Married?!

HateLuv You! My Precious Enemy
Please Subscribe to read the full chapter

"Betul ke atuk memang dah boleh keluar hospital? Ke atuk lari?" Tanya sa ra setelah sekian lama dia duduk di hadapan atuk melihat lelaki tua itu minum. 

"Betullah. Atuk okey. Biasalah dah tua2 ini hospital lah tempatnya" 

"Risau sa ra bila tengok atuk pengsan" atuk myeon hanya tersenyum. Atuk myeon hanya bersendirian kali ini kerana pakcik shin menguruskan hal kemasukan anaknya ke universiti.

"atuk minta maaf ya tidak dapat hadir semasa hari graduation tempoh hari" sa ra tersenyum. Sebenarnya dia lebih kasihankan chanyeol. Suram muka lelaki itu apabila atuk myeon tidak dapat hadir ke hari graduasi kerana berada di hospital. 

"Sa ra, kamu hantarkan atuk ke rumah boleh? Shin tak dapat nak jemput atuk" sa ra menunjuk dirinya sendiri seperti tidak percaya.

"Ajaklah taehyung sekali" atuk myeon menghirup baki kopinya.

"Kenapa mesti dia??" sa ra menyembamkan mukanya pada meja. Tak nak taehyung!

"Kenapa tak boleh pula? Takkan nak minta tolong ibu dan ayah kamu pula. Lagipun tadi atuk dah inform mereka. So don't worry. Mereka beri kebenaran"

"Alaaaaa. Tak nak taehyung tuk!" sa ra bisik keras. Takut taehyung terdengar nanti habislah dia!! sa ra muncung tanda protes. 

"Tak payah nak muncung2 sangatlah. Atuk jentik nanti baru tau! Dah atuk nak balik ini. Pergi panggil taehyung" 

"Haaaa?? Nak balik dah?! Cepatnyaaa. Lepaklah dulu tuk" sa ra cuba untuk melengahkan masa.

"mana boleh lepak2. Atuk ada bayak lagi kerja nak buat"

"Alaaa atuk~ Sara malaslah nak panggil dia. Atuk jelah yang panggilkan dia. Dia ada dekat dapur. Pergilah. Atuk VIP so atuk boleh masuk" sa ra sengih.

"Eh eh budak ini. Sedap hati je bagi atuk vip itu. Pergilah panggil taehyung" Sa ra dengan muka masam mencuka masuk ke dapur dengan langkah yang berat. Atuk myeon mengambil kesempatan itu untuk mambayar harga minumannya kepada pekerja lelaki yang bertugas di kaunter.

"Atuk atuk atuk~! Sa ra pergi call teksi kejap ya. Bai" sa ra cepat2 menanggalkan apronnya lalu diletakkan atas meja kaunter dan terus keluar dari cafe. Manakala taehyung di belakang sa ra hanya memandang atuk kosong. 

"Marilah taehyung kita keluar" taehyung angguk dan ikut jejak atuk keluar dari happy cafe. 

Selepas teksi tiba, atuk myeon terus memberitahu alamatnya dan mereka bertiga pecut di atas jalan raya. 

 

 

Hampir 15 minit perjalanan, mereka pun tiba. 

"Kamsahabnida ahjushi" ucap sa ra kepada pemandu teksi sebelum kereta pacuan empat roda itu meluncur di atas jalan raya.

Sebenarnya sa ra dan taehyung ingin pulang terus tetapi atuk myeon pujuk supaya mereka berdua masuk ke dalam rumah dan minum dahulu kerana telah bersusah payah menghantarnya pulang. 

Pintu gerbang itu terbuka selepas atuk menekan loceng. Terkejut beruk sa ra melihat betapa besarnya rumah atuk myeon Berbeza pula dengan taehyung yang selamba kerana sudah acap kali ke mari untuk melepak dengan scazy boys.

"Atuk!! Besarnyaaa rumahh!!! Wah~" ucap sa ra teruja sambil matanya melilau sekeliling. Kagum~ mereka bertiga masuk ke dalam rumah.

Sunyi sepi.......

"itu kereta atuk juga ke?" tanya sara apabila terpandangkan dua buah kereta mewah di garaj.

"warna biru itu kereta chanyeol dan yang kereta maroon itu pula milik kakak chanyeol" sa ra mencebikkan bibirnya apabila mendengar nama chanyeol. Untunglah! muda2 sudah ada kereta sendiri.

Tiba2 pintu ukiran kayu itu dibuka dan tersembul muka yoora. Kalau boleh dia tak nak masuk. Tak nak jumpa dengan chanyeol itu. Sara sure chanyeol ada di rumah sebab dia ternampak motor chanyeol.

"Atuk" ucap yoora sambil tersenyum lebar. 

"Eh taehyung pun ada? Dan ni...?" tanya yoora.

"atuk kenalkan dia dekat dalam. Taehyung, sa ra, mari masuk" Keadaan rumah begitu kemas dan sunyi. Yoora menutup pintu rumah dan duduk di sofa sebelah atuk. Manakala sa ra dan taehyung duduk di sofa hadapan atuk. 

"Yoora tak kerja ke hari ni?" tanya atuk pelik melihat cucunya itu ada di rumah pada waktu ini.

"Tak. Hari ni cuti sebab ada pelatih baru yang kena bertugas"

"Yoora kenalkan diri kamu pada sa ra" arah atuk.

"Park yoora imnida. 23 tahun. Kerja doktor dan sudah bertunang. Saja mention hehe. Boleh panggil kak yoora" sa ra mengangguk faham. Boleh tahan peramah. Sara yakin gadis di hadapannya kini ialah kakak kepada chanyeol. Muka seiras! macam chanyeol versi perempuan? okay nak gelak. Hahahah!

"saya kim sa ra. Boleh panggil sa ra je" sa ra bangun dan bow sambil senyum. 

"chanyeol dengan daehan mana? Sepi je" tanya atuk myeon sambil melilau sekeliling. Selalunya riuh!

"Daehan tidur. Chanyeol entah dia. Berkurung dalam bilik. Macam perempuan je. Main games lah tu" 

"Panggil chanyeol turun" arah atuk. 

"A-atuk. Buat apa nak panggil dia? Tak payahlah. Sa ra datang sini pun nak hantar atuk je. Sa ra balik dululah" sa ra bow dan terus ingin keluar dari rumah tersebut tetapi lengannya dipegang yoora. 

"Nak pergi mana cepat2 ni? Duduklah dulu. Akak buatkan air" 

"Eh tak payah susah2. Hehe. Sara balik dulu. Bai" 

"Ehhh takde susah2nya. Akak baru je buat air tadi. Sure sedap punya" yoora masih memujuk tetamunya.

"Duduklah dulu" kata taehyung. Sa ra akur juga. 

Yoora berlalu ke atas untuk panggil adik kesayangan chanyeol turun seperti yang diarahkan oleh atuk. Kemudian yoora berlalu ke dapur dan beberapa minit kemudian chanyeol pun muncul.

"Eh? Taehyung! Yo what's up bro! And...serai? Serai?! Kau buat apa dekat sini??" tanya chanyeol terkejut. Kelakor benor muka terkejutnya.

"Park chanyeol. Mari duduk sini" ajak atuk. Chanyeol dengan muka cemberut kehairanan berjalanan ke arah atuk. 

"Asal ni? Siap ada serai ini lagi. Ingatkan bila dah graduasi, tak payah jumpa dah minah ini" chanyeol jeling sa ra dan duduk di sofa sebelah atuk.

"Kalau dah jodoh, tak ke mana dik ahahah" kata yoora dari dapur. Chanyeol menjeling kakaknya pada masa yang sama darah sudah menyerbu muka.

"Salah ke atuk ajak kawan atuk datang rumah kita ni? Uhuk2"

"Kawan?! Atuk ini biar betul lagikan betik?! Si serai ini kawan atuk? Tak mainlah kawan2 dengan serai. Buat semak mata hati jiwa raga je. Dia ni d- adoii sakitlah!" marah chanyeol apabila yoora mencubit lengannya. 

"Kau ni kan! Kalau aku kepit mulut kau itu baru tau. Tak de insurans langsung! Behave lah sikit. Dia ada nama sedap2 kim sa ra tapi kau panggil dia serai. Pastu ngade2 nak cakap dia semak padahal kau tu lagi menyemak. Serabut aku tengok kau ni. Eyyy geramnya aku. Apahal lah adik aku sorang ni" yoora meletakkan dulang cawan berisi air oren di atas meja.

"Eyy kau ni akak! Tolonglah kahwin cepat2 dengan jin hyung. Pastu berambus dari sini. Duduk dengan suami tercinta kau itu jauh2. Kalau boleh tak payah balik sini dah. Membebel je!" chanyeol mengusap lengannya yang dicubit tadi. 

"Hei. Apa ni gaduh depan tetamu. Dahla. Atuk ada benda nak cakap ni. Uhuk2" chanyeol menggosok belakang atuk bagi meredakan batuknya.

"Maaf yoora. Atuk rasa atuk tak dapat nak tengok kamu kahwin dulu" yoora yang duduk di sofa sebelah chanyeol terkejut beruk. 

"Hah?! apa

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
rabymisaki #1
Chapter 27: mmg mengamuk la si chanyeol tu sbb dh bpe kali pesan jgn contact si sehun tu... bila chanyeol marah dn tampar ckp diri dia tak berguna utk chanyeol...adoi pening2... please update cepat minn
rabymisaki #2
Chapter 9: cerita ni best... lain dr yg lain... good job minnn... update cepattttt
pikahbajet #3
Chapter 17: hahah lawak gilerrr.
nadiayeollie
#4
Chapter 28: Mula² baca macam sehun ni baik, tapi lama² rasa menyampah pulak dengan sehun ni
lyanaesyaz #5
Chapter 28: whatttt???..ape plkk sehun buat kat kg nii..aduhh..mcm menyemak pon ada..sorry fans sehun..ksian rmhtangga diorg..keep update authornim..tq sbb update
BaeBacon__L #6
Chapter 28: What the... oh my god!! Boleh hancur dunia kalau hari2 gini rupa. Serius la sehun kat kampung. Ya ampun
lyanaesyaz #7
Chapter 27: andwaee..chan ape yg awk buat nii..ksian taehyung..bru tau dia abg sa ra..tq sbb update authornim
lyanaesyaz #8
Chapter 26: ayokk sa ra chan merajuk..nii smua sehun punya psl..keep update authornim..tq sbb update
AQFXQX
#9
Chapter 26: sara pehal hidup titew edih angat
BaeBacon__L #10
Chapter 26: Mulut kau masin chanyeol. Tetiba hyemi jadi jahat. Hebatt betull.