CHAPTER 2

THE PERFECT GUY IS MY HUSBAND????

  SUHO POV..

aku memerhati dia dari tadi ,kejap ketawa kejap tersenggih aku pun tak tahu apa yang dia borakkan dengan kawan dia tu.sebernanya dah lama aku duk perhatikan dia just dia tak tahu yang aku sebernanya...... bakal tunang dia!heheheeh kalau dia tahu mati aku!tak sanggup aku kena tengking dengan minah bruntal tu!aku rasa mesti parents dia tak bagi tahu yang dia bakal tunang aku!heheheh siaplah kau nanti!aku kerjakan!

'' woi apa yang kau tenung siapa tu!''segah baekhyun lalu melabuhkan punggungnya di sebelahku.sebaik sahaja baekhyun sergah aku kelibat minah tu sudah lesap!aish !kacau betul lah si baekhyun ni!.

''mana ada aku tenung sapa- sapa,dah lah aku kena jaga blok f, nanti kalau ada apa apa kau bagi tahu aku''ucapku lalu bangun dari kerusi.

''hah!sebelum aku terlupa cikgu hyun nak jumpa kau''ucap baekhyun.

''cikgu hyun nak jumpa aku?pasal apa cikgu nak jumpa aku?''soalku.

''mana lah aku tahu,mungkin pasal bola sepak''ujarnya.

''ok lah aku pergi dulu ''ucapku lalu melangkah keluar dari kantin.


      minkyung pov...

 ''happy birthday!untuk sahabatku iaitu minkyung!!!!''ujar chorong sebaik sahaja menerima panggilan dariku.

''hahahaha thanks! macam mana kau dah sihat sikit?''soalku.

''demam aku dah mula kebas dah esok aku maybe dah boleh pergi sekolah.jadi esok je lah aku hantar hadiah kau,aku tak larat nak pergi hotel ayah kau,sorry~''ujarnya sambil nada terbatuk batuk.

''tak pe, aku tak kisah lagi pun parents aku ajak staff staff dia je,lagi pun kau kan baru baik demam,nanti kalau demam kau tu datang balik nanti aku jugak yang susah''ujarku .

 

 

 

 

 

 

 

       ''persilakan kim minkyung untuk memotong kek dan secara langsung merasmikan hotel dari keluarga kim!!!!!!!ucap pengacara yang mengendalikan majlis tersebut.semua tetamu menepuk tangan ,tiba  tiba ada seorang lelaki berbisik ke telinga pengacara tersebut.

        ''maafkan saya,sebernanya saya baru mendapat berita yang gembira buat tetamu dan keluaga kim.sebernanya bukan sahaja keluarga kim merasmikan hotel ini, dan menyambut kelahiran anak perempuan tunggalnya malah kim minkyung iaitu satu satunya waris keluarga kim dengan rasminya akan bertunang dengan suho,iaitu anak dari keluarga jung!

 

 

 

 

   para hadirin semua menepuk tangan ,tunang?satu satunya waris keluarga kim?bukan ke yang dimaksudkan pengacara tadi tu ialah...... aku?aku tunang dengan suho?????betul ke apa yang aku dengar ni!!!!

 

 

     ''diminta suho bagi tampil ke hadapan untuk bertukar cincin dengan minkyung''

 

 

        suho berjalan menaiki pentas dan kini disebelah ku.aku mengerutkan dahi,masih tak paham situasi apa sekarang sebernanya.sesi pertukaran cincin selesai .kini dia mendekatkan badannya lalu berbisik kepadaku...

 

 

              ''kau jangan nak buat muka 'cuak'' aku buat semua ni untuk parents aku.jangan cuba nak malukan parents aku!''

 

 

 walaupun suara mamat ni perlahan tapi dia punya kata kata  tu! perghhhhhhhh!menghayati dan menguris perasaan yang terlalu dalam!!!!! 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Arzahyunjoong #1
Chapter 2: Update more
Yifan_xoxo #2
Chapter 2: Update soon ;)