CHAPTER 4

THE PERFECT GUY IS MY HUSBAND????

           minkhyung menghadap kedua ibubapanya.marah takut geram semua dipendam di dalam hati.

            ''papa ..mama sampai hati buat minkhyung macam ni...minkhyung tak sangka..mama dengan papa sanggup serahkan minkhyung dekat orang lain''ujar minkhyung sambil air matanya ditahan.

          mamanya serba salah meihat anak  perempuanya itu.dia mendekati minkhyung dan berkata''kenapa minkhyung fikir macam itu sekali..tidak terlintas pun kami nak serahkan kamu pada mana mana lelaki..''

             ''kami tiada pilihan minkhyung..ini adalah pesanan arwah datuk kamu...katanya keluarga suho sudah banyak beri jasa dekat keluarga kita..lagipun suho tu lelaki yang baik..papa percaya yang dia boleh jaga kamu''

                   ''terpulanglah mama dengan papa nak cakap betapa baiknya suho tu..tetapi minkhyung tetap dengan penderian mikhyung..minhyung tak nak kahwin dengan dia!''tegas minkhyung lalu meninggalkan mama dan papanya lalu terus menuju kebiliknya.

 

 

                   minkhyung menghempas dirinya diatas katil purse dan high heelsnye entah kemana dia mencampak barang itu..fikiranya berserabut..apa yang perlu dibuat oleh dirinya..terasa penat untuk menangung semua ini..dia kemudiannya bangkit dari katil tiba tiba kakinya tersepak hadiah dari pemberian suho tadi..dia mengambil hadiah itu lalu duduk kembali dia atas katilnya.dia membelek belek hadiah itu.

             ''tak ada kad ucapan pun..hurm tak romantik langsung''gumamnya.

terdetik difikirannya seketika..perlahan lahan dia mendekatkan hadiah itu ke hidungnya..sah! memang bau perfume suho kembali mengoda!

 

         perlahan-lahan dia membuka balutan hadiah itu dengan berhati -hati tanpa ada sebarang koyak..ternyata isi dalam balutan itu hanya sekadar buku nota purple muda kosong..

            ''dah kenapa mamat ni bagi buku kosong..?alahai..lagi satu..kenapa bau dia asyik ikat aku je lagi tadi..aduh agau jugak aku kat dia nanti ni..tak boleh minkhyung kau kena kuat daripada godaan dia..kau boleh minkhyung!eh...jap jap siapa cakap aku tergoda dengan dia!..ya tuhan!! apa dah jadi dengan aku ni!malangnya birthday aku tahun ni sob sob...''guman minkhyung sambil menarik selimutnya.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Arzahyunjoong #1
Chapter 2: Update more
Yifan_xoxo #2
Chapter 2: Update soon ;)