ask.fm II

Ask.fm/Kris_Fanfan@Galaxy611
Please Subscribe to read the full chapter

“Kenapalah ask.fm ni asyik buat aku addict nak tengok benda ni 24 jam aje,” omel Kris seorang diri. Sudah-sudahlah tu Kris, tak lari soalan tidak di jawab.

 

“Kris, tolong beli barang dapur, mama dan letakkan senarai di atas meja tu,” kata mama Kris.

 

Kris segera pergi mengambil senarai barang dapur itu dan mengambil kunci kereta, tanpa sedari dia telah mencapai kunci kereta Myvi mamanya. Matanya, macam biasalah, terpacak dekat skrin Ipadnya itu.

 

Kris keluar rumah dengan memakai dua belah kasut yang berlainan warna, well, Wu YiFan kan, mana dia perasan apa yang dia pakai. Kris segera ke tempat parking kereta Audi R8 nya, malang sekali, kereta itu tidak dapat dihidupkan kerana kunci kereta yang salah.

 

“Ish, apa masalah kereta ni, takkan dah habis minyak, baru semalamm aku tuang minyak masak,” kata Kris. Selepas itu, barulah dia perasan yang itu kunci kereta mamanya, “Hahahaa, apalah, ini kunci kereta Myvi, lantaklah, aku dah malas nak masuk rumah ambil balik,” jadi Kris pun segera masuk ke dalam kereta Myvi.

 

Enjin kereta di hidupkan, maka Kris segera memandu kereta tersebut tanpa melihat jalan raya, kerana dia sudah hafal pun jalan raya untuk ke Pasar Raya yang berdekatan dengan rumahnya itu.

 

“Oh, ada jual bubble tea lah depan sekolah ini, aku nak berhenti beli bubble tea perasa coca-cola lah jap,” kata Kris. Dia segera membrekkan kereta Myvi itu di tengah jalan raya menyebabkan semua kenderaan di belakangnya menghonkan dia dengan kuat sekali.

 

“WOii, gila, apsal kau parking kereta di tengah-tengah jalan ni?” Pak Cik Teksi itu membuka tingkap keretanya dan memarahi Kris, ramai lagi pemandu yang memarahi Kris. Tapi, Kris dengan selamba itiknya sedang membeli bubble tea di kedai tersebut.

 

“Berapa semua harga bubble tea itu?” soal Kris dengan coolnya. Dia mengambil dompetnya dari poket seluar dan menghulurkan not Rm50 kepada pak cik penjual bubble tea itu.

 

“Nah, keep the change,” Kris masih lagi dengan lagak coolnya. Dia mengambil bubble teanya dan segera ke kereta Myvi yang di parkingkan di tengah jalan raya itu. di sebabkan oleh Kris, kesesakan lalu lintas telah berlaku dan mujurlah tiada polis trafik waktu itu.

 

Bunyi hon kenderaan menyebabkan hura hara, hanya disebabkan oleh Kris. Tanpa mempedulikan keadaan sekelilingnya, dia terus menghidupkan enjin kereta dan memandu. Matanya masih lagi terpacak di skrin Ipad membaca soalan ask.fm,

 

Username: QuincyOat
   Q: Dear Encik Fanfan,agak-ii nya bila awak nak jual ayam golek ek? Sebab pakcik penjual ayam golek  depan sekolah saya katanya dia nak tukar angin.
 Entah mimpi apa,dia nak jual Bubble Tea tepi pondok jaga pak guard sekolah saya

 

Kris yang sedang minum air bubble tea tadi tersembur air bubble tea kerana dia baru sahaja membeli air bubble tea di tepi pondok jaga pak guard sekolah itu.

 

“What the hell, adakan ini soalan cepu emas,” kata Kris. Dia segera menaip untuk menjawab soalan fannya itu,

 

A: Saya tak  jual ayam golek, nanti jatuhlah maruah saya sebagai idol yang disegani di seluruh Negara, well ayam golek aniya style. Bubble tea pak cik ini sedaplah, awak patut try dan belinya, jangan lupa parking kereta awak di tengah jalan macam saya, maklumlah kedai bubble tea pak cik ini kecik sangat, maka saya yang terkejut ini terus memberhentikan kereta secara mengejut di tengah jalan.

 

Kris yang sedang seronok menjawab soalan fannya itu tidak sedar yang ada trafik light di depannya, mujurlah dia sempat memberhentikan keretanya itu. dia perasan ada gerai roti canai di depan itu, maka dia sedang berkira-kira untuk membeli roti canai tersebut denga cara drive thru, advance betul kedai roti canai itu sampaikan boleh drive thru, kelas kau kedai Mak Jah Roti Canai.

 

 

“Roti canai telur 1 keping dengan kuah kacang, kuah jangan banyak sangat,” laung Kris dari dalam kereta, malangnya penjual roti canai itu tidak dapat dengar apa yang Kris sedang bebelkan dalam kereta itu seorang diri.

 

Mak Jah yang ada di situ terpaksa mengetuk cermin kereta Kris.

 

“Oh, lupa nak trunkan tingkap, patutlah diorang tak dpaat dengar,” kata Kris dengan selamba dan menekan butan untuk menurunkan tingkap kereta.

 

“Yer dik, nak beli apa?” tanya p

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
GreenDecember
pertanyaan soalan sudah ditutup.

Comments

You must be logged in to comment
Ayla_Qistina
#1
Chapter 3: hahahhaha.. seyes.. tergelak baca .. aduuii.. kris dlm ni.. cool babe..
Dragneel09 #2
Chapter 4: Hahahagahahaga.....apsal lah makhluk mcm nie wujud jugak dlm dunia ni?
BaeBacon__L #3
Chapter 4: keep the change. oppss! terikut ayat kris pulak. sebenarnya nk taip keep update untuk next fanfic. this fanfic is the best. kris kris.. silalah berubah menjadi orang yg normal. hwaiting authornim for next fanfic. do the best. btw tao kat amerika ea? (out of topic) get well soon tao.
RayhanAdni #4
Chapter 2: khkhalhalalajsjswjdeowpkj omg seriously i love ur writting sebab sempoi dan tak bermadah sastera semua tu hahahahahaa well done dengan myvi tu takleh blah kahkah
nisakriseu #5
Chapter 1: You totally made my day! Thanks for bringing me joy lol xD haha Kris sgt cute ^_^