I like Him... *ooppsii*

A Promise from My Boy

Pada hari itu....

 

Bermulalah kisah pandangan pertama(ecehh ayat jiwang karat) ....

Park Hyera, telah terlanggar dengan seorang lelaki.. "Aduh, makcik kau", kata Hyera.. "Eh, makcik2 , kau pikir aku ni maknyah eh!, Aku lelaki okehh, dah aku nak blah" kata lelaki tersebut dgn muka bengis + sombong. 'Jeongmal, kenapalah aku terlanggar dengan dia , kang memang merana seumur hidup haduii,' kata hati Hyera...

Kemudian...

"Warghh... EXO! EXO! EXO!".... "OH MY HENSEMNYA!!!" "OMG.... MY HUBBY ARGHHHH" dan bla-bla-bla.. perit telinga Hyera mendengar teriakan yang bersahut oleh semua sasaeng fans yang terlampau gilakan EXO, 'Lah.. mcm lah dia nak sgt kat kau' gumam Hyera sambil buat muka menyampah... Selepas mengharungi segala cubaan untuk ke kelas , Akhirnya, dpt jugak Hyera masuk kelasnya. Hyera seorang murid yang amat miskin, yatim piatu dan sebatang kara, namun, dia mempunyai kelebihan yang sangat hebat berbanding rakan kelasnya yang lain.Kelebihannya ialah dia mempunyai otak yang genius dan dia mempunyai rupa yang dipanggil ulzzang.. Namun, siapa yang kisah dengan benda itu semua, Pelajar yang bersekolah disitu hanyalah inginkan popular, scandal dengan kingka,mempunyai kekasih yang kacak dan kaya  yang membuatkan mereka dihormati oleh semua orang termasuk guru-guru disitu. Kecuali pengetua yang amat sayangkan Hyera kerana Hyera sangat baik dan pintar walaupun dia sering tersisih di sebabkan dia miskin dan tidak mempunyai harta yang banyak. Ketika melihat EXO, Hyera telah terpandang seorang member dan ketika dia memandangnya itu .. Wajah member tu bersinar-sinar bak kristal yg mahal2 yang dijual di kedai2 Tiffany and Co. 'Ahh... Inikah cinta pandang pertama?' gumamnya sambil fangirling sendirian.

 

SEHUN POV....                              

 

"Arghh!! Pompuan mmg betul vengong betullah heii!!" Kata Sehun sambil buat muka marahnya yg hensem(Arghhh comel!!!!). Selepas itu, Sehun terus pergi ke tempat dia dan gengnya EXO selalu lepak."Eh lambat pulak kau Sehun."Kata Chanyeol. "Haish, tadi terlanggar dengan budak genius miskin tu lah herghh!"kata Sehun dengan nada malas."Dahlah, Jom gi kantin, Hyung dah lapar gilos ni,"Kata Luhan."Ya, Hyung pun jugak dah lapar. Jom"kata Xiumin.Sejurus itu, Mereka pun pergi ke arah kantin diikuti dengan Fans yang setia dan rela tidak makan  agar bias mereka makan dengan senang hati.Tiba-Tiba, Sehun pun terpandang dengan Hyera dan entah kenapa dia hairan kerana Hyera tidak kisah langsung dengan EXO dan terus sahaja pergi  ke kelas tetapi dia rasa pelik sebab ada tarikan dari diri Hyera yang membuatkan Sehun terasa ingin memandang Hyera lama.Selepas beberapa hari keadaan yang sama berterusan sehinggalah suatu kejadian yang mau di kata pelik tidak jugak...Sehun telah memanggil Hyera  untuk berjumpa dengannya di Tempat lepak EXO secara rahsia. Hyera  terus pergi ke tempat itu dengan segera dan nasib baik masa tu tiada fans yang melihat.

 

Tempat lepak EXO.......                

"Kau, mari sini. Kenapa kau selalu nampak kitorang camtu hah!" Kata Sehun. "Rilek brader rilek... benda kecil camni boleh discuss," Kata Baekhyun selamba."Cuba awak cakap kenapa awak tengok kitorang macam takder perasaan?"Tanya Suho."Hmm.. sebab saya tak minat  EXO ... maaf"kata Hyera perlahan. "Ouh... "Kata mereka kecuali Sehun."Jadi , Kalau kau tak tertarik dgn Kami, Asal kau tgok aku lain macam ha?"Tanya Sehun."Entah,"Kata Hyera . Sambil itu, Baekhyun,Chen ngan Chanyeol telah berbisik-bisik sesuatu .'Weh, kau rasa si Hyera ni suka ngn Sehun tak? ' tanya Baekhyun.'Maybe kot,'kata Chen.'Hmm, macam ni , apa kata kita aturkan blind date untuk diorang berdua?' cadang Chanyeol.'Haah, betul jugak tu'kata Baekhyun. Malam ni kita bagitau semua orang kecuali  Sehun untuk rancang blind date ni. Apa macam? Okey tak?' kata Baekhyun.'Okey'Kata Chen srentak dengan Chanyeol.          

 

Malam tu....                                    

"Cepat lah bagitau, kenapa kita meeting tanpa Sehun ni?"Kata Kris. "Begini Hyung, bla3" terang Chanyeol. "Ouh ..  Ok Ok" kata Suho.. "Tapi kita nak buat blind date diorang ni kat mana? " Tanya Lay. "Hish!, Hyung ni kan pandai2 lah kita nanti "kata Baekhyun sambil tersenyum. 

 

 

 

 Semasa di Sweet Cafe....        

 "Lambatnya diorang sampai ... Huh..."kata Sehun. Tiba2, Seorang perempuan cantik (Fikir je mcm ideal type Sehun) datang dan Sehun terkejut dan ternganga sikit mulutnya melihat perempuan itu.'Oh Mai ,  Siapa lah dia ni.. cantiknya!!!' jerit Sehun dalam hati. Namun, diluar mukanya cold aja... "Hi..... Saya Hyera ... awak ingat lagi tak saya?" Kata Hyera dengan muka tersenyum comel. 'Biar betul dia ni Hyera. Gila .... Cantiknya dia .. Wow!!' laung hati Sehun. "Awak ni betul ke Hyera .. Mcm bukan je... Takpelah duduklah dulu  dan pesan makanan"Kata Sehun .Lalu,Hyera pun duduk dan pesan makanan.. Selepas makanan sampai,"Woahh , Masschikotta!"kata Hyera.'Arghh Comelnya dia buat mcm tu!!' jerit hati Sehun apabila melihat Hyera berkelakuan macam tu. Selepas makan mereka balik , Di dalam kereta Sehun, "Jap , Aku nak berhenti kat sini jap. " kata Sehun selepas memberhentikan kereta dan keluar daripada kereta. "okay"Kata Hyera."Kenapa awak berhenti kat sini?"Tanya Hyera. "Sebab tempat ni special sangat buat aku"kata Sehun sambil tersenyum dan pergi ke arah tempat duduk yang ada di tempat situ."Wah, Cantiknya bulan dan bintang-bintang tu. "Kata Hyera teruja."Memang cantik. Aku harap satu daripada bintang dapat menemani hidup ku nanti,"kata Sehun,ketika sehun habis berkata-kata . Dia melihat Hyera yang memandang bintang itu dan dia dekat kan kedudukannya dengan Hyera. "Saya pun harap satu daripada bintang tu peneman untuk hidup saya."kata Hyera sambil memandang ke arah Sehun. Sehun melihat dalam mata Hyera , Hyera juga begitu dan muka mereka semakin  dekat,dekat ,dekat dan akhirnya bibir mereka bertaut sambil disinari bulan purnama. Selepas meleraikan ciuman tersebut, Sehun berkata "Would you be my star to accompany my life?" "Why should I?" "Because my heart choose you" "Me too" dan secara rasmi mereka ber kapel...                      

__________________________________________________________________________________________________________

Sorry.. Story ni tak best dan tak menghiburkan hati korang.. Tapi .. yang paling penting usaha.. Korang yang view  tu .. please comment.. I need your comment to improve my story.. and it gives me energy .. 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
nurulizzahramanlee
huhuu... daebak ...

Comments

You must be logged in to comment
nurulizzahramanlee
#1
Okai!!!! Maceh!!!!!
aiaiai
#2
Chapter 1: Ewoo cite dah best tau. Tapi fix pharagraphing la ;D Pening nak baca
update soon!

ps: byk2kan angst tau. peace yow
Qee_Ha
#3
Chapter 1: Hohoho..lucky betul si Hyera tuhh.. Jelly I. Hahaha. *Berlagak orang gedik* Jangan muntah tengok komen ni. /Tutup muka/
93Hanafayana #4
Chapter 1: Daebak!update soon
ImaneLuhan
#5
Daebak!! ^_^
Qee_Ha
#6
Macam best aje...macam comel aje..haha ^,^ tak sabarnya nak baca. Genre Angst ker??