Chapter 4

HOUSEMATES!
Please Subscribe to read the full chapter

Chapter 4 : Here I am!

 

"Semua sila masuk sekarang... jangan malu-malu buat macam rumah mak bapak hang." Kata lelaki yang bertubuh sasa itu. Dah badan tough melangah masuk ke dalam villa yang mewah tu ikuti dengan sebaris budak-budak tadika dibelakangnya. Opss bukan budak tadika ok tapi remaja-remaja yang brutal. Yang budak tadika tu Jung Daehyun yang overdose melalut dengan gula-gula lollipop dalam mulut dia.

"Woahhhhh besarnyee!" Yongguk melihat sekeliling villa itu. Pertama kali dia masuk ke rumah sebesar itu.

Himchan melangkah menghampirinya dan memeluk bahunya yang tough tu. "Elehh~ Kalau besar setakat ni apa barang... kau tau tak rumah aku besar macam mana? 10 kali besar dari ni tau~ Besar ni just setakat besar bilik air rumah aku je..."

Yongguk memandang semacam ke arah Himchan. Dalam kepala otak dia ligat berfikir. 'Mamat ni gile ke apa?' Dia melihat sekeliling. "Kau cakap dengan aku ke?" Dia pun bertanya dengan Himchan.

"Yah! Aku cakap dengan kau la! Bang Yongnam! " Himchan melenting.

"Ohhh..." Yongguk membuat mulut 'O'. "Tapi aku tak tanya pun..." Yongguk meninggalkan Himchan seorang diri.

Himchan melihat dia pergi dari situ. Dia berasa hairan dengan perangai Yongguk yang disangka Yongnam. Yongnam kawan sekelasnya dan sangat peramah dan tak sombong tapi kenapa hari ni perangai dia semacam je... Dia mengaru kepalanya sambil menarik beg bagasi yang berbling-bling tu. "Entah la mungkin dia tersalah makan kot."

Kesemua remaja itu berkumpul diruang tamu. Mereka duduk disofa yang telah disediakan. Zelo dari tadi bermain dengan telefon sambil tesenyum-senyum dan kadang kala marah-marah dengan telefonnya itu. Jongup yang di sebelahnya rasa hairan dengan perangai lelaki itu. Ada juga dia curi-curi melihat tapi kat skrin telefonnya hanya ada seekor katak yang melompat-lompat. Jongup pun naik pening macam mana makhluk katak tu boleh termasuk dalam skrin?. Kita berbalik kepada lelaki yang berbadan sasa itu.

"Okkk semua! Lemme introduce myself! Here~~ come trouble... ohh e yooo" Tetiba lagi IGAB kedengaran. Entah mana dah datangnya lagu tu. Rupa-rupanya telefon lelaki itu berdering. "Oppss maaf maaf" Dia mengangkat panggilannya dan beredar dari situ.

Jongup hanya mendiamkan dirinya begitu juga dengan Yongguk. Yongguk sebenarnya bosan dengan semua ini! Ehh dia bosan dengan suasana ini. Sepatutnya cuti sekolah ni dia lepak menonton perlawanan fifa bersama-sama kawannya baiknya iaitu Yoseop dan Gikwang. Himchan pulak dari tadi membelek jerawatnya kat cermin ajaibnya la konon tu. Takut sangat muka tak lawa. Opps lupa pulak dengan Daehyun. Oh Daehyun dia membebel seorang diri dalam loghatnya tersendiri sambil menggosok perutnya. Lapar la tu sampai logha terkeluar gitu~

Lelaki yang sasa itu pun kembali ke ruang tamu. "Maafkan saya... tadi ada orang call saya nak itu la ini la... diaorang ni tak faham ke saya ni busy nak meng-handle kamu semua tapi nak buat macam mana.... ok ok boleh saya teruskan.?" Hanya Yongguk sahaja yang mengangguk dan memberikan perhatian. "Nama saya Kim Jongkook si Sparta. Saya pun tak tau la kenapa orang panggil saya sparta mungkin sebab badans aya ni tough sangat kot tapi kan saya sebenarnya suka dengan gelaran tu... Tapi awak semua mesti panggil saya Mr Kim!" Dah melalut dah Mr Kim ni. "Ok ok boleh kamu semua kenalkan diri kamu semua.? Bermula dari kamu." Mr Kim menunding jarinya ke arah Yongguk.

Yongguk berdiri. "Nama saya Bang Yongguk." 

"What? Bukan nama awak Yongnam ke?" Kata Mr Kim yang duk membelek kertas biodata pelajar terbabit.

"Ehh~ errk nama saya Yongnam tapi saya lebih suka orang panggil saya Yongguk." Yongguk tersengih-sengih macam kerang yang dah tamat riwayat. Dia terpaksa lagi menipu nampaknya bergunung la dosa kau.

"Ohh baik la~~" Mr Kim hanya mengangguk sahaja. Yongguk menghelakan nafas yang lega nasib baik mamat ni tak tanya yang bukan-bukan. "Apa hobi awak?"

"Hobi saya ialah bermain bola sepak. Dulu saya pernah wakil negara!" Kata Yongguk dengan bangganya. Dari Himchan, Zelo, Daehyun dan Jongup melihat Yongguk termasuk la Mr Kim.

"Bila masa kau suka main bola bukan kau suka pergi clubbing ke?" Himchan ni mulut tak ada insurans.

"Oit kita belum cukup umur mana la boleh pergi clubbing!" Yongguk membisik.

"Bagus-bagus! Tapi saya tak pernah na

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
bysyyui
SILA KOMEN DAN SAYA AKAN REPLY PUNYE! HEIKKKK :D

Comments

You must be logged in to comment
cutiegukkie #1
best + kelakar gler cter ni!!! dah mcm org gler aq gelak sorang2! thumbs up 2 authornim 4 the marvellous n daebak story! ↖(^▽^)↗
PLEASE UPDATE SOON!!! (*^﹏^*)
Azimah #2
Chapter 9: update soon......
JunAra
#3
Chapter 9: Mcm mne sy nk Ckp erg, firstly Fanfic ni Susah sket la nk phm (ke sy yg blur?) second panamat-nya tergantung laa...
Papapun akak jgn give up! Teuskn menulis ye, sy setia membaca :)
I_Me_AiMi #4
Chapter 9: Lawak la....
saya suka sangt2

P/s:buat la jomgup cpt2 jumpa jongin...
Ff ni memng x dak cinta cintun ke
DiamondSakura
#5
Chapter 9: Biasa mmg camni ler.subs ramai tapi komen sikit.hang jangan risau.mesti ada yang baca.kalau yg dah subs tapi x baca tu lantak pi lah depa.lol. yg penting cite hang hebat sehebat pejuang yg menentang James Brooke dekat sarawak dulu /ok aku tau sejarah aku hancur/

jangan patah semangat naaa
DiamondSakura
#6
Chapter 9: 아니야!! cerita ni bbest duhhhhh! xD part Africa tu x tahan. sori ler aku da lama x bukak aff.bukak pun sekejap n xde mood nak baca. ni baru ada mood. fanfic aku pun x ter update dgn writer's block nya. . . dengan internet lembab nya sejak wifi kene potong ni!

하지만! /loo da macam juri kpop star jek aku/

your fanfic is daebak lah cik syui. nak tercirit aku bila ko cakap jimin pi africa. =•_•= pasal kontes yg ko masuk tu.aku nk tgk pic nya tapi tenet lambat sgt. mohon hantar pic2 yg ko masuk kat kontes tu kat fb messener bleh?aku da download balik heh heh. ^^
chacannie
#7
Chapter 9: new reader ^^ agagaga, bestlh ff ni !
rindunya ngn Daehyun..tetiba XD nasib baik yongguk ada, klu x pecah rahsia jongupp :3
update lagi..hehe, saya tunggu!
Wu_Family_EXO
#8
Chapter 9: Haha kesian jongup konfius..
Himchan ni tu pun nk jeles.. haha
Cite ni tetap best jngn risau.. ade je org bce cume tak sempat komen maybe..
minakwon38 #9
Chapter 9: Jangan risau meh cita ni masih terlajak laris lgi. Depa p sekolah sbb tu tak mnyempat nak komen hehhe *terkeluaq loghat Busan