Please Be Honest

HateLuv You! My Precious Enemy
Please Subscribe to read the full chapter

"PARK CHANYEOL!"

"a-atuk..." chanyeol tergagap.

Mata atuk myeon tertumpu pada gadis yang masih dengan luka di lututnya. Chanyeol terus memegang lengan sa ra dan menarik atau lebih tepat MEMAKSA gadis itu bangun. 

sa ra nak tak nak terpaksa berdiri walaupun lututnya pedih kerana chanyeol menarik lengannya terlampau kuat. 

"a-atuk buat apa dekat sini?" tanya chanyeol cuba alih perhatian atuk myeon manakala yang lain bow sedikit dan pura2 buat kerja sendiri. Haaa dah kantoi buli anak orang, nak cover2 pulak. Sekeh kang! 

"kenapa ni?" atuk palau chanyeol XD. Shin yang berdiri di samping atuk myeon berdehem seketika.

"tak. Tak ada apa pun. Budak ini hah terjatuh then yeol dengan yang lain ini nak tolonglah" sa ra hanya menunduk.

Melihat tiada respon daripada sesiapa, chanyeol berdiri dekat dengan sa ra dan mencuit belakang gadis itu. Sa ra terkejut dan terus memandang chanyeol. Chanyeol buat muka supaya protect dia. 

"Be-betul. Saya terjatuh tadi and mereka yang tolong..." perlahan saja suara sa ra tapi masih boleh didengari.

"sa...ra? nama kamu sa ra?" mata atuk myeon berkerut-kerut membaca nametag sa ra. Pertanyaan atuk dibalas dengan anggukan daripada gadis itu. 

"shin, saya nak awak siasat pasal budak perempuan ini. Siasat semuanya dari awal sampai akhir. Jangan tertinggal satu pun" atuk myeon berbisik pada telinga shin. Memang perlahan. Hanya mereka berdua sahaja yang dengar. Shin angguk tanda faham dengan jobnya. 

"Setahu atuk, kamu larang sesiapa pun naik ke tingkat ini kan? Kamu kata tingkat ni hanya khas untuk kamu and the gang. Pengetua pun kamu tak bagi naik. So, siapa budak perempuan ini sampai dia boleh berada di tingkat ini? chanyeol...atuk tak pernah ajar menipu" muka atuk serius habis.

"tumpang tanya tuk.. atuk myeon datang sini buat apa?" mulut jongdae ditampar beberapa kali oleh baekhyun. Tidak reti diam ke?

"atuk datang sini sebab nak tengok pencapaian sekolah macam mana. Ada meeting dengan pengetua tadi" muka chanyeol kejung seketika. Agak2 pengetua ada lapor apa2 tak tentang dia dan scazy boys?

"bukan ke ni sekolah appa chanyeol? kenapa pula atuk yang nak tengok sekolah?" kali ni kepala jongdae ditolak kuat oleh baekhyun, ditarik rambut oleh j-hope dan ditampar mulut lebih kuat oleh jimin. Taehyung pula pukul kaki jongdae banyak kali. 

"kau ni memang tak boleh diam eh?" baekhyun berbisik keras di telinga jongdae. Jongdae dah nak nangis. Apakah salah daku sehingga diperlakukan sedemikian rupa? nasib baik di tingkat atas itu hanya ada mereka. Kalau tak...habislah kecoh satu sekolah yang gangster kena marah dengan atuk!

"atuk tanya tadi, kenapa ni?" sekali lagi atuk tanya tentang sa ra. Masing2 diam.

"chanyeol ikut atuk balik sekarang. Kalau kau duduk sekolah bukannya kau masuk kelas pun kan? Ponteng je kerja. Sibuk melepak dalam bilik ni. Yang lain pergi beli plaster bagi dekat sa ra ni. Uhuk2!" atuk terus turun tangga dan menuju ke keretanya yang dipandu oleh shin. Chanyeol dah kecut perut. Yang lain mengeluh lega. 

"eyyy ni semua salah kau! serabutlahh!!!" chanyeol menendang sofa hitam dalam bilik itu, kuat!

"wei dahlah! baik kau ikut atuk sekarang. Nanti lagi dia marah" jimin memegang bahu chanyeol. 

"eh perempuan! kau dengar sini. Kalau ada apa2 jadi dekat aku, siaplah kau! tak guna!" chanyeol melanggar bahu kiri sa ra kuat dan terus keluar dari bilik tersebut.

" good luck yeol!! "

"dahlah. Baik aku masuk kelas daripada hadap muka perempuan ni" baekhyun menendang pintu sebelum keluar diikuti yang lain. Hanya tinggal taehyung dan sa ra yang masih menunduk.

"Haih.. Tunggu sini kejap. Jangan pergi mana2" taehyung terus berlari keluar dan menuju entah ke mana. Sebaik sahaja taehyung keluar, sa ra terus menangis sekuatnya. 

'Kenapa aku...kenapa mesti aku... Abang tolonglah rara...'

 

Selepas beberapa minit, akhirnya tangisan sa ra makin reda. 

"Dah puas?" Taehyung masuk dengan membawa kotak first aid di tangannya. Dia melutut di hadapan sa ra yang mukanya merah kerana menangis. 

"Pergilah masuk kelas. Aku boleh buat sendiri" sa ra menghalang taehyung daripada merawat lututnya. 

"Blahla tangan tu. Kau ini memang degil kan?" taehyung menjentik tangan sa ra yang ingin merampas kapas daripada tangannya. Kemudian taehyung bersihkan luka di lutut sa ra, sapu ubat, dan plaster. Sesekali sa ra mengaduh sakit. Pedih!

"Dah siap. Pergilah masuk kelas. Nah" taehyung menghulurkan sejumlah duit yang diambil dari poket seluarnya kepada sa ra.

"Kau tak sempat makan kan?" sa ra mengambilnya tanpa banyak songeh. Lantaklah! "Terima kasih" sa ra bangun dan keluar menuju ke kelasnya.

"Apalah nak jadi dengan kau ni. Haish" taehyung menggelengkan kepalanya. 

 …………….…

 

"Park chanyeol, duduk sana" Chanyeol dengan langkah yang berat duduk di atas sofa mewah di hadapan atuk myeon. Hanya sebuah meja kecil memisahkan jarak mereka. 

"Dah berapa ramai kau buli orang?" 

"A-atuk. Chanyeol mana ada buli sesiapa"

"Tipu lagi? Atuk tak benarkan kau keluar rumah lepak dengan member2 kau tu lagi. Jangan buat masalah disiplin sekolah. Kalau atuk dengar sebarang complain daripada pihak sekolah, atuk gantung sekolah kawan2 kau tu. Uhuk2"

"Atuk apa nii? Diorang tak bersalah pun. Atuk pun dah anggap diorang macam cucu atuk sendiri kan? Takkanlah disebabkan perempuan itu seorang, kitorang kena macam ni? Ini dah lebih lah atuk!" bentak Chanyeol. "Atuk tolonglah.. Bosanlah duduk rumah. Nak lepak dengan diorang" chanyeol mengambil kusyen di sebelahnya dan peluk. 

"Yoora ada. Daehan pun ada. Yang playstation kau main berjam-jam tu bosanlah? And one more, lepaskan budak perempuan itu. Atuk akan perhatikan kau. Jangan ingat itu sekolah appa kau, kau boleh buat sesuka hati. Faham? Atuk lagi berkuasa daripada appa kau tu" chanyeol buat muka bosan. Tak habis2 cerita pasal kuasa. Chanyeol paling menyampah dengar pasal tu. Teringat omma appa yang tinggalka

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
rabymisaki #1
Chapter 27: mmg mengamuk la si chanyeol tu sbb dh bpe kali pesan jgn contact si sehun tu... bila chanyeol marah dn tampar ckp diri dia tak berguna utk chanyeol...adoi pening2... please update cepat minn
rabymisaki #2
Chapter 9: cerita ni best... lain dr yg lain... good job minnn... update cepattttt
pikahbajet #3
Chapter 17: hahah lawak gilerrr.
nadiayeollie
#4
Chapter 28: Mula² baca macam sehun ni baik, tapi lama² rasa menyampah pulak dengan sehun ni
lyanaesyaz #5
Chapter 28: whatttt???..ape plkk sehun buat kat kg nii..aduhh..mcm menyemak pon ada..sorry fans sehun..ksian rmhtangga diorg..keep update authornim..tq sbb update
BaeBacon__L #6
Chapter 28: What the... oh my god!! Boleh hancur dunia kalau hari2 gini rupa. Serius la sehun kat kampung. Ya ampun
lyanaesyaz #7
Chapter 27: andwaee..chan ape yg awk buat nii..ksian taehyung..bru tau dia abg sa ra..tq sbb update authornim
lyanaesyaz #8
Chapter 26: ayokk sa ra chan merajuk..nii smua sehun punya psl..keep update authornim..tq sbb update
AQFXQX
#9
Chapter 26: sara pehal hidup titew edih angat
BaeBacon__L #10
Chapter 26: Mulut kau masin chanyeol. Tetiba hyemi jadi jahat. Hebatt betull.