001

Kingka itu Suami aku?![HIATUS]

"Kim Yunji Oppa nak cakap sesuatu ni." Kata L,Joe. Matanya memandang aku, ia seakan membuatkan aku betul-betul nak tahu apa yang dia ingin beritahu kepada aku.

"Ya, cakaplah oppa." Balas aku, tidak sabar aku dibuatnya.

"I love you..." katanya. Muka kami semakin hampir dan hampir..

Tiba-tiba.

'Teen Top we gonna rock it drop it..

Hey don't stop it..' rancak sahaja bunyi jam penggera aku berbunyi.

Aku terus menutup jam perenggera yang telah aku kunci di dalam handphone aku. "Ahh, kacaulah. L,joe baru nak kiss aku." Rungut aku sebelum menyambung semula alam fantasi yang sangat romantic bersama L.joe.

Kim Myungsoo, abang aku yang bajet handsome itu meluru masuk ke dalam bilik aku, tanpa sebarang ketukan pintu. Ikut suka hati dia je nak masuk bilik aku. Hishhh ...

"Budak ni, sampai bila nak tidur lagi... Yunji bangunlah! Kim Yunji adik perempuan Kim Myungsoo bangunlah!" Abang aku menggoncang tubuh aku yang kecil ini. Kuat pula tu, mahu aku masuk hospitalkah dek kerana aku digoncang kuat tanpa belas kasihan. 

"Ahhhhh... janganlah kacau, Yunji nak tidur.." rengek aku seperti budak lima tahun. tangan aku menenarik selimut dan terus menutup satu badan.

"Kim Yunji! Kau tu nak masuk sekolah baru. Bangunlah sayang oi! Yunji, oh Yunji bangulah!!!" aishhh dah bising pula dia ni. Aku terus menukar posisi aku yang baring itu kepada duduk. Geram!

"Ah, macam tulah adik Kim Myungsoo. Dah bangun, mandi because omma already make a breakfast." Aduh speaking pulak dia ni. Aku menganggukkan kepala. Malas nak speaking dengan dia ni.

"OKEY!" Balas aku. Kalau cakap banyak pula dikoyaknya poster L,joe kesayangan aku itu pula. 

"Then go bath now. I wait you at dining room." Kata abang aku sebelum keluar dari bilik aku. 

"Yes boss." Balas aku. Abang aku menutup pintu dan terus ke meja makan. Aku terus berdiri, hmmmm.. mengeliat sekejap, bagi badan segar sikit. Aku terus mengambil tuala yang sudah tersidai di tempat penyidai. Lalu langkah kaki aku di teruskan ke bilik air.

10 minit kemudian.

Aku terus memakai baju sekolah dan baju sekolah itu sudah terpampang sebuah lencana yang baru. Ahh, sekolah SME High School. Orang kata sekolah tu hanya untuk golong elit. Hmm, aku ni golongan apa ekk? Tak payah difikirkan ikut jelah. Aku berharap yang aku akan dapat seorang kawan yang mahu menerima diri aku sebagai kawan. Pantas tangan aku mengambil beg dan laju sahaja aku turun ke untuk ke meja makan.

"Good Morning appa and omma." Sapa aku dan terus mengambil tempat duduk di sebelah Oppa aku. Jeling sedikit, terlihat abang aku itu sedang menyalut nutela di rotinya.

"Awal bangun." Adakah itu satu pujian atau perlian daripada mulut omma aku? 

"Biasalah omma, orang yang paling handsome kejutkan, of course dia bangun awal." Hah! Ni satu lagi. Sindiran atau sebuah kebanggaan? Aku mengerutkan muka, hah! Malas nak gaduh.

"Yelah, orang yang terhandsome di dunia kejutkan!" mengalah jelah Yunji. Aku menolehkan kepala aku untuk melihat abang aku lalu aku menjelir lidah kepadanya. Abang aku hanya buat tidak tahu.

"Aipp.. Jangan gaduh! Depan rezeki tu.. hah! Sayang, appa dah daftarkan Yunji dekat sekolah tu tau. So, appa nak Yunji be careful and take care.." pesan appa. Aku hanya mengangguk. 

Aku mengambil pinggan kosong dan mengaut kimbap yang sudah tersedia diatas meja. Aku terus menyuap kedalam mulut. Bak kata orang breakfast is the most important.. Ehh speaking pulak aku. Hehehe.

"Myungsoo, hantarkan adik kamu tu ya." Kata Omma aku yang sedang berjalan menghampiri meja kami. 

"Okay, omma." Balas abang aku.

Selesai makan abang aku sudah sedia menunggu aku di dalam keretanya. Aku pula selesai memakai kasut sekolah. Sebelum aku masuk ke dalam kereta, aku sempat lagi mencium kedua belah pipi omma dan appa aku.

Perjalanan ke sekolah SME High School mengambil masa 10 minit. Aishhh boleh tahan jauh jugaklah. Oppa aku memberhentikan kereta di hadapan pintu gate sekolah.

"Yunji, boleh ke buat sorang-sorang? Nak oppa tolong?" tanya abang aku. Prihatin jugak dia ni.. hmm, tak perlulah bantuan daripada abang aku itu, lagipun aku ni sudah besar.

"Oppa kweanchana(it's okay) Yunji dah besarlah." Lembut aku menolak permintaannya itu.

"Hmm, majayo(that's right). Kalau ada apa-apa call oppa tau."katanya.

"Okay don't worry, I will call you.." balas aku. Aku terus keluar dari kereta dan menutup pintu. Aku melambai dan terus masuk ke dalam sekolah itu. Amboi sungguh besar sekolah ni. kalah dengan sekolah aku dulu. Cantik,aman, tenang. Hmm semua adalah disini. 

Apa yang perlu aku buat? Oh, aku kene pergi pejabat. Ok mari kita cari pejabat..

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Min_Arisu
20 streak #1
Hello, sorry for the random comment. But, it's supposed to be spelled as 'HIATUS', not 'HAITUS'. :)
MizzMimpi
#2
Chapter 6: chapter 6 : katak mati...eee gelinya.. btw update soon ok.
MizzMimpi
#3
deabakk... (^_^)
pikahbajet #4
Chapter 6: sweetnyaaaaaaa...........update soon......
LuckyLovely #5
Authornim update soon. Love this story so much♡♡♡♡♡
AiSyah98
#6
hmm,tajuk fanfic awak ni same dengan fanfic saya
sehunloversuho #7
Chapter 5: Chapter5:Prasannye Suho ny..Hahaha.Btw,BaekYeol ny jht la.Xsngka kaki buli cm Suho pon pemalu..'Cute is not my style,she is my style'ayt Kris xbley blah langsung..hahax
amani123
#8
author tu lah saya rasa pelik baca cerita author rupanya author dah ubah dulu saya ada baca cerita ni last saya ingat yujin tu tumbuk chanyeol heehheheehehehe