Chapter 18

[WILL COMEBACK ON DECEMBER] Diari Cinta Sakura
Please Subscribe to read the full chapter

Bab 18

Airi POV

Aku terasa badanku digoncang lembut oleh sepasang tangan yang kecil. Dengan perlahan aku membuka mataku dan aku ternampak Rayyan yang sudah terjaga dari tidurnya mengejutku. Aku tersenyum apabila melihat wajah comelnya itu. Terserlah kecomelannya itu apabila dia melemparkan senyumannya itu.

“Selamat pagi mama Airi…” ucapnya dengan suaranya yang comel. Lantas aku mengucup pipinya yang gebu itu. Dia mengekeh ketawa akibat kegelian apabila dicium.

“Selamat pagi anak mama… Rayyan” balasku sambil mengemaskan pelukanku dengannya. Rambutnya dielus lembut sambil melemparkan senyuman untuknya. Dia turut tersenyum. Seketika bayangan Ilhoon muncul.

Flashback

NON POV

“Ilhoon, bangunlah….” Airi menggoncang lembut badan Ilhoon yang masih nyenyak tidur. Dalam masa yang sama, Airi tersenyum melihat wajah Ilhoon yang seakan keanak-anakan apabila dia sedang tidur. Hatinya diulit rasa bahagia. Jari jemarinya mengelus rambut Ilhoon dengan lembut.

Airi bingkas bangun dari katil Ilhoon itu. Tidak sempat Airi meninggalkan Ilhoon itu, tangannya ditarik oleh Ilhoon dan Airi terduduk di atas katil. Ilhoon tersenyum nakal melihat Airi yang sedikit terjerit apabila ditarik olehnya. Wajah Airi merona merah.

CHUP!

Bibir Airi dikucup oleh Ilhoon.

“Selamat pagi my angel….” Ucap Ilhoon sambil melemparkan senyuman telusnya. Airi turut tersenyum melihat dia.

“Selamat pagi Ilhoon…” balas Airi dengan menunjukkan aegyo. Pipi Airi dicubit lembut oleh Ilhoon apabila Airi melemparkan kecomelannya.

Ilhoon memeluk Airi dari belakang dan dia meletakkan dagunya di atas bahu Airi. Nafas Ilhoon dirasai oleh Airi di bahagian lehernya. Dia tertawa kecil menahan kegelian yang dirasainya itu.

“Sebenarnya, saya ada suatu benda nak bagi kat awak…” bisik Ilhoon dengan lembut di telinga Airi.

“Apa dia awak nak bagi tu…?” soal Airi dengan penuh kehairanan.

“Tutup mata awak dulu…” pinta Ilhoon. Airi menurut permintaan Ilhoon lalu dia perlahan menutup matanya itu. Ilhoon mengeluarkan sebuah kotak yang berisi sebuah rantai Kristal dan dipakaikannya dengan penuh cermat di leher Airi. Setelah selesai memakaikannya, dia mengarahkan Airi untuk membuka matanya semula. Airi dengan perlahan membuka matanya. Dia terkedu apabila dia melihat rantai itu.

“ Cantiknyaaa….” Puji Airi. Kegembiraan yang tidak terkata apabila dapat hadiah daripada insan yang teristimewa dalam hidupnya. Rantai bersama loket jam bertahtakan Kristal itu amat bermakna buatnya.

“Loket jam itu melambang masa kita berdua, rantai ini melambangkan tali percintaan kita.Kita akan menjaga percintaan kita ini supaya tidak putus mahupun berhenti buat selama-lamanya…” luah Ilhoon dengan tulus. Airi terha

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
tyra99 #1
Chapter 17: Kalau Dongwoo suka airi,kenapa dia tak nak putus dengan hyuna je?
Dongwoo tu bukannya suka Hyuna sangat pun..
adamsyed #2
Chapter 17: comeeelll ><
tyra99 #3
Chapter 15: Secret admirer tu mungkin Baekhyun tapi mungkin juga orang lain..
rajinlah awak update!
Aqismyname
#4
Chapter 14: * Dongwoon ish!typo!
Aqismyname
#5
Chapter 14: bengap lo ko ni Dongwoo -,- Rayyan tu anak budk kecik je OTL
adamsyed #6
dongwoon, baekhyun and sulli! bias eden!! pandai authornim pilih :D
LovelyPurple96
#7
Chapter 14: spe anta bunga at airi tu???
baekhyun ya?????
update soon...
Yanseob_YS
#8
Chapter 12: update soon. tak sabar nak bca crita yg slanjutnya. hihi.. ^_^
Aqismyname
#9
Chapter 11: u.u update soon~ o u o im waiting lol
tyra99 #10
Chapter 10: Dongwoon mesti akan salah faham kalau dia dengar rayyan panggil Airi 'mama'