Chapter 6

Accept My HEART [sequel]
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

 

 

Luna memandang screen phonenya tiada panggilan ataupun message yang masuk dari Kai , sudah 2 hari Kai tidak menghubungi luna. Rasa risau di dalam diri luna semakin menjadi-jadi. Luna bangun dari duduknya lalu mengemas barangnya dan kakinya melangkah keluar dari bilik perjabatnya. "Suzy saya keluar dahulu kalau ada apa-apa call saya ye" kata luna kepada pembantu peribadinya iaitu suzy "Puan nak pergi mana? " tanya suzy "saya ada hal kejap" balas luna "baiklah puan" kata suzy lalu menundukkan kepalanya sedikit. luna pun membalas dengan senyum lalu beredar dari perjabatnya. 

 

Luna meletakan keretanya tidak jauh dari Cafe Coffee of Dream . Luna menolak daun pintu cafe milik kyungsoo lalu langkahnya pergi ke arah kaunter dan terlihat kyungsoo sedang memeriksa barang "Annyeong kyungsoo" kata luna dengan lembut. kyungsoo terkejut sedikit dengan kehadiran luna lalu dia berjalan ke arah luna "Eh Lunaaaaa annyeong!!! Haaaa ada apa kau datang nih?" tanya kyungsoo "Emm kai ada? dah 2 hari dia tak contact aku lah kyungsoo" kata luna dengan nada sedikit sedih "Kai? dia tak masuk kerja hari nih" balas kyungsoo "Haaa? kenapa? Dia sakit ke?" tanya luna dengan sedikit risau. kyungsoo membawa luna duduk di meja tang kosong "Duduk dulu" pelawa kyungsoo, luna yang keliru hanya mengikut arahan kyungsoo. Kyungsoo duduk berhadapan dengan luna "Kau dengan kai gaduh ke?" tanya kyungsoo "Haaa? gaduh? tak ada kami oky je" balas luna "hari tuh aku nampak dia nangis" kata kyungsoo 

 

Flashback 

Kai membuka pintu rumanya apabila seseorang mengetuk pintu rumahnya . Apabila kai membuka pintu tiada siapa yang berada di hadapan pintu rumahnya, Kai terpandang kearah bawah dan ada sepucuk sampul surat dihadapan pintu, kai mengambilnya lalu memandang pada permukaan surat tersebut yang tertulis "To:KAI" namanya sendiri. "Untuk aku? tapi dari siapa?" kata Kai seorang diri lalu dia melangkah kedalam rumah dan duduk di atas sofa. Kai membuka sampul surat tersebut dengan berhati-hati lalu dia mengeluarkan isi didalamnya, mata kai membutang apabila terlihat gambar luna bersama seseorang jejaka yang kai sendiri tidak mengenalinya. Kai memandang gambar luna lama dan air mata kai akhirnya gugur "luna...kau khianati aku? sampai hati kau kan" kata kai lalu mengenggam kepinggan gambar luna. "Hoi makan jom" kata kyungsoo yang baru keluar dari dapur dan berjalan ke arah kai "Kau kenapa?" kata kyungsoo mengejutkan kai dari lamunanya dan kai cepat-cepat mengelap air matanya "Aku...aku naik atas dulu" kata kai lalu bangun dari duduknya dan melangkah laju meninggalkan kyungsoo yang terpingga-pingga. "Kai nangis? tapi kenapa?" kata kyungsoo perlahan. 

 

end flashback

 

"Kai nangis? tapi sebab apa?" tanya luna "Aku tak tahu sebab apa dah 2 hari dia duduk kat dalam bilik t

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xoxogirl2 #1
Chapter 8: X yah padam cite ni cite ni best btw update soon
xoxogirl2 #2
Hieeeeeeyaaaaaah
xoxogirl2 #3
Chapter 1: Mesti best huahhh
atikahbp #4
Chapter 8: x yah padam citer ni best ahh >.<
ExoLover01 #5
Chapter 8: Update soon...cite ni best x yah lah padam
kaimin97 #6
Chapter 8: xsetuju ! citer ni best . sambung je T.T
ain_dks #7
Chapter 7: Update la cepat. X sabar nak bace chapter yg seterusnya
atikahbp #8
Chapter 7: palli update ^^ :v
atikahbp #9
Chapter 5: jangan padam .. srs best gilaa
kaimin97 #10
Chapter 5: janganlah padam , best ah cerita , srsly best .. i will wait for the next chapter , oky !