Bab 9

My First Love

Jiae melihat papan kenyataan di sekolah tetapi dihalang oleh sekumpulan pelajar. Hongbin melihat sahaja dari jauh. Hongbin masih memikirkan dengan peragai Jiae. Jawapan Jiae itu lagi mencurigai. 'Kenapa dengan Jiae ni. Selalunya tak suka dengan kem sebab melecehkan. Tahun lepas pun dia tak pergi. Puas aku pujuk tapi tak nak pergi juga. Yang ini pelik. Aku tak sempat pujuk pun dia dah nak pergi," cakap Hongbin keseorangan. Tiba-tiba Jungkook datang kepada Hongbin. Baru Hongbin mahu pergi dari situ tetapi dihalang oleh Jungkook. "Aku nak cakap ni," cakap Jungkook. "Apa benda nya," balas Hongbin. "Kau pergi ke kem tu," tanya Jungkook. "Kalau aku jawab ya macam mana? Kau nak buat dekat aku?," tanya Hongbin dengan marah. "Tanya je. Jangalah marah. Yang budak nerd tu pergi ke tak?," tanya Jungkook lagi. "Siapa budak nerd? Aku tak kenal?," perli Hongbin. "Ah! Aku nak tanya pun tak boleh!," marah Jungkook dan terus berlalu dari situ. Hongbin merasakan ada sesuatu terjadi pada Jungkook dan Jiae. 

Hongbin mesej kepada Jiae. 

Annyeong Jiae. Awak ada masa tak? -HONGBIN-

Ada je. Kenapa? -JIAE-

Saya tahu nak ajak awak keluar . Boleh? -HONGBIN-

Boleh je. Dekat mana nak keluar? -JIAE-

Dekat taman yang selalu kita jumpa lah. Petang nanti saya jemput awak.  Alang-alang dekat taman, kita boleh jogging juga -HONGBIN-

Okey. Awak suka guna kan masa awak dengan perkara yang berfaedah. Tak nak buang masa tu -JIAE-

Tak ada lah. Hehehehehe -HONGBIN-

Hongbin membersihkan badannya untuk menjemput Jiae. Beberapa jam kemudian, Hongbin sampai ke rumah Jiae. Hongbin menekan loceng. Yoona telah membuka pintu. "Nak cari siapa?," tanya Yoona. Belum sempat Hongbin menjawabnya, Jiae mencelah degan terburu-buru. "Jom, Hongbin!," ajak Jiae dan terus menarik lengan Hongbin dengan kuat. Hongbin menundukkan kepalanya kepada Yoona. "Cakap tak ada kawan. Itu apa. Hensem pula tu," cakap Yoona keseorangan. 

Jiae berhenti di pondok. Jiae menjadi tercunggap-cunggap kerana berlari dengan laju. Hongbin masih okey lagi. "Sorry buat awak lari. Sebab saya tak nak onnie saya tanya macam-macam dekat awak," terang Jiae. "Biarlah! saya sedia menjawab," cakap Hongbin. Jiae mencebik. "Awak tak perasan ke?," tanya Hongbin. "Perasan apa?," tanya Jiae balik. "Awak tak pakai cermin mata lah. Awak nampak ke?," jawab Hongbin. "Patutlah....saya tak nampak dengan jelas tadi. Nasib baik saya boleh nampak masa kita berlari," cakap Jiae. "Tapi cantiklah. Awak makin comel," puji Hongbin. "Dah jom! Kata tadi nak berjogging," ajak Jiae. Hongbin tersenyum. Jiae menjadi malu. 'Kenapa aku boleh nampak sikit kalau tak pakai cermin mata? Selalunya tak pun. Kena cakap dekat onnie ni' bisik hati Jiae.

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
ierashahira
wahai kepada semua pembaca cerita saya, sila jawab soalan saya ^^

Comments

You must be logged in to comment
ByunBaekWifey
#1
Ohh bestnya~I need a sequel~! ^.^
taoliaa
#2
good ending ....^_^
overdosing14
#3
Chapter 24: good ending! i like it. Tahniah sebab dah habiskan cerita ni
ChachaPippo
#4
Chapter 24: lolololol.. author , hohoho .. best2 xD
k-hope
#5
Chapter 24: Wow.......daebak2.....jungkook ngan jiae dah kawin....huhuhuhu....tp tak rasa kesian pun ngan hongbin...hongbin baik sgt
amy_baekhyun98 #6
Chapter 23: Pada pendapat saya,awak habiskan je cite ni selepas bab ni. So endingnya jungkook dan jiae dh couple, sbb awk buat cite ni utk dorang berdua. Then, awk buat sequel story tentang hubungan hongbin dan hayoung. Mesti ramai suka (termasuk saya XD). But,fokus dulu dkt PT3 sbb itu lebih penting. Good luck for PT3! Fighting!
minlee123 #7
Chapter 23: Sambung cerita ni best .wat lah hongbin hayoung couple
minlee123 #8
Chapter 22: Ambik jelah hongbin tu hensem apa