OMG .. SGMH 3

Ợḥ Ṃỵ Ḡợḍ..! She Got My Heart
Please Subscribe to read the full chapter

Pagi itu Cikgu Lee Kwang Soo masuk kelas dengan tergesa-gesa dan dibelakangnya ada seorang gadis yang lengkap beruniform sekolah mengekorinya.Siapa agaknya ya??? Hah siapa lagi kalau bukan budak yang nak pindah sekolah tuuu!!!Ga Yeon

 

”Selamat pagi semua, hari ni kita ada rakan baru yang baru berpindah ke sekolah ini.”Cikgu Lee Kwang Soo begitu serius sekali mengungkap kata-katanya.Namun disambut dengan gelak ketawa dari murid-muridnya. Hairan! Apasal semua ketawa… Ada persembahan badut sarkas ka???

 

“Diam semua….”Marah Lee Kwang Soo, namun makin kuat pula ketawa yang meletus dari murid-murid kelasnya.

 

“Kenapa kamu semua ketawa??”Soal Cikgu Kwang Soo hairan.

 

“Haha… Cuba cikgu tengok bawah…..”Kata salah seorang pelajar yang memakai name tag bernama Park Chanyeol. Cikgu Kwang Soo mengikut apa yang dikatakan oleh pelajarnya, dia tunduk melihat ke bawah. Mak Aiiii!! Macam mana boleh jadi macam ni….!! Kasut sebelah selipar jepun berkepala Shin Chan sebelah lagi kasut kulit berwarna hitam.

 

“Haishhhh”Terus saja Cikgu Kwang Soo mengeluh sambil mencekak sebelah pinggangnya. Dia turut ketawa melihat kepandaian dirinya sediri…. Good!!!Setelah ketawa mereka semua reda baru Cikgu Kwang Soo mengulangi kata-katanya tadi.

 

“Okey… semua hari ni kita ada perlajar baru…. Suka tak???”Tanya Cikgu Kwang Soo bergurau.

 

“Tak….”Jawab murid-muridnya bergurau juga…

 

“Mmmm… Okey sekarang kamu boleh perkenalkan diri kamu kepada yang lain… Silakan….”Arah Cikgu Kwang Soo kepada Ga Yeon.

 

“Saya ke Cikgu”Ga Yeon menunding jari kearahnya sendiri.

 

”Habis tu takkan saya pula!!”Marah Cikgu Kwang Soo… Ish! Orang tanya pun tak boleh, tak yah la garang sangat…

 

Ga Yeon cuma tersengih memandang cikgu barunya itu dan selepas itu barulah dia memperkenalkan dirinya.

 

”Annyeong Haseyo… Nama saya Song Ga Yeon… Tapi boleh panggil Ga Yeon saja… Saya dari daerah Goyang.. Selamat berkenalan…”Ga Yeon memperkenalkan dirinya secara formal.

 

”Bagus! Kamu boleh duduk disitu…. Sebab tempat tu ja yang kosong… Ingat jangan nak pandai-pandai ubah tempat…”Kata Cikgu Kwang Soo.Jarinya menunding kearah satu tempat kosong yang bersebelahan dengan seorang lelaki yang bername tag Jackson Wang. Amboi kacukan apa ni…!!

 

Ga Yeon melangkah ke tempat duduk barunya. Dia senyum kepada lelaki yang akan menjadi rakan sekelasnya dan juga jiran sebelah kerusi kelasnya.Namun lelaki itu memandang Ga Yeon dengan pandangan yang sukar ditafsirkan. Aneh mengapa begitu ya??? Tidak sukakah dia kepada Ga Yeon. Hek eleh macam Ga Yeon nak sangat duduk sebelah dia…. Tu Cuma arahan Cikgu Kwang Soo jaaa kalau tidak memang tak lahhhh…

1 minit…
2 minit…
Tiba-tiba Ga Yeon teringat sesuatu….

 

”Ehhh… kejap… Apasal aku macam pernah tengok je makhluk ni”Tanya Ga Yeon dalam hati


”Oh My God” Ga Yeon seperti sudah mengingati wajah lelaki yang duduk bersebelahan dengannya..


”Hadoi…. Kenapalah boleh satu sekolah pulak dengan mamat bawa kereta lembu ni?? Mati aku”Omel Ga Yeon dan serentak dengan itu dia menghentak kepalanya sendiri ke meja tulis… Memang matilah dia… Bala! Bala! Bala ni!

 

. . . .

 

Setelah satu jam setengah berlalu barulah tamat waktu kelas Cikgu Kwang Soo… Ajar apa entah lama sangat. Satu apa pun Ga Yeon tak faham…


Ga Yeon memerhati semua rakan sekelasnya yang baru.Ada yang mengangkat tangan kepadanya tanda perkenalan.Dia hanya membalas dengan anggukkan dan senyuman.


Namun tiba-tiba Ga Yeon dapat merasa satu aura yang aneh di sebelahnya, aura seperti langsuir kehilangan langsir.Ga Yeon menoleh melihat lelaki yang duduk bersebelahnya.Pandangan mata Ga Yeon dan Jackson bersambung. Bagaikan renjatan elektrik pandangan mata Jackson membuatkan Ga Yeon gelabah dan dia cepat-cepat memaling pandangannya kearah lain. Huh seram betul….

 

”Aku rasa kau ingat aku kan?”SoalJackson tiba-tiba dengan sebelah keningya diangkatkan.

 

”Haaa??? Saya kenal kamu mehhh?”Ga Yeon menjawab dengan muka yang penuh dengan kepura-puraan. Ya itulah bakatnya yang terpendam selama ini.

 

”Kau jangan buat-buat tak kenal pulak!! Aku yang hari tu kau..”Belum pun sempat Jackson menghabiskan ayatnya Ga Yeon memotong.

 

“Maaf lah Encik… Doktor baru saja mengesahkan saya menghidap amnesia semalam jadi oleh sebab itu saya tidak dapat mengingati Encik…”Ga Yeon masih mahu berpura-pura. Siap guna bahasa formal lagi…

 

“Kau….”Seperti tadi juga belum pun Jackson ingin membalasnya ada saja yang menyampuk….

 

”Jackson ku sayang…! Jom pergi tandas jap aku takut lah nak pergi sorang-sorang , orang kata kat tandas tu ada hantu Kak Limah Balik Rumah.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
xoxogirl2 #1
Chapter 11: Best cite btw daebak sangat...hoho
xoxogirl2 #2
Haha.........
Imxryz
#3
Is there an English version?
Kkyungwifeuu12_
#4
Chapter 11: Aish ,bru skng on ._. ,Alooo ,,Cite ni da abez ..Lemme cry T.T //Lap hingus kt baju bambam// ...........X de Series 2 ke ? T.T .I will miss this FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF ~ .________. ...Great Job Author-nim~^^
misz_dina #5
Chapter 11: Best...sweet sungguh ga yeon dgn jackson>\\\<
Tasha16
#6
Chapter 11: Alah fanfics nie dah habis
ika_zul #7
Chapter 11: best giloss...buat la lagi fanfic jackyeon !!
vixxstarlight3012
#8
Chapter 11: Best habis ending die....lain kali buat fanfic pasal mereka lagi ok????jackyeon♥
emelynadya #9
Chapter 10: Hrap2 la Ga yeon itu adalah tunang Jackson..
KEAJAIBAN PASTI BERLAKU KAN!!
Sedih plak tngok si Ga yeon tu..ishx2
vixxstarlight3012
#10
Chapter 10: in love with this story..keep update