BERITA BAIK!

DON'T TOUCH HER!SHE IS OURS!

 Mansion Keluarga Jeon

 'Jun,bangunlah!Oppa ada berita baik untuk Jun ni!'zzz...tiada balasan.Buat kesekian kalinya,Jeon Jungkook mengeluh.Apalah yang adik dia buat sampai tak bangun lagi ni?

 Akhirnya,Jungkook mengambil keputusan untuk membuka pintu bilik Jun.Tak berkunci.Dilihatnya Jun tertidur di hadapan laptop di meja belajarnya.Jungkook tersenyum.Pasti ada kaitan dengan Aenxia Dating Agency jika Jun menggunakan laptopnya.

 'Jun,saeng..bangunlah..kita dah nak pergi sekolah ni..and oppa ada berita baik untuk Jun!'Setelah mendengar suara Jungkook,Jun terus membuka matanya dan mengheliat sehingga terkena pipi Jungkook.'Auch!Jun!'Jun hanya tersengih menampakkan barisan giginya.'Hehe..mian oppa..Jun pergi mandi dulu oppa!'Jun terus berlari ke arah bilik airnya.

 Jungkook hanya tergeleng melihat perangai Jun.Kemudian,terlintas di fikirannya untuk melihat laptop Jun.Dia terus membuka laptop tersebut.

      

                         AENXIA DATING AGENCY         

                                   MISI KE -6  

PARK MINHWAN DAN SHIN HAINA-PERMINTAAN DARI                                                                           PARK MINHWAN

CADANGAN

1.BLIND DATE DIANTARA PARK MINHWAN DENGAN SHIN HAINA ATAU JI YUNA

2.SHIN HAINA TELAH TERPILIH.

3.PERGI KE TAMAN TEMA.BELANJA AISKRIM DAN MASUK KE DALAM RUMAH HANTU.

4.PERGI KE TEMPAT YANG PALING DIMINTANYA.HADIAHKAN SESUATU YANG PALING BERMAKNA.

5.LAMARKANNYA DI TEMPAT IMPIANNYA.JIKA DIA LEBIH SUKA DESSERT SEPERTI COKLAT.LAMARKAN DIA DENGAN COKLAT KEMUDIAN BARULAH CINCIN.

                      AKHIRNYA:100% BERJAYA!

Jungkook tersenyum dan tergeleng sekali lagi apabila membaca apa yang ditulis Jun di dalam laptop tersebut.Dia terus turun ke dapur apabila berasa Jun sudah selesai mandi.

10 minit kemudian.Di meja makan

'Ha!Jun sayang,turun cepat ye!'Mr.Jeon terus berkata begitu apabila melihat Jun sedang turun untuk ke meja makan.Jun terus duduk di antara Jungkook dan Mrs.Jeon.'Kenapa ni appa,omma?'Dilihatnya mereka suami isteri hanya tersenyum.

  'Omma dan Appa ada berita baik untuk Jun!'Jun sudah tidak sabar untuk mengetahuinya.'Wahh!apa berta baiknya omma?'Mrs.Jeon tersenyum.'Jun memang rapat sangat dengan kawan Jungkook,Bts kan?'Jun hanya mengangguk dengan tidak sabar.'KITA AKAN BERPINDAH KE MANSION BTS!!YEAY!!'Jun tercengang seketika

 1 saat....

              2 saat....

                        3 saat..

 'YEAY!!PINDAH KE MANSION BTS OPPA!!!YEAYYY!'Mr. dan Mrs. Jeon hanya tersenyum melihat telatah anak-anak mereka.Seketika,Jun terdiam.'Tapi kenapa kena pindah ke sana?Omma dan Appa tak pergi outstation pun kan?'Mr dan Mrs.Jeon kelu.Tak tahu nak jawab apa.

 'Err..saeng!kita dah lambat ni!jom!!'Jungkook segera menarik tangan Jun untuk keluar rumah.

   /Jun sayang...Omma dan Appa buat semua ni demi keselamatan kamu sayang..Kalau tidak,apalah yang diorang akn buat pada kamu./

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
hyemipark
#1
Chapter 9: Kenape nk hapuskn BTS x bole berbaik ke hahaha
PLEASE UPDATE SOON
FIGHTING!!!
hyemipark
#2
Chapter 8: Huntung gilos jun ni dikelilingi abe2 ganteng hahahahaha
PLEASE UPDATE SOON
FIGHTING!!!
sweet33 #3
Chapter 8: hahahahaha!! boleh pulak jimin ngan rapmonster tido sdngkan yg lain sibuk memikirkn jun yg hilang xD...uishhh mmng lawa bilik tu..untung aaah jun kene culik dngan exo hehehe..btw update lgi tau ^^
AhSongyi #4
Chapter 8: aduhaii..
tak apalah.
saya masih setia menunggu ♥
ambik masa awak ^^
AhSongyi #5
Chapter 7: alaahaiii
takpela..
saya setia menunggu xP
sweet33 #6
Chapter 6: alamaakkk jun dh kene culikkk!! apelah yg akan berlaku kat jun...?! hehehe curious nk tau ^^ btw update soon
AhSongyi #7
Chapter 6: Alaaaaaaa
Habis la Jun
AhSongyi #8
Chapter 5: alala Jin, comelnya perangai~ ♥
hahah xD
aduhh, habislah Jun o.o
Hanna27 #9
Chapter 4: ahahahaha!!! Jin oppa!! xD
kelakarlah!!! update soon!!
AhSongyi #10
Chapter 4: Hahahah, kelakar la Jin >v<