My Last Sweet Memory

Devils' Play
Please Subscribe to read the full chapter

Mirae merebahkan tubuhnya ke atas katil. Katil yang sudah 5 tahun dijadikan sebagai tempat tidur dan tempat dia melepaskan segala perasaannya. Direnungnya kipas syiling yang sudah berhabuk. Mirae baru sahaja selesai menghidangkan makan malamnya bersama dengan Taehyung.

Dia membelek gelang tangan pemberian Taehyung. Sungguh di luar jangkaannya dia mendapat hadiah sebegitu rupa. 

Mirae bangun daripada pembaringannya dan menghampiri meja belajarnya. Diambilnya sekeping gambar dan sebuah buku nota kecil pemberian dari insan tersayang.  Gambarnya bersama dengan Choa semasa dia kecil dan buku nota pemberian kawan baiknya.

 

Flashback 3 tahun sebelum ini,

kelas sudah tamat, Mirae berjalan tergesa-gesa,"Mirae....", suara itu menghentikan langkahnya dan pada masa yang sama jantungnya berdetak kencang. Dia mengecam suara itu, Kim Jongin. Mirae dapat merasakan ada sesuatu tubuh berda di hadapannya.

"Saya nak minta maaf pasal kelmarin, saya tidak sepatutnya meluahkan persaaan saya terhadap awak..." Jongin memulakan bicaranya. Mirae mengumpul kekuatan untuk bersemuka dengan Jongin. Bukan dia tidak mahu bersemuka dengan Jongin, tetapi Puan Kim sendiri menghalangnya daripada berbual dengan Jongin.

Jongin ialah seorang sahabat yang baik. Dia tinggal berdekatan dengan rumah Mirae. Sejak Mirae hadir ke dalam rumah agam Puan Kim, Jonginlah yang menjadi kawan baik Mirae. Tambahan pula, ibu Jongin bersahabat dengan Puan Kim.

Kelmarin Jongin telah meluahkan isi hatinya kepada Mirae. Sudah lama dia menyukai Mirae. Mirae sebaya dengannya. Sekolah mereka juga berdekatan.

"Saya sudah tidak mahu fikir pasal kelmarin. Lagipun awak tahukan Omma Kim tak suka saya berkawan dengan awak. Kalau dia nampak saya dengan awak, nahaslah saya,"raut wajah Jongin berubah. Dia sangat terkesan dengan kata-kata Mirae. Puan Kim begitu kejam.

"Kalau macam tu, tak mengapalah. Sudah tiada rezeki."Jongin memuncungkan bibirnya. Dia mahu menjernihkan keadaannya semula. Dia mahu berkawan dengan Mirae seperti dulu.

"Hei, siapa kata? Nanti bila kita sudah besar. Awak kahwinlah dengan saya. Bawa saya lari daripada rumah bak neraka tu"ujar Mirae. Dia mengatur langkah untuk pulang kerumah. Jongin mengikut Mirae.

"Eeeee... budak perempuan tak tahu malu. Ajak lelaki kahwin dengannya." Usik Jongin aambil menggeletek pinggang ramping Mirae. Mirae terkekek-kekek. Jongin tidak pernah berubah dengan sikap gatalnya itu. Mereka ketawa bahagia.

Sebenarnya, Mirae juga amat menukai Jongin. Jongin adalah kawan terbaik. Selalu berada di damping Mirae ketika senang dan susah. Melindungi Mirae ketika dia di maki, dicaci, dibuli Taehyung dan Omma Kim. Dia berharap yang Jongin akan berada disisinya sampai ke akhir hayatnya. Mereka berjalan beriringan. Usik mengusik antara mereka membuatkan orang sekeliling menggangap Mirae dan Jongin adalah pasangan kekasih, namun sebaliknya bagi mereka.

Jongin sangat kagum dengan Mirae. Tabah menghadapi ujian yang diberikan. Mungkin disebabkan itu dia suka akan Mirae.

Mereka serentak berhenti dihadapa

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
kwonShinHye
I will update if have60++++++ suboes and 10 upvorters^^

Comments

You must be logged in to comment
syasyumilaimzamani #1
Chapter 6: please update soon
syasyumilaimzamani #2
Chapter 3: baru baca chapter ni, tapi dah rasa best...
song_hyein #3
Chapter 6: best giller cite ni
AsyiA_MiZuki
#4
Chapter 6: update oon
syayu7
#5
Chapter 6: jong inT-Tsedih..aloo authornim jgn nngs.Try lain kali pulak ea:)
Mrs_owl
#6
Chapter 3: Wahh sweetnya taetae...update please ^-^
syayu7
#7
Chapter 3: aloo comelnya cita ni..huhuhh♥
aquariusxpisces
#8
Chapter 3: Wahhh!!!
I love this fanfics!
Ada mood nk membaca ff..ingtkan boring ( mian)
Rupanya tersangatlah daebak!
Keep update!!
sindahrelaa #9
Thanks for your recommend.Its interesting.Keep update author nim!!
-nahyun
#10
thanks for recommend awak! i found this story interesting . keep update