Offically Loving You

Under 8ighTeen

Tittle : Offically Loving You
Character : Je Jae(OC)  Kim Jongin  EXO
Requested By : NickyNick

 


 

Orang ramai mula membanjiri shopping mall yg terletak di Myeong-dong itu, kerana hari ini ialah hari dimana EXO mengadakan satu event, khas untuk peminat bagi mendapatkan tanda tangan. Dan aku antara salah seorang dari fans yg sedang bersesak di ribuan fans yg lain. Aku sedaya upaya menyelinap masuk ke dalam sesakan orang ramai menyebabkan  tubuh aku tertolak ke sana ke mari. 

"Excuse me, excuse me..tumpang lalu. Ops! Mianhae, mianhae.." Aku terpaksa meminta maaf beberapa kali kerana aku asyik terlanggar orang lain. Aish!! Kalau bukan sebab 'dia', tak kuasa aku nak datang event yg gila2 ni. Tapi aku dah terdesak sangat sebab aku dah lama tak jumpa 'dia'. Aku datang event ni pun sebab aku nak tengok rupa 'dia', nak lepas rindu dengan 'dia'..Aku rindu dia sangat2.

"Arrhh! Oppa!! Oppa!!! Saranghae!!!!!"

Bingit telinga aku bila fans mula menjerit sebab EXO dah muncul. Aku mejongketkan(??) kaki aku yg sedia pendek ni(Okay, aku tahu aku kecik) dan melihat  ke arah EXO. Mata aku melilar mencari seseorang dan yup! Mata aku hanya memfokuskan ke arah 'dia' yg sedang kusyuk bermain dengan telefonnya. Wahhh..akhirnya aku dapat juga tengok rupa dia. Handsome macam selalu dan makin..HOT! *Meleleh air liur* 

Ppyong! Ppyong!

Tiba2 telefon aku berbunyi. Aku segera memandang ke arah skrin dan nama yg tertera di skrin tersebut membuatkan aku happy tak terhingga. Dan orang itu ialah..Kai. Yup! Kai adalah kawan aku dan hubungan kami sangat rapat disebabkan kami belajar di sekolah yg sama. Walaupun kami cuma berkawan, kami masih dalam fasa mengenal hati budi masing2. Tapi terang2 aku sorang aje yg nak kat dia, dan Kai sendiri tak tahu yg aku ada hati kat dia. Lagi pun, status Kai sebagai seorang idol menyukarkan Kai untuk berhubungan dengan perempuan. Kang tak pasal2 girlfriend dia tu kena serang. Uhhh..seram..

Lupakan pasal tu, aku segara membaca mesej yg Kai send kat aku.

Je Jae..Awak mana?
Saya tak nampak pun awak?
Betul ke awak datang ni?
Awak tipu eh?

-Candy Crush

Aku tersenyum meleret. Aku segera memandang ke arah ahli EXO dari jauh yg sedang berjalan di atas karpet. Aku dapat tengok mata Kai sedang tercari2 seseorang di dalam ribuan fans yg hadir.

Aku segera menaip sesuatu.

Orang ramai sangat lah.
Saya dah tersepit kat sini,kat tengah2.
Ikutkan hati, saya dah lama balik.
Nasib baik awak ugut saya :(
Saya nampak awak,
awak tak nampak saya ke?
-Me

Aku pandang Kai sekali lagi, dan dia sedang tertunduk melihat skrin telefonnya. Aku ternanti2 balasan SMS dari Kai.

Ppyong! Ppyong!

Aku tersenyum dan cepat2 membaca mesej tersebut.

Tak nampak pun :/
Cuba awak buat sesuatu
untuk tarik perhatian saya :)
-Candy Crush

Aigoo..mengada2 la dia ni. Tanpa berfikir panjang..

"Ehem, ehem.." Aku berdehem terlebih dahulu untuk membersihkan tekak, dan.."Oppa!!"

Cepat2 aku menekup mulut. Ommo!! Tak pernah2 lagi aku panggil dia 'oppa' selama ni. He-he-he..Aku pandang Kai dan dia juga tengah pandang aku dengan senyuman kecil di bibir.

"Kai!" Aku melambai tangan ke arah Kai sambil menyebut namanya tanpa mengeluarkan suara. Spontan Kai membuat bentuk hati menggunakan tangannya dan pandangan itu..Ommo! Dia memang tujukan ' bentuk hati' tersebut ke arah aku sambil tersenyum nakal. Kyaa!! Nak pengsan~ 

Aku tersenyum malu. Senyuman aku meleret sampai ke telinga.Dalam hati aku sekarang ni dah berbunga2, bukan setakat berbunga2, siap dengan taman sekali.

"Ommo! Kai! Sarangahae!" Jerit seorang fans terlebih excited bila Kai buat macam tu. Perasan la tu! 

Ppyong! Ppyong! 

Okay, saya dah nampak awak :')
Awak cantik sangat..
Rupa awak dah lain la,
makin comel ^ ^
-Candy Crush

 

Aww~ Melting..

Tengah aku syok2 berangan tu, tiba2 keadaan mula menjadi riuh rendah apabila EXO mula meninggalkan fans kerana mereka ingin masuk ke bilik persalinan. Orang ramai mula tolak menolak menyebabkan aku hilang arah dan terkebil2, sebab otak aku tengah blank.

Ppyong! Ppyong!

Je Jae..  
Saya masuk dulu.
Jumpa awak nanti.
Take care! Luv ya :)
-Candy Crush

Aku pandang ke arah Kai yg dah makin jauh, dan dia tengah pandang aku dengan risau. Dia macam tak selesa bila tengok aku asyik kena langgar dengan fans yg lain. Sebelum Kai hilang dari pandangan, aku dapat tengok Kai sedang membisikkan sesuatu ke arah petugas keselamatan.

"Ouch!"Aku terjatuh dalam sesakan orang ramai. Ugghh! Geramnya aku! Mata diorang letak kat lutut ke sampai aku yg besar ni pun diorang pergi langgar! What the fish!

"Je Jae-shi?" Tiba2 satu suara menegur aku. Aku mendongak memandang lelaki itu, dan dia seorang petugas keselamatan.

"Err..ya, saya."

Lelaki itu tersenyum." Awak boleh ikut saya. Saya akan hantar awak ke dalam ikut jalan yg lebih selesa. Kalau awak ikut sini, memang sesak." Ujar lelaki itu. Aku mengerutkan kening. Kai ke yg hantar lelaki ni untuk tolong aku? Tanpa berfikir panjang, aku segera mengikutinya.

"Ohh..kamsahamida."

Kami segera memasuki bangunan dan meninggalkan orang ramai yg sedang berbaris.


Kini aku sedang berbaris bersama fans yg lain untuk mendaptkan tanda tangan ahli EXO. Barisan memang panjang sebab fans ada lebih kurang seribu semuanya. Dan barisan yg aku tengah berdiri sekarang ni, tak lain tak bukan..barisan untuk Kim Jongin. Hehehe~

Dari jauh, aku dapat tengok Kai tengah seronok melayan peminatnya. Senyuman tidak lekang dibibirnya. Aku hanya memerhatikan setiap tindak langkah(??) Kai dengan penuh minat. Ada fans yg bersalaman, ada yg menyoal tak sudah2, dan paling aku tak suka bila fans nak ambik gambar. Siap berpelukan lagi.

Aku mengetap bibir. Erk? Aku cemburu ke?

30 minit berlalu, akhirnya sampai juga giliran aku. Tiba2 pula aku rasa nervous. Aku segera berdiri di hadapan Kai dan mata aku hanya fokus memandangnya. Kai nampak berbeza bila berada di atas pentas berbanding di sekolah dan hari2 biasa. Kai yg aku kenal lebih nampak neutral dan innocent, tapi bila dia dah berada di atas pentas, Kai sekelip mata berubah menjadi lelaki yg lebih matang dan ay~

Kai yg menyedari kehadiran aku terus tersengih2. Member yg lain juga tersenyum makna memandang Kai. Apakah?

"Anyeong." Kai tersenyum kecil. Aku ketawa lucu melihat lakonannya yg berpura2 tak kenal aku.

"Hai." Aku menghulurkan kad untuk ditanda tangan.

"Yeah, nama awak siapa?"

"Erm, Je Jae.. J-E-J-A-E."

Kai mengangguk sambil menulis sesuatu kat atas kad."Hmm..Je Jae? Cantik nama tu. Kawan saya pun ada nama macam tu gak, and dia sangat comel." Ujar Kai selamba.

"Jinja?"

"Yup! Erm, awak nak saya tulis kata2 semangat ke kat sini?" Soal Kai sambil menunjuk ke arah kad.

"Hmm.." Aku berfikir sejenak." Erm, boleh tak awak beri saya kata2 semangat pasal cinta? Saya tengah suka seseorang sekarang ni, tapi saya tak berani nak luahkan perasaan saya. Saya takut kalau dia tolak cinta saya." Dengan selamba aku cakap macam tu. Aku pandang Kai sebab nak tengok reaksi dia. Uhhh..memang nak cari nahas.

Kai mendongak memandang aku dengan muka tidak percaya."Jinja? Hmm..lelaki tu tahu ke awak suka dia?"

Aku menggeleng.

"Kenapa awak tak terus terang jer kat dia? Manatau dia pun ada perasaan yg sama kat awak. Mungkin juga dia menghadapi situasi macam awak, takut awak tolak cinta dia. Awak sendiri tak tahu kan?" Sambil Kai bercakap, sambil itu dia menulis sesuatu kad atas kad.

"Ish, tak nak la..Malu la kalau perempuan yg confess kat lelaki." Pipi aku tiba2 berubah merah. Adeh, mana taknya..orang yg aku maksudkan tu ada depan mata. Sekarang juga aku boleh confess kat kalau dia nak.

"Macam tu ke? Ohh.." Kai mengangguk."Hmm..okay dah siap. Nah." 

Aku menyambut huluran kad tersebut."Nak ambik gambar, boleh?"

Kai tersenyum kecil."Oh, sure. Meh saya tolong ambikkan."

"Betul ni?" Aku menghulurkan telefon aku ke arah Kai dan berdiri sebelahnya.

"Jauh sangat tu. Rapat la lagi." Spontan Kai menarik aku rapat dengannya. Sebelah lengannya bersilang kat atas bahu aku sambil memeluk leher aku, dan sebelah lagi memegang telefon dan diangkat tinggi.

Gulp!

Aku dapat rasakan pipi kami tersentuh.

"Kai, apa awak buat ni?" Soal aku panik dengan nada rendah. Mata aku memandang ke arah fans tanpa berkelip. Naya aku kalau diorang tiba2 serang aku.

Kai ketawa lucu."Hahaa..awak ni comel la. Terlalu lurus. Saya memang biasa kut bergambar macam ni. Ni nama dia 'fan service'. Rileks ah." Ujar Kai selamba dan mengeratkan lagi pelukannya dibahu aku. 

Fan service kepala otak hang berjambul! Yang aku ni dari tadi menahan hati drpd tercabut. Crush aku peluk aku..Hohoho..

"Je Jae, tengok la sini."

"Okay, okay." Huh, whatever..

Click!

"Okay, dah." Kai melihat hasil tangkapannya sendiri kemudian tersenyum."Wahh..comel. Ada jodoh ni. Nanti jangan lupa send kat saya." 

Erk? Aku tersengih.

"Araseo. Erm, saya jalan dulu." Aku tersenyum dan melangkah setapak.

"Je Jae." Panggil Kai tiba2 dengan muka ragu2. Dia mendekatkan wajahnya ke arah aku dengan berhati2 kemudian berbisik2 sesuatu.

"Kalau saya cakap orang tu ada perasaan yg sama macam awak..apa awak nak buat?" Bisik Kai. Serta merta jantung aku berdegup kencang. Aku pandang Kai dan dia tersenyum nakal.

A-apa yg Kai cakapkan? Dia dah tahu ke aku suka dia?

"Bye!" Ujar Kai teruja kemudian meninggalkan aku yg terpinga2 dan duduk semula di kerusinya.


Aku masih dalam keadaan terkejut. Apa yg Kai cuba nak bagitau aku?

Aku mengeluh kecil. Aku segera mengambil tempat duduk dibahagian paling belakang ketika berada di auditorium itu. Sebentar lagi, EXO akan membuat persembahan khas untuk peminat.

Lama aku termenung, baru aku sedar yg aku masih belum baca apa yg Kai tulis kat atas kad tadi. Aku segera mengeluarkan kad tersebut dari handbag dan membacanya.

"Tanda tangan jer?" Aku belek2 kad tersebut..dan jantung aku tiba2 berdegup kencang. Mata aku tidak berkelip memandang ayat yg tertulis di atas kad itu.

Perasaan yang paling seronok ialah apabila kita ada hati dengan seseorang dan dia juga ada perasaan yang sama terhadap kita. Itu yang dinamakan Jodoh :)

Aku menekup mulut. Tubuh aku terasa begitu hangat macam nak terbakar.Tangan aku menggeletar memegang kad itu. Betul ke apa yg aku nampak ni? A-apa semua ni? Kai..dah lama tahu aku suka dia..dan dia juga ada perasaan yg sama terhadap aku?

Dengan pantas, aku segera berdiri dan melangkah laju meninggalkan tempat itu. Aku benar2 keliru saat ni, aku rasa terkejut dan terharu dalam masa yg sama.

Pintu yg besar itu ditolak, dan aku segera melangkah keluar. Tiba2 sesuatu berlaku menyebabkan aku menjerit terkejut. Seseorang memeluk pinggang aku dari belakang dan menekup mulut aku agar tidak menjerit. Tubuh aku ditolak rapat ke dinding dan mata kami bertemu..

"K-Kai.." Aku tergagap2. Orang yg tengah berdiri dihadapan aku sekarang ialah Kai, dan dia tengah merenung tajam mata aku.

"A-apa yang awak buat ni?" Soal aku sambil tertunduk sebab aku tak kuat nak pandang mata dia.

"Je Jae.." Ucap Kai perlahan. Dagu aku didongakkan memandangnya. "Jadi awak dah tahu perasaan saya, kan? So, apa awak nak buat? Saya dah luahkan perasaan saya. Sekarang ni keputusan hanya ada di tangan awak sama ada awak nak terima saya atau tak.." 

"S-saya.." Aku kehilangan kata2. Aku keliru!

 "Kenapa awak tak bagitau saya dari dulu lagi? Kalau saya tahu perasaan awak terhadap saya, saya tak akan biarkan awak tunggu lama, sebab saya pun suka kat awak.." Luah Kai lalu tersenyum kosong." Jadi? Awak nak terima saya atau tak?"

Bibir aku terkumat kamit seperti ingin berkata sesuatu, tetapi suara aku seakan tersekat dikerongkong. Aku memejamkan mata lalu mengetap bibir, aku menarik nafas dalam dan.."S-saya.." Belum sempat aku meneruskan ayat yg seterusnya, Kai bertindak memegang kedua pipi aku lalu mengucup lembut bibir aku. Aku terpinga2. Terasa kejutan elektrik mengalir ditubuh aku sekarang. Dan Kai masih membiarkan bibirnya menyentuh bibir aku tanpa berbuat apa2. Yang peliknya, aku langsung tidak berbuat sesuatu. Aku hanya berdiri disitu.

"Say it.." Ucap Kai.

"S-saya.."

"Just say it.."

Aku menarik nafas dan menolak Kai jauh dari aku." Okay, saya mengaku yg saya dah lama suka kan awak! Saya dah lama ada hati dengan awak sejak awak jadi trainee lagi. Tapi saya tak berani nak luahkan perasaan saya pada awak sebab saya takut awak akan tolak cinta saya! Lagi pun, sejak awak debut jadi idol, saya makin hilang semangat nak berterus terang dengan awak sebab saya tahu status awak sebagai idol tak membenarkan awak untuk berhubungan dengan perempuan. Tapi saya tetap cintakan awak! I Love You! I do really really love you!" Dengan laju aku mengucapkan ayat itu tanpa berfikir panjang. Dan baru aku sedar yg Kai dari tadi tengah pandang aku tanpa berkelip. Ommo! Cepat2 aku menekup mulut. Aku sendiri tak sangka yg aku dengan beraninya bercakap macam tu.

"Je Jae?" Soal Kai tidak percaya. Segaris senyuman terlihat dibibirnya." Je Jae?" Soalnya lagi.

"Err..arr..erm..uhmm.." Okay, aku speechless." Sebenarnya saya.."

"Shhh.." Spontan Kai meletakkan jarinya dibibir aku dan memandang mata aku dengan menggoda.

"Kalau awak cintakan saya, saya seribu kali cinta dekat awak.." Bisik kai. Aku tersenyum lega. 

Perlahan2 Kai menarik aku kedalam dakapannya. Dagunya diletakkan kat atas kepala aku yg lebih rendah darinya. Kemudian Kai membelai lembut rambut aku yg mengurai dibelakang. 

"Saya tak tahu lagi nak cakap apa..tapi apa yg saya mampu bagitau awak sekarang ialah..i'm offically loving you.." Ucap Kai membuatkan aku tersenyum.

"Yeah..me too"

 


 

There yo go NickyNick :) Haha
Sorry la kalau tak memuaskan,
Harap awak suka.
Anyway thanks sebab request :)

 

Enjoy !!
 


 

 


 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
93Hanafayana #1
Boleh x buat jimin BTS ngan minah girls day?
93Hanafayana #2
Chapter 5: Update soon....
chnylvrus #3
Nakk request jugakk author-nim!! Best gilerr ff ni..
nadrisa #4
Chapter 4: nk request utk birthday sy bleh? birthday sy khamis ni...sy nk request chen dgn sy tgh berdating d tepi pantai sambil tgok matahari terbenam & dia buat birthday surprise....thanx author-nim...
93Hanafayana #5
Chapter 4: Nk request jugak!!!
93Hanafayana #6
Chapter 4: Wah....daebak ah....best gilerr...
baehwililly
#7
Chapter 4: ahh ~~ huhuhuh T^T ...best sangat ..nk menangis punn ada ..pipi ni dah naik blushing baca ff awak ..thanks sangat2 ..saya hargai ff ni ..XD ..melting gitu ..thanks again author nim ..mmng best betul XDDDDD
sunlight_ #8
Boleh request ke
baehwililly
#9
Chapter 3: Fuyooooo !! Cerita ni best sngt ^^ ,.huhuhu knp sehun sakit ? Dia sakit apa ?!! Sweetnya ,. Untung dapat jumpa exo .... Hahahah dah tersengih- sengih baca ff awak ni ^^ ,,saya harap awak buat lagi ... Knp jln cerita ni awesome sngt xD .. I like it !!!!

Klu awak tk keberatan blh tk buatkan imagine kai ngan je jae (yeoja) ^^ ... Kamsahh xD

Author nim jang !