CRAZY CONFESSION

Idiot Housemates
Please Subscribe to read the full chapter

 

Jin tersenyum dan mendekatkan wajahnya ke Hyuri. Nafasnya dapat dirasakan,. dan membuatkan bulu roma Hyuri tegak berdiri.

"Oppa... Oppa pun nak kiss saya macam Jungkook dengan Taehyung buat ke...?" Terketar-ketar tangan Hyuri menolak tangan Jin. Jin tergelak dan mengusap kepala Hyuri sehingga rambutnya berserabut dan kusut.

"Andwae~ Saya nak usap kepala awak je.. Awak ni comellah . Macam kucing~"

"Ehmm, oppa.. Yang pasal oppa suka saya tu.. Saya...-"

"Tak apa. Awak tak suka saya . Saya cuma cakap, saya suka awak je . Awak nak suka sesiapa, itu hak awak. Saya tak boleh buat apa."

"Err,.. Oppa..,-Awak punya kepala dah okey?" Hyuri mencuba sedaya upaya untuk menukar topik . "Dah okay sikit lah.. Minggu depan saya dah boleh start kerja kot."

"Oh baguslah.. Saya tengok bahu awak pun dah okay juga kan?"

"Ya~ Jom tolong saya buat dinner? Nanti budak-budak tu balik, mesti lapar." Jin berdiri dan menghulur tangannya, berharap agar Hyuri akan menyambut.

"Okey~" Tangan mereka berdua berpaut.

=================================================

Hyuri menutup suis lampu lalu merebahkan dirinya ke atas katil .Phew, akhirnya dapat baring dan rehatkan diri juga. Sehari suntuk buat kerja, sudah pasti ianya meletihkan. Matanya masih celik lagi. Dia teringat semula antara perkara yang paling memalukan baginya.

 

"Ya, itu dare aku. Aku dah buat betul-betul. Baru je tadi. Kenapa?" Kata-kata Yoongi pada hari itu masih lagi terbayang di dalam mindanya. Dengan wajahnya yang pucat, bibirnya yang kecil, pipinya yang agak kemerah-merahan sedikit,. segalanya masih jelas tergambar. Kepalanya digeleng berkali. Yoongi hanya melakukan dare nya sahaja.

"Aku suka kau." Ah.., itulah kata-kata yang paling memalukan Hyuri pernah berkata. Sungguh, jikalau masa boleh dibeli dengan duit, sudah pasti dia mahu membeli masa untuk berpatah balik. Semuanya merupakan satu kesilapan. Mujurlah Jimin ialah seorang yang sentiasa positif dan riang. Phew.

"Ke...Aku dah tersuka dekat kau...?" Kim Taehyung. Ianya... tidak mengejutkan langsung. Taehyung merupakan seorang lelaki yang berfikiran rawak. Kalau hendak bergaul dengannya memang mudah. Seorang lelaki yang mudah terhibur dan gemar menghiburkan orang. Bagi Hyuri, walaupun Taehyung seorang lelaki yang agak pelik, dia seorang yang penyayang dan baik hati.

Walaupun kadangkala dia tu agak menjengkelkan.

"Hahaha, ya. Aku suka kau. Pelik ke? Tak kan?" Langsung tidak dijangka, Jungkook yang seringkali mencari fasal, ada hati dan meluahkan perasaanya sebegitu.

"M...Mungkin... sebab saya suka awak?" Oh tidak. Jin juga turut meluahkan isi hatinya dengan cara yang pelik,. Kenapa.hampir.semua.teman.serumahnya.sukakan.dia? Bukankah ada berjuta-juta lagi perempuan di luar sana? Mujurlah Jimin, Namjoon dan Hoseok langsung tidak pernah menyentuh tentang cinta.

Lamunannya terhenti apabila seseorang tiba-tiba mengetuk pintunya. "Hishhhh nak apa?!" Hyuri mendengus marah . Dia baru sahaja hendak tidur.

"Hyuri!!! Buka pintu!" Berkali-kali Jungkook mengetuk pintu bilik Hyuri .

"Nak apa?!"

"Bukalah pintu dulu~"

Hyuri bangkit dari katilnya dan membuka pintu . "Ha, kau nak apa??"

"Aku takutlah nak tidur sorang-sorang.." Kuku di ibu jari kanan menjadi mangsa digigit.

"Kenapa?"

"Aku teringat cerita hantu yang aku cerita hari tu.."

"So?" Hyuri bercekak pinggang dan menjeling tajam ke arah Jungkook. "Aku... nak tidur dengan kau boleh?~" Dia memandang mata Hyuri dengan sayu .

"Macam mana kalau aku kata tak?"

"Aku janji, aku tak berdengkur ."

"Macam mana kalau aku kata tak?"

"Teman aku tidur kat ruang tamulah kalau cenggitu~ Bolehlah Hyuri,bolehlah~" Jungkook menarik lengan Hyuri.

"Yalah, yalah.. Aku tidur atas sofa,kau tidur atas lantai . Boleh ka

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
AssiraNKim #1
Chapter 31: Why must you do this to me huwaaaaaa
scyaheeda
#2
Chapter 31: Author nim kot ye pun nk memasak jgn potong bawang kat sini.. ㅠ_ㅠ
ChoiHyeNa-ssi #3
Chapter 31: X sabar nk tunggu chapter seterusnya
SeyoonExoBts #4
Chapter 29: awak ada fb?
SeyoonExoBts #5
Chapter 18: hyuri & suga(yoongi)-hyuyoon
SeyoonExoBts #6
Chapter 15: sweet sangt....saya pun taejin shipper...
SeyoonExoBts #7
Chapter 10: wah bestnya..saya ship HyuMin..dorg sesuai...
Coco_Cherry #8
Chapter 29: Omg sye menangis~ Terima kasih sgt² ~ Ff nih daebak !
Tapi yg yoongi nih ? Em em utk sequel ke ? Takpe takpe sye tggu je pape pun ^_^
Okay tataaa~
scyaheeda
#9
Chapter 29: Author nim adakah ini preview bg next season?
Yuuna_Chanyeol #10
Chapter 28: Serious awak berjaya bwdkan sya menangis .i give 1000 bintang 100 thumbs up 0 buu .. Sumpah best .. Nnt klu ad season 2 mcm mna saya na taw ?