Episode 3 Part 2

SHINEE SHOWTIME

Key sedang mengambil mop untuk mop lantai dorm mereka. “Apa punya orang lah Onew tu, ada ke patut suruh aku mop lantai, hello, this is diva Key yang paling cantik dan lawa dalam dunia ini,” bebel Key.

 

“Biasanya mop lantai guna sabun apa? Sabun mandi, sabun ajax fabuuloso, sabun basuh kain atau sabun basuh pinggan? Ah, lantaklah, aku campurkan semua sekali dalam baldi ini, lalalalala, everybody~~.” Kata Key sambil menyanyi dan meletakkan semua jenis sabun dalam besen itu.

 

“Indahnya sungguh di hari raya, ramai orang bergembira, Key manis cantik jelita, marilah ikut bersama,” Key sedang riang ria menyanyi lagu hari raya sambil mengemop lantai, dia tidak sedar yang dia sedang lap muka PD.

 

“Woi, aku bukan lantailah, dasar ‘Key’lauan emas,” marah Pd dekat Key. Key buat-buat tak tahu saja.

 

“Saya dah lama nak join kilauan emas, tapi SM tak bagi,” kata Key yang sedang mengelap lensa kamera.

 

“Woi, rosak jugaklah aku punya kamera,” kali ini staff pulak yang marah Key.

 

“Oh man, cuma nak tolong cucikan kamera pun tak boleh,” kata Key sambil meletakkan tangan di dahi seperti perempuan kegedikan.

 

“Pd boleh tak kitaorang sumbat aje si Key ni ke dalam stor?” tanya Staff perempuan yang sudah benggang dengan Key.

________________________________________________________________________________

Di dalam bilik air.

“Wohahahahaha, aku ialah Mr Mustache akan menghapuskan segala jenis kuman dan penjahat penjahat yang ada dalam bilik air…buhhahahahah,” Jonghyun sedang mengila sorang diri dalam bilik air, tidak dilupakan jugak, dia mengikat tuala di belakang supaya nampak seperti superman.

 

“Mula-mula, kita akan menghapuskan di singki. Weii~~semburkan segala jenis penghapus serangga dekat sinki, konfim segala jenis lipas lapas takkan datang menganggu ku,” kata Jonghyun sambil ketawa dengan kuat sekali dalam bilik air itu.

 

“Apa yang bising sangat dalam bilik air tu?” tanya kameraman Encik Keju. Dia terkejut apabila mendengar orang ketawa mengilai macam hantu raya dalam bilik air itu.

 

“Entahlah, apa yang dibuat oleh budak Jonghyun kat dalam tandas itu, dahlah tak bagi rakam,” Pd merungut kerana dia bersama dengan staffnya tidak dapat join merakam aksi mengarut Jonghyun di dalam tandas.  

 

Beberapa minit kemudian, kelihatan pintu bilik air seperti hendak meletup. Kebetulan Minhoo yang ada di situ terus membuka pintu bilik air dan ‘BAMM’, Jonghyun datang bersama dengan air seperti ombak dari pantai. Terkejut Minho kerana dia pun dibawa bersama dengan arus air itu. mujurlah dorm Shinee tidak banjir.

 

“Wohoo, bestnya main luncur air,” Jonghyun bersorak kegembiraan kerana memang dia tengah gembira sekarang ini.

 

Tidak dilupakan jugak, PD dan Staff yang lain turut terkena tempias air tadi.

 

“Orz, menyesal aku datang buat rakaman dekat sini,” rungut Puan Mayonis yang sudak basah dengan manuskrip yang dipegangnya.

_____________________________________________________________________

 

Disebabkan dorm Shinee sudah seperti kapal pecah, maka mereka semua kenalah mengemas balik dorm itu, tapi kali ini dibantu oleh staff.

 

“Dah macam buat cerita dokumentari membantu mangsa banjir aje, bukannya membuat rancangan variety show,” rungut si Pd dan Staff-satffnya yang lain. Apalah Shinee ni, kesian staff yang lain kena bantu diorang semua mengemas.

 

“Woah, lega, akhirnya kemas jugak dorm kita ni,” kata Key dan membaringkan dirinya di sofa ruang tamu.

 

Staff membaling soalan ke arah Shinee dan sasaran tepat terkena pada muka Onew.

 

“Afa fih, fak fampak fah,” kata Onew dengan kad soalan yang masih lagi dimukanya.

 

Taemin mebaca soalan yang melekat di muka Onew, “ Shinee, siapa yang rajin memasak di dorm?”

 

“Semua pandai memesak kecuali encik Taemin,” kata Jonghyun.

 

“Hello, I reti masak okey,” kata Taemin dengan gaya divanya keraan sudah terikut dengan perangai Key.

 

“Buktikan, maknae,” cabar Minho dan berhi-5 dengan Key.

 

Taemin yang menyahut cabaran dioarng semua terus ke dapur untuk memasak.

 

“Patutkan kita tolong?” tanya Jonghyun.

 

“Hahahah, tak boleh nak bayangkan si Taemin masak, entah-entah telur tu dia kata sayur, sayur tu dia kata buah,” kata Onew sambil ketawa.

 

“Kita rehat ajelah kat sini, biar si Taemin tu yang masak,” kata Minhoo yang turut membaringkan dirinya di lantai ruang tamu itu. Onew dan Jonghyun pun join bersama untuk  tidur. 4 orang ahli Shinee itu semuannya tertidur. Pd dan Staff yang kepenatan pun tertidur juga, maka tinggallah si Taemin seorang diri di dapur.

________________________________________________________________________________________

Di dapur,

“Saya takkan masak, tapi saya akan telefon kedai Mak Joyah yang kita pergi hari itu untuk membuat pesanan,”kata Taemin depan kamera. Taemin menelefon kedai Mak Joyah dan dia pun keluar untuk mengambil makanan tersebut.

 

Beberapa minit kemudian, Taemin kembali dengan membawa makanan yang dia pesan.Taemin berpura-pura memanaskan makanan tersebut, dan menghidangkannya di atas meja. Dalam kata lain, Taemin sudah pun melatakkan banyak garam dan gula dalam makanan itu. padan muka dioarang.

 

“Hyung, makanan sudah siap,” laung Taemin dari dapur menyabakan semua ahli Shinee bangun dan menuju ke dapur, termasuklah staff showtime.

 

 “Tak sangka magnet kita sudah pandai masak,” kata Key dan mula menyuapkan sup itu ke mulutnya. Keadaan yang tidak dijangka mula berlaku apabila Key yang memegang sup itu dengan tidak sengajanya membalingkan sup itu ke arah PD. Ini kerana sup itu terlalu manis menyebabkan Key terlebih hyperaktif daripada biasa. Kesian PD itu, bermandikan sup yang panas.

 

Staff showtime dan SHinee hanya mampu ketawa sahaja. “HAHAHAHA.”

 

“Apalah Keyjang ni,”kata Minho. Minho pun dengan karismatiknya menyuapkan telur ke dalam mulutnya dan dia terlalu terkehut kerana telur dadar itu terlalu masin. “ARRHHH, MASIN,” kata Minhoo sambil memegang telur itu dan dia pun terbalingkan telur itu kearah Taemin.

 

“PANASSSS, AKU BERTELUR,” Taemin menjerit kerana telur dadar yang baru digorengnya tadi masih panas seperti sup tadi.

 

Keadaan menjadi huru hara sekejap, dan Pd pula masih perlukan rawatan untuk sup panas, jadi dia meninggalkan set pengambaran dengan lebih awal.

 

 

“Shinee, sekarang sudah tiba slot penutup, buat ucapan,” laung puan Mayonis selaku penolong PD.

 

“Terima kasih kerana menonton Shinee Showtime yang bertemakan Shinee di dorm untuk episode kali ini,” kata Onew sambil melaung depan kamera. Pekik telinga staff dibuatnya.

 

“Taemin, kau letak apa dalam sup ini,” jerit Key kepada Taemin.

 

 “Tak letak apa-apalah,” jawab Taemin dengan muka yang innocentnya.

 

Taemin dan Key mula bertekak antara satu sama lain.

 

“Jom korang kita pergi makan kat luar,” Jonghyun mengajak Onew dan Minho untuk makan di luar meninggalkan Taemin dan Key di dapur itu.

 

Semua staff sudah pun mengemas barang untuk pulang.

_____________________________________________________________________________________________

A/N: Sorry for this short update.

Note: Kepada pembaca setia Exo Kingdom, saya minta maaf kerana masih tidak dapat mengupdatekan lagi cerita itu kerana saya tengah busy siapkan one shot Exo Collection yang mewakili setiap 12 orang itu. sekrang saya sudah siapkan 7 cerita, tinggal 5 aje lagi, maka bersabarlah yer.

Jangan lupa baca Exo One Shot Collections. XOXO

From: amyamira912

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
jjongkeylover
#1
Chapter 9: jgn la delete..kelakar dan best la citer ni..jgn la delete~~~
GDScremer #2
Please dont delete
IreneXiuMinNie
#3
Chapter 9: Jgn delete citer ni double zzang tau....
SuperShannon
#4
Chapter 9: Nooooo don't delete this story!!!
IreneXiuMinNie
#5
Chapter 8: update soon...
SuperShannon
#6
Please upload this story in English please?!!
IreneXiuMinNie
#7
Chapter 5: lawak lah...update soon...