

Nenek park pun call perisik keluarganya

 

Nenek park: hello! Saya nak awak siasat pasal park jiyeon yang tinggal di rumah xxxxx, gangnam.Saya nak maklumat tuu secepat yang mungkin 

 

Penyiasat: baiklah Puan.

 

Selepas 2 jam menunggu tiba-tiba telefon berdering.

 

Nenek park: baiklah,terima kasih banyak2.

 

Puan park meletak ganggang telefon nyer,dia terduduk terus.Bait-bait kata penyiasat hensem seong joongki itu masih terngiang2 ditelinganya.

 

Park jiyeon 

-19 tahun

-Pelajar Seoul university dan mebdapat scholarship dari mara Malaysia 

-Appa nyer adalah seorang Doktor pakar tetapi telah meninggal 3 bulan yang lepas kerana accident

-Ommanya pula seorang pegawai disebuah syarikat di malaysia.

-Park jiyeon asalnya mempunyai seorang adik lelaki tetapi adiknya telah ditinggalkan bersama neneknya di Korea.

-Dia pernah terlibat didalam kemalangan yang menyebabkan dia hilang ingatan dan disebabkan kejadian tersebut omma dan appa nyer bertindak untuk pindah ke Malaysia pada umurnya 14 tahun

-Seorang anak yang baik dan taat kepada kedua orang tua nyer dan pernah dianugerahkan sebagai pelajar cemerlang.

 

Joongki seperti tidak mahu meneruskan kata-katanya kerana takut effect pada puan park tetapi nak x nak puan park harus,sunat Dan wajib tahu jugak.

 

Joongki: Dan yang terakhir dia adalah.....Puteri,cucu puan yang hilang dulu.

 

Puan park tidak mampu meneruskan kata-katanya,terkejut dan gembira serta marah.Perasaan nyer bercampur.

 

Puan park: puteri,akhirnya nenek jumpa jugak dengan cucu nenek

 

Nenek park menangis kegembiraan, tetapi dalam masa yang sama dia harus berjaga-jaga kerana jika puteri muncul pasti musuh lamanya akan muncul untuk bunuh puteri.Dia harus berjaga-jaga agar orang tidak tahu kewujudan puteri,biarlah jiyeon lupa identiti sebenarnya dari terus diselebungi bahaya.

 

Nenek park: aku akan jaga cucu aku sebaik-baiknya. Ya tuhan terima kasih kerana pertemukan aku dengan cucuku kembali dan selamatkanlah puteri dari pembunuh yang tidak berhati perut itu.

 

 

Hello semua,finally saya muncul kembali🐨maaflah coz agak lama jugak laa x update story😥btw hope anda semua enjoy baca chapter 9 nii dan maafk jika ada typo dimana2 dan maafkan saya kerana BOSAN. has chapter Kali nii,pasal nenek park bersama cucunya yang dah lama menghilangkan diri.Jadi nak tau apa  yang terjadi pada nenek park bila tau  jiyeon tuu cucunya,haa jangan terlepas untuk membaca chapter seterusnya.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
k-hope
#1
Chapter 9: Tak pe....usahakan yang terbaik utk exam....hwaiting"!
sweet33 #2
Chapter 8: hahahahahahahaha lwk la sehun ngan kai!! xD
lyly_ameera #3
Chapter 8: lazernya mulut sehun >_< gila la cite ni. kelakar and best! :D
aishahdaebak #4
Chapter 8: Hahaha.klakar btul!
bigbangtanboys
#5
Chapter 8: Hahahha...hyuna gedik...sejak bila hyuna daftar kat universiti badut pulak ni...mekap menebal..hahah...
chichisakura99 #6
Chapter 7: Tidak!!!! Jongin saya dh nangis. Meh sini saya pujuk
hyemipark
#7
Chapter 6: Wuuu anak orang kaya
PLEASE UPDATE SOON
FIGHTING!!!
bigbangtanboys
#8
Chapter 6: Huahahahah...jiyeon akak jungkookie...daebakkkk....anak jadi adik jungkook jugak...huahhaha...update soon
hyemipark
#9
Chapter 5: Sehun so cruelll!!!
PLEASE UPDATE SOON
FIGHTING!!!
sweet33 #10
Chapter 4: hahahahahaha best sngat citer nie! papepon update soon^^