Final

Memori

 

http://www.youtube.com/watch?v=kKpsxXyAteY (saya buat cerita ni sambil dengar lagu ni.Walaupun tak ada kena mengena tapi saya still nak share.kalau baca dengar la sekali lagu ni.Feeling sikit ^_^)

 

 

 

"Gege jom la mandi sama-sama." Tao menarik-narik lengan kris yang sedang baring menonton rancangan M-CountDown.Member yang lain semua dekat training room kecuali Kris dengan Tao.

 

"Aish jebal Gege..Buing-buing~" Tao dah mula buat aegyo dengan kedua belah tangannya.Kris hanya julingkan mata ke atas tapi dia tetap bangun untuk temankan Tao kalau tak bising la Dorm dengan bunyi Tao merajuk.

 

 

"Yela-yela Gege teman la ni.Tapi gege tunggu dekat luar je.kalau dalam 10 minit Tao tak keluar,Gege tinggalkan tao.Arasso!!" Tao mengangguk laju seperti budak-budak nak lollipop.

 

 

Kris bingkas bangun dari posisi duduknya dan bergerak ke arah bilik mandi yang dikongsi dengan semua ahli EXO-M.Tao menyusul dari belakang dengan gembiranya.Kris sandar di sebelah pintu bilik mandi dengan penuh gaya. "Ingat.10 minit je" 

 

 

"Arasso Gege" Tao tabik hormat dan terus masuk ke dalam bilik mandi untuk membersihkan diri yang sudah berbau bangkai sebab training sepanjang hari sebagai persediaan untuk konsert World Tour :EXO Lost Planet.Cepat-cepat Tao menyabun badan dan menshampoo kan rambut sebab bila Kris cakap 10 minit maknanya 10 minit TEPAT.

 

 

Tuala yang tergantung dekat penyidai ditarik dengan kasar dan dililitkan di bahagian pinggang.Bila Tao cukup pasti yang badan dia dah kering dia pun keluar dari bilik mandi dan jenguk di belakang pintu di mana Kris berdiri tadi.Muka Tao dah berkerut sebab tak puas hati.

 

 

"Apa gege ni.Cakap 10 minit.Tao mandi tak sampai 7 minit tau.Mana pulak dia lari ni." Tao masuk ke dalam bilik dan pakai tracksuit.Rambut yang basah di keringkan.Kemudian Tao keluar dari bilik untuk memarahi Kris yang memungkiri janji dia sebentar tadi untuk menunggu Tao.

 

 

"GEGE.Kris gege?Wu fan gege??Kris hyung???" Tao menjerit nama Kris sekuat yang boleh."Mana dia ni??"Tao garu kepala yang tak gatal.Tao cari Kris di setiap sudut dorm.Dalam bilik,bilik mandi,tandas,stor,almari,dapur dan tak lupa juga belakang Sofa."Apa ni gege nak main nyorok-nyorok pun agak la sikit."

 

 

Tiba-tiba pintu depan terbuka.Member EXO-M yang lain baru balik dari training.Luhan pelik dengan perangai Tao yang sedang tercari-cari sesuatu."Tao-yah kau cari apa tu.Kayu kungfu kau hilang lagi ke??" Luhan tanya pada Tao.

 

 

"Mana ada Lu ge.Saya tengah cari Kris gege ni.Berani dia tinggalkan saya dalam bilik mandi sorang-sorang.Dia janji 10 minit je.PENIPU" Tao menyelongkar setiap rak dan almari dalam dorm.Member pandang sesama sendiri dengan muka yang pelik dan hairan.

 

 

"Tao kau sihat tak ni.Kau cari Kris?" Lay mendekati Tao dan rasa dahi dengan menggunakan belakang tangannya.Kali ni Tao pula yang pandang Lay dengan muka yang pelik.

 

 

Member EXO-M mengelilingi dan memeluk Tao dengan air mata yang bergenang.Hanya tunggu masa untuk gugur ke tanah.Tao betul-betul pelik dengan perangai diorang yang tiba-tiba berubah."Kenapa ni gege.Chen,xiumin,lulu,Lay??" Xiumin pegang muka Tao dengan kedua belah tangannya.

 

 

"Tao pandang mata gege..Gege nak Tao dengar sini baik-baik...Kris tak ada.Faham tak.Kris tak ada dekat sini,bersama kita." Tao terkesima.Kini baru Tao ingat yang Kris tidak dapat bersama dengan mereka lagi.Tanpa Tao sedar air mata dia mengalir dari anak mata dengan deras.Baru Tao perasan TV yang Kris tonton tadi tidak menyala,sofa yang Kris baring tadi masih elok tidak bersentuh.Ace anak kesayangan Kris tiada dekat atas katil dan almari milik Kris licin tanpa seutas benang.

 

 

Huang Zitao amat merindui Yi Wu Fan,Apa yang dia nampak tadi hanyalah permainan minda,semuanya hanyalah memori lama dia bersama dengan Kris.Luhan mengesat air mata Tao dan memeluk Tao dengan erat.Luhan tahu Tao amat memerlukan seseorang yang dia boleh panggil Duizhang.Tapi apakan daya.Luhan bukan Duizhang dan sampai bila-bila pun tak ada siapa yang boleh menggantikan Duizhang EXO-M.

 

 

 

 

" Kris gege.Tao rindukan gege "

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
eunsihae_ #1
Crita pling sedih yg sya prnh bca :'( *menangis*
mpreggoland
#2
Chapter 1: uwaaaaaaa sedihnya~
sy fhm perasaan diorg...
SufiSuga83 #3
Chapter 1: Huhu..*nangis dibahu luhan*...saya pun sayang n rindukan kris gege...Sedih citer authornim ni...
Heartz_Ilayda #4
Chapter 1: Seriously *thump ups*...cerita awk mmg best...even simple tpi touch heart...
Teruskan usaha
galaxy_here
#5
Chapter 1: thanks for make me crying.saya memang rindukan dia .
Melon7 #6
Wahhh.. Daebak author nim... Its so sad
hzunio #7
Chapter 1: Ira, citer ko ni mmg sedih!!! Mmg terase menusuk di dlm hati.. Mmg tersentap.. Wa bg 5 stars! Daebakk!!
songsyerine #8
Chapter 1: Ira ko tau x aq cuba x nak ingat sal kris.... Tapi yg ni membuat aq teringatkan dia pergi... Sedih tau sampai menangis dibuatnya... Aq x sangka yg aq nangis tau... Kris oppa even u not my bias but i love u and miss u so much... Hope lah kalau kris bace ni... All his fan miss him... Please come back..
xxayakaxx
#9
Chapter 1: waaaaaaaaaaaaaaaaaaa................ira !!!! ko saje nk tumpahkan air mata mahal aq nieh kan
waaaaaaa.... kris oppaaa please backkkkkkk
dae_yeol
#10
Chapter 1: menyedikanlh cerita ni...kesian tao..