My Life

Sadness, Please Go Away

Aku memandang langit yang biru. Hanya tuhan yang tahu betapa indahnya dunia ini. Yumi memandang luar tingkap. Air hujan mengaburi pandangan Yumi. Yumi menghela nafas, membayangkan keadaannya sekarang. Tanpa sedar, sebutir mutiara perlahan-lahan jatuh membasahi pipi. Kedengaran pintu utama terbuka. Cepat-cepat Yumi menyeka air mata.

 

“ Abang dah balik? “. Tanya Yumi sambil tersenyum. Senyumannya pudar apabila melihat lelaki itu tidak mempedulikannya. Yumi tidak berputus asa, cepat-cepat dia menarik lengan lelaki itu.

 

“ Abang dah makan? Jom makan “. Yumi menarik tangan lelaki itu namun di tepisnya.

 

“ Aku dah makan, sekarang kau pergi panaskan air aku nak mandi “. Balas lelaki itu tanpa memandang Yumi . yumi hanya menurut lalu ke bilik air.

 

Ini dia rutin harian insan yang bernama Im Yumi. Pagi ke sekolah, petang terperap di rumah..maklumlah isteri orang, sejak dia berkahwin dengan orang yang disayangi, Kim JungMyeon atau dikenali sebagai Suho. Hendak membuat bagaimana, syurga ditelapak di kaki suami. Walaupun Suho tidak pernah melayan dengan baik, tetapi Yumi menganggap Suho akan berubah kelak.

 

“ Yumi!! “. Bergema satu rumah dengan jeritan Suho. Dengan sepantas Yumi ke bilik .

 

“ Ya, abang? “. Terlihat Suho tercari-cari sesuatu.

 

“ Kau ada nampak baju aku warna merah biru? “ kata Suho sambil memeluk tubuh. Yumi meneguk air liur.

 

“ M..aaf, Yumi dah buang baju tu “. Tergagap Yumi berbicara. Takut Suho mengamuk. Yumi memandang muka Suho yang merah menahan marah. Cepat-cepat Yumi melutut di kaki Suho.

 

“ Yumi minta maaf abang, Yumi janji tak akan buat lagi! “. Kata Yumi sambil mencium kedua-dua belah kaki Suho. Suho menarik kakinya dengan kasar. Lantas dia menarik rambut Yumi yang lurus.

 

“ Kau tahu tak baju tu pemberian Chorong? Suka hati mak bapak kau je nak buang. Kau ada otak ke tak ada? ke kau memang bodoh?! “. Herdik Suho lalu melontarkan tubuh Yumi ke katil. Yumi mula menangis teresak-esak.

 

“ Yumi tau Yumi bodoh tapi tolong jangan libatkan mak bapak Yumi yang sememangnya tak bersalah tu!. Kenapa mesti guna cara ni? Kalau abang tak suka Yumi kenapa kahwin dengan Yumi? “. Kata Yumi sambil berlinangan air mata. Sudah lima bulan tetapi Suho tetap Suho yang sama. Suho menampar pipi mulus Yumi.

 

“ Sebab kau aku tak boleh kahwin dengan orang yang aku cinta! Sebab kau hidup aku merana! Sebab kau…Chorong jauhkan diri dari aku “. Ujar Suho sambil mengelap air matanya yang mengalir keluar.

 

“ Maafkan saya kalau saya pembawa malang dalam hidup awak. Saya dah buat keputusan lepas habis kita graduasi saya lepaskan awak tapi ada dua syarat “. Ujar Yumi. Suho terkedu.. tak sangka perkataan ‘lepaskan’ itu dikeluarkan dari mulut Yumi.

 

“ Pertama jangan buat saya mengandung, kedua jangan bagitau sesiapa pasal perkahwinan kita kecuali kawan terdekat kita dan….”. kata-kata Yumi terhenti.

 

“ Dan kau akan kahwin dengan Baekhyun.. happy ending “. Terkeluar ayat Suho yang mengelirukan Yumi. Apa yang kau fikir Kim JungMyeon? Wake up!.

 

“ Dan jangan pernah belajar mencintai saya dan saya akan belajar membenci awak.. itu yang awak nak selama ni kan? “.kata Yumi lalu berlari menuju ke biliknya. Bagai petir singgah ke telinga Suho. Adakah itu Im Yumi yang akau kenal?. Suho meraup wajah dengan kasar.

 

Yumi berlari masuk ke biliknya. Yumi terus membaringkan diri di atas katil yang empuk. Lantas dia mendail nombor Baekhyun.

 

“ Hello. Yumi sayang..ada apa kau telefon aku ni ? “. Soal Baekhyun dengan ceria. Baekhyun terkejut apabila mendengar esakkan Yumi.

 

“ Are you okay? Why are you crying? Suho hit you? “. Bertubi-tubi soalan keluar dari mulut Baekhyun. Maklumlah best friend forever and ever la katakana.

 

“ Boleh hantar aku pergi sekolah esok? “. Kata Yumi sambil mengelap air matanya.

 

“ Boleh, tapi kau mesti cerita kat aku esok okey..aku nak letak dulu..tunggu aku pukul 6. Bye my princess “. Balas Baekhyun lalu mematikan talian.

 

“ Yumi sekadar mengangguk walaupun tidak dilihat Baekhyun. Dia memandang wajahnya di meja solek.

 

“ Im Yumi kau kena kuat! Jangan cepat mengalah Hwaiting! “. Bisik hati Yumi.

 

“ I’ll free soon..”.

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
InaAdlina #1
Chapter 2: Waaaa! ㅠ_ㅠ kejamnya Suho kesian yumi. Cite awak best sangat sampai sy nangis sorang-sorang. Ape pun update soon -_^
woohyun98
#2
Chapter 2: update soon :)
hello_412 #3
Chapter 2: update soon , i'm waiting :)
mieyhyun
#4
Chapter 2: makin bestla cerita ni.. update lagi tau.. I'm waiting :)
hyunae_lovely #5
Chapter 2: Update lgi
miraashy #6
Chapter 2: Update lagi :3 <3<3
mieyhyun
#7
Chapter 1: omg!! best rasa macam baca novel melayu.. update soon :)))
miraashy #8
Chapter 1: Bestnyaa. Update lagi ~
mieyhyun
#9
macam best je... update soon okay? tak sabar nak baca ^^
miraashy #10
Update pls.