chapter 1

Devils' Play
Please Subscribe to read the full chapter

 [CONTENTID1]5 TAHUN KEMUDIAN[/CONTENTID1]

[CONTENTID2]5 tahun kemudian[/CONTENTID2]

 

[CONTENTID3]"Yah! Bangunlah. Kau tahu tak kita dah lambat ke sekolah."tengking Taehyung. Dia mengambil sebuah bantal dan dihempukkan ke badan Mirae. Mirae tersentak akan tindakan drastik Taehyung.

"Oppa. Waeyo?"tanya Mirae. Dia mengeliat kecil.

"Yah! Kau ni pabo ke apa hah?kau tahu tak yang kita dah lambat ke sekolah. Tak pasal-pasal kau kena denda satgi. Dah bangun-bangun."marah Taehyung.Dia menunjal-nunjal kepala Mirae.

Hari ni hari pertama Mirae ke sekolah. Sebelum ni dia bersekolah di Shinwa Girls Highschool. Sekolah tu sekolah petang. Jadi, Dia boleh bangun sesuka hati. Tambahan pula sekolah perempuan.Atas sebab-sebab tertentu dia ditukar sekolah. 

Taehyung keluar dari bilik Mirae. Dasar perempuan tak sedar diri. Sedap -sedap je dia tidur.Tak pasal-pasal rezeki dia hilang awal-awal pagi ni.

Mirae masih termenung di atas katil. Di kerlingnya jam dinding yang berada di sebelahnya.

'Sh*t. Dah pukul 7.00 pagi. Sekolah mula pukul 7.30 pagi. Mampuslah aku'Mirae mengetap bibir. Pasti dia akan di marah teruk oleh Tae oppa. Mirae bergegas ke bilik air dengan masa yang semakin suntuk.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

"Kau punya pasallah. Kan dah lewat. Kalau kau tak bangun lewat. Tak payah kutip sampah kat padang sekolah ni"marah Taehyung. Dia mengesat peluh yang menitik di dahi. 

Mirae yang berada di belakang Taehyung megajuk percakapan Taehyung. Taehyung yang nampak perbuatan Mirae segera menarik mulut Mirae.

Mirae mengaduh kesakitan. Dia menggosok mulutnya yang tengah kemerahan. 

"Mirae kau tak pernah berubah. Dari dulu sampai sekarang. Perangai kau membuatkan aku geram, marah dan buat aku tak selesa."ujar Taehyung. Tapi tangannya masih lincah mengutip sampah.

Mirae mengangkat kening sebelah. Tanda tidak faham dengan luahan Taehyung.

"Dah lah. Kau masuk kelas kau. Hari nikan hari pertama kau sekolah ni. Kau daftar diri kau kat pejabat sana tu."ujar Taehyung. Dia menunjukkan lokasi pejabat. 

"Dah belajar rajin-rajin,. Jangan buatkan omma Kim kecewa dengan kau lagi.Arasso?"Taehyung teragak-agak untuk mengusap-ngusap rambut Mirae. Namun, dia menarik semula tangannya dan menggaru belakang lehernya yang tidak gatal.Dia ada kenangan pahit dengan rambut perang milik Mirae.

 

Flashback

4 years ago.

"Mirae...mirae..ish, mana la budak ni pergi"gumam Puan Kim. Dia masih tercari-cari kelibat Mirae. Namun hampa batang hidung Mirae pun dia tak nampak. 

"Omma... omma.. tadi Taetae nampak Mirae dekat taman permainan. Dia tengah main dengan jiran sebelah rumah."adu Taehyung.Puan Kim tersentak. Dia memandang anaknya inginkan kepastian.

"Bo? Dia main dengan anak jiran sebelah tanpa bagitahu omma. Ish, dasar budak tak sesar diri. Orang tengah risaukan dia. Dia pergi macamtu aja.Siaplah dia nanti" marah Puan Kim.

Mirae melangkah masuk ke dalam rumah dengan baju yang sudah kotor, mukanya penuh dengan debu pasir.. Dilihatnya Omma Kim sesang berad

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
kwonShinHye
I will update if have60++++++ suboes and 10 upvorters^^

Comments

You must be logged in to comment
syasyumilaimzamani #1
Chapter 6: please update soon
syasyumilaimzamani #2
Chapter 3: baru baca chapter ni, tapi dah rasa best...
song_hyein #3
Chapter 6: best giller cite ni
AsyiA_MiZuki
#4
Chapter 6: update oon
syayu7
#5
Chapter 6: jong inT-Tsedih..aloo authornim jgn nngs.Try lain kali pulak ea:)
Mrs_owl
#6
Chapter 3: Wahh sweetnya taetae...update please ^-^
syayu7
#7
Chapter 3: aloo comelnya cita ni..huhuhh♥
aquariusxpisces
#8
Chapter 3: Wahhh!!!
I love this fanfics!
Ada mood nk membaca ff..ingtkan boring ( mian)
Rupanya tersangatlah daebak!
Keep update!!
sindahrelaa #9
Thanks for your recommend.Its interesting.Keep update author nim!!
-nahyun
#10
thanks for recommend awak! i found this story interesting . keep update