Episode 1 Part 1

Exo, Ranking King!

[No camera]

“Woah Luhan dan Kris datang jugaklah untuk variety show ini,” kata Sehun keriangan. Gembira dia, bila dua hyung dia yang keluar Exo, tapi masih setia untuk masuk variety show.

“Alah, kami hanya datang untuk variety show yang baru saja,” kata Kris yang sedang mengikat tali kasut dia. Malangnya, dia tak perasan yang dia sedang ikat satu lagi tali kasut, maka tali kasut dia bersambung dengan sebelah lagi, apabila dia bangun,’BUKK’, dia terjatuh kat situ.

Semua staff disitu ketawa melihat kebodohan dia. 

“Awak semua akan datang depan kamera seorang demi seorang mengikut age ranking dulu, jadi yang tua sila perasan yang anda dah tua, jangan nak mimpi lagilah,” terang PD kepada semua ahli Exo.

[Depan kamera]

[Penngambaran di luar studio]

“Hmm, hai semua, saya jual sayur, saya Hajar, MC anda hari ini, hmm.. dan saya agak pemalu sedikit, hmm.. harap anda semua sudi berkerjasama dengan saya untuk episode 1 ini,” kata MC hajar yang agak pemalu sedikit.

“MC Hajar sila tanggalkan topeng anda itu, tak payahlah nak malu depan kamera,” laung PD apabila dia perasan yang MC Hajar sedang pakai topeng muka zorro.

“Hahaha, maafkan saya semua, hai sekali lagi, mari kita perkenalkan barisan ahli yang bermain di rangking king ini, perkenalkan ahli tertua daan tercomel sekali iaitu Baozi Xiumin, silakan datang ke sini.”

Xiumin datang ke depan kamera, lagu M.nasir dimainkan, ‘Sautu hari di hari raya, ku menangis ku cinta, ku menangis tanda ku gembira.’

“Hari ini hari raya ke?” tanya MC Hajar.

“Hai semua,  saya paling tua sekali, dan umur saya ialah rahsia. Jika anda ingin mengurat saya, saya akan bagi…” belum sempat Xiumin nak merapu depan kamera MC dah potong, “ okeylah dipersilakan duduk encik Xiumin di kerusi no.1 itu, alamat malunya saya, saya beru lepas bercakap dengan Xiumin,” bebel MC itu sorang-sorang. Pemalu betul.

“Seterusnya, ahli Exo yang tua jugak bernama Luhan dan dia masih lagi mengekalkan muka rusannya itu, maafkan saya, muka awet mudanya itu.”

Luhan ke depan kamera, tiada lagu yang dimainkan.

“Oh, saya tak ada lagu, hai semua, saya Luhan the Rusa, kambing, lembu, angsa itik tu bukan saudara saya yer. Saya kedua tua, tapi saya masih lagi muda, anda nak tahu tak apa rahsia saya, saya ..hmm..hmmphhh,” MC tersumbat mikenya ke dalam mulut Luhan.

“Miang Luhan, eh maksud saya mianhae, saya tersalah,” kata MC Hajar dengan sedikit segan. Jadi luhan pun mengambil tempat duduk di sebelah Xiumin.

“Okey, seterusnya ialah, Laksamana Laxy hyung dari galaxy, dipersilakan encik Kris Wu. Woah tingginya awak, apa rahsia awak?”tanya MC Hajar pada Kris.

“Hai semua, saya Kris dan bukannya Keris ataupun ayam Krispy, hot and spicy. Mesti semua ragukan, yang saya dilahirkan di galaxy, yer, anda semua memang silap besar, sebabnya saya dah bawak pun hari ini sijil kelaahiran saya. Saya akan buktikan yang saya memang dari galaxy.” Kris pun menyelongkar beg back pack yang digalasnya tadi.

MC Hajar malas nak peduli, maka “ Okeylah, ahli Exo seterusnya, Encik Suho yang comel seperti magnae, dipersilakan. Dia  berjalan dengan begitu berkarisma, dan yang peliknya kenapa dia pakai baju hujan? Alamak malulah pulak saya cakap macam ini,” kata MC Hajar sambil menutupkan mukannya.

“MC nie betul ke tak?” Luhan sedang berbisik dengan Xiumin, Kris masih lagi mencari surat beranak dia dari Galaxy.

“Hai saya Suho, mesti and semua tertanya-tanya kenapa saya pakai baju hujan kan? Sebenarnya saya, nie alah nak bagitahu ke tak, macam berlagak pulak kalau bagitahu, tapi demi peminat saya, saya bagitahu ajelah. Kisahnya bermula begini, tadi waktu saya berjalan di tepi tasik, saya pun ternampak seekor ikan dalam tasik, maka saya yang baik hati macam angel ini pergilah selaamatkan ikan yang lemas dalam tasik itu. Lepas itu, baru saya sedar yang sebenarnya ikan boleh berenang, hehehehe,” terang Suho dengan panjang lebarnya.

“Apa kaitan ikan dengan baju hujan?” tanya MC  Hajar.

“Oh, sebenarnya, saya ingatkan baju hujan ini macam pelampung, tapi sebenarnya, ianya hanyalah untuk hujan, hahahahaha.”

Semua yang ada jadi blank dengan apa yang Suho katakan.

“Apa bendalah budak nie merepek, macam makan kerepek pisang yang tak laku aje,” kata Kris.

“Weh, kau tu lagilah, perumpamaan yang mengarut aje,” tegur Xiumin.

“Dipersilakan seterusnya, jejaka Unicorn yang berlesung pipit seperti burung pipit, malangnya dia keturunan unicorn, bukannya burung pipit,” kata MC Hajar.

Lay datang ke depan dengan bergayanya memakai baju tidur Unicorn dia.

“Kenapa awak pakai sayap?” soal MC Hajar pada Lay.

“Unicorn boleh terbang, itu saja, okey, bye2,” kata Lay yang ingin beredar, tapi ditahan oleh PD. “Lay, ingat balik awak dalam rakaman, jangan buat nyanyuk. Sila ke tempat duduk awak.”

“Dipersilakan, Baekhyun diva kita untuk ke hadapan,” kata MC.

Baekhyun pun datang ke depan kamera dengan begitu bergaya sekali, siap bercat walk, dah lah pakai high heels.

“Baekhyun, kenapa awak pakai high heels?”

“Oh, sebenarnya Kris hyung bagitahu saya, jika nak tinggi rahsianya ialah sentiasa pakai high heels, sebab dia cakap masa kecik dulu, dia selalu curi pakai kasuh high heels mamanya, sebab tu lah dia tinggi sekarang.” Kata Baekhyun dengan panjang lebar.

“okeylah, sila ke tempat duduk awak yer,” kata MC

Baekhyun pun pergi ke tempat duduk dia dengan mengangkat seluar dia, nak tunjuk kat semua penonton yang dia sedang pakai high heels. Semua staff kat belakang sudah ketawa terbahak-bahak.

‘BAKK, BAKK, BAKK’ bunyi tapak kasut high heels Baekhyun,” apa punya diva lah jalan ganas nak mampus, patah jugak kasut high heels tu,” kata MC Hajar. 

---------------------------------------------------------

(Bersambung)

Tahniah Hajar, anda dipilih menjadi MC episode 1,

Hajar_EXO

Maafkan sy jika ianya tak kelakar dan tidak kena dgn personaliti awak...hehehe...

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
GreenDecember
minta maaf sekali lagi diulangi, permohonan untk MC exo,ranking kin dah dtutup..

Comments

You must be logged in to comment
misz_dina #1
Chapter 3: Setiap kali thehun ckp pelat dia tu,mesti saye ketawa..hahaha.betul2 power lah citer ni.*join mc ah,kai dgn thehun*
RayhanAdni #2
Chapter 3: baju silat omaigosh . /ketuk meja berulang kali/
shiyeol99 #3
Chapter 3: yeah.... update soon...
mpreggoland
#4
Chapter 3: bwahahahahaha lawak giler arr XDD *ketuk2 meja mcm org gila* sabar2...*urut2 dada*
Kris tak abis2 ngan surat branak dia, Sehun tak abis2 ngan pelat dia (dah mcm bdk 5 thn aq imagine dia) hahaha
nurfarrh49
#5
Chapter 3: Lol! Seriously! XDDD Sehun, APA kebende kau mesti pakai bhsa pelat kau tiap NASA XDD
Keep updating author-nim!
Hajar_EXO
#6
Chapter 2: Kelakar gila kot.Terima kasih sebab pilih saya watak tu memang sesuai dengan saya peace!
seungrin123 #7
Seungrin
Seungrin123
Sy ni kaki kenakan orang..sy pernah buatorng nangis waktu april fool hari tu..dahlah lelaki yg terkena tuu..wakkakak..agak byuntae sedikit..amat sedikit ahh..hrp maklum..dan sy jgak x boleh hdup tnpa ketawa..
Ok tu sahaja :)
teen_girl #8
Chapter 2: Bestnya ff ni!!!!nak join jugak...^-^

Amira
Teen_girl
Perangai agak gile-gile,periang,tak pandai duduk diam
afifah_hunnie #9
Chapter 2: nak jugak jadi mc boleh? /buat muka panda //kena tendng/
afifah
afifah_hunnie
bising, kaki kacau, x pandai duduk diam2, hanya diam bila lapar

best la ff ni
RayhanAdni #10
wahahahaaha nak join nk join hahahah xD

;Raihan
;RayhanAdni
;suka gelak dekat lawak sendiri dan terlampau merapu x'3

apapun ,fighting kak amy! xD